gekantelde baarmoeder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door liesski, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesski

liesski Actief lid

14 dec 2007
    137
    0
    0
    verpleegkundige i.o
    arnhem
    Na mijn bevalling heb ik een mirena laten plaatsen. Dit moest bij de Gyn (ha. kreeg het niet voor elkaar) en toen was op de echo duidelijk te zien dat mijn baarmoeder naar achteren lag.
    Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat het dan moeilijker is om zwanger te raken, klopt dit?
    Heb je dit van nature of kan dit gebeuren na een bevalling?
    De eerste keer zwanger worden duurde een half jaar wat eindigde in een Mk. en daarna na 2 maanden zwanger. Dus dat is toch best snel na jarenlang pil gebruik.

Ik wilde dit aan de Gyn. vragen maar ben het vergeten, ik hoop dat een van jullie hier antwoord op heeft.

Groetjes Liesbeth

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het is een normale bevinding. Het heeft niets te maken met een grotere of kleinere kans op zwangerschap, je hebt evenveel kans als een ander. Vaak zie je het bij bepaalde bevolkingsgroepen, bij de een ligt de baarmoeder vaker naar achter, bij de ander vaker naar voren. Gewoon varianten van het normale. Soms verandert de positie na een zwangerschap. Dat heeft verder geen gevolgen, alleen bij het plaatsen van zo'n mirena kan het inderdaad wat lastig zijn.

Mirjam

Deel Deze Pagina