Harde buik door beweging baby?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mama079, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Hallo!

Ik heb het gevoel dat ik voor dit soort vragen niet echt bij mijn gyn terecht kan. Dit soort vragen worden nl. nooit echt duidelijk beantwoord. Vandaar mijn vraag hier.

Ik heb de laatste paar dagen in rust vaak een uur lang harde buiken. Dit treedt 's avonds vaak op en dan voornamelijk als de baby druk aan het bewegen is. Kun je van de bewegingen van de baby een harde buik krijgen? Hoe lang mogen de harde buiken duren (ze doen geen pijn)

Ook heb ik vaak een soort harde buiken (die ook als een golfbeweging opkomen) waarbij de linkerkant van mijn buik zacht voelt en bij de rechterkant zit dan een harde langgerekte bobbel. Kan dit de baby zijn die ik dan voel? Telt dat ook als harde buik? Ik ben nu 24+5

Alvast bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Harde buiken die in de avond of in de nacht komen zijn vaak tekenen dat het overdag wat te veel van het goede was. In rust komt het er dan uit. Dit kan geen kwaad maar het is wel goed om naar je lichaam te luisteren! Het kan zeker getriggerd worden door je kindje! En wat je beschrijft over li zacht en re en bobbel dat is inderdaad je kindje dat zich tegen je buikwand aan duwt! Lekker overheen wrijven!

IMke

Deel Deze Pagina