gekantelte baarmoeder

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 7 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

He daar dames, wederom een vraag van een onzeker iemand.
    :( Ik ben naar de dokter geweest en een heeft geconstateerd dat
    mijn baarmoeder gekanteld is wat naar achter op zich niks om me zorgen om te maken want ik kan gewoon zwanger raken volgens haar.
    Wie herkend dit????en duurt het dan langer om zwanger te raken?
    :( wie kan me helpen?
    Groeten jennie72

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb ook een gekantelde baarmoeder. Bij mij was het in ronde 4 raak. Volgens mij is het dus niks om je zorgen over te maken.

3. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Nou, ik hoop voor je dat je net als Daphne gewoon snel zwanger bent, meid!

Ik heb er zelf geen ervaring mee, voor zover ik weet. Ben al wel zwanger geweest maar werd jammer genoeg een miskraam. Had je klachten die wezen op een gekantelde baarmoeder??

4. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik heb ook een gekantelde baarmoeder, en was in de 3e ronde zwanger.
    Is niks mis mee, kan alleen wat langer duren voordat je een buikje krijgt, en dat je je kindje gaat voelen..
    Maar goed dat is niet zo erg..

Een gekantelde baarmoeder moet geen probleem zijn bij het zwanger willen worden!!
    Succes!

Groetjes Kalush

5. Niet meer actief

:D he daar bedankt dames, Anouk wat jammer voor je ik hoop dat het snel weer raak mag zijn. Ik had altijd wel last van een zeer pijnlijke menstruatie. Maar voor de rest geen klachten. Nu ik in Februarie ben gestopt met de pil gaat het stukken beter. Niet zoveel pijn meer als eerst.
    ;) Volgens mij ben ik nog niet zwanger geweest klinkt raar maar ja.
    We zitten nu in Mei en hoop dat het snel raak is zou echt geweldig zijn.
    Maar ja moet je afwachten.Succes dames ;)
    Groeten jennie72

6. Niet meer actief

Ik heb dus ook een gekantelde baarmoeder en bij ons was het na de 1e officiele ronde raak.
    Dus daar hoef je je verder geen zorgen om te maken dnek ik

7. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Bij een gekantelde baarmoeder kan het heel lang duren voordat je zwanger bent hoor.

Mijn ouders hebben acht jaar op mij moeten wachten.
    Dit is een van de redenen waarom ik zus geen broers en zussen heb.
    Mijn moeder was al meerdere keren naar een arts geweest,maar werd telkens weggestuurd, met het antwoord er is niks aan de hand.

Tot ze een arts trof die haar mededeelde dat haar baarmoeder gekanteld was.
    Dit heeft hij terug gekanteld, en de daaropvolgende maand was ze zwanger van mij.

Had ze dit eerder geweten was ik er waarschijnlijk al veeleerder geweest ( had het iig geen acht jaar geduurt) en had ik waarschijnlijk geen enig kind geweest.

Het kan dus bij de een gewoon normaal verlopen, maar bij de ander kan het een probleem zijn.

Mocht het allemaal toch te lang duren zou ik als ik jou was eens verder kijken wat de mogelijkheden zijn.

Groetjes,

8. Niet meer actief

:( Bedankt maar hoop niet dat het zo lang gaat duren. Ik heb volgende week toch een afspraak bij de gyno. Dus gelijk maar even vragen.
    Want d eene zegd dit en de andere dat het niet zo lang hoeft te duren.
    maar er zijn blijkbaar toch uitzonderingen. ;)
    Maar het kan er werd tegen mij gezegd dat ik me nergens zorgen om hoef te maken dat het ook niet lang hoeft te duren.
    waarom zou het dan langer kunnen duren?????
    Groeten jennie72

9. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb geen idee waarom het langer kan duren bij de een, en snel gaat bij de ander.
    Maar je kan het idd even navragen aan de gyn.
    Dan weet je een beetje meer waar je aan toe bent denk ik.

Ik wil je ook niet bang maken of wat dan ook.
    Maar ik wou je dus wel vertellen dat het dus duidelijk niet altijd zo snel hoeft te gaan.

Ik lees hier idd allemaal positieve verhalen, maar daarom vond ik dat ik dit ook even moest vermelden.

Heel veel succes, en hopelijk is het snel raak!

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

11. Niet meer actief

Bedankt dames maar ik heb geen idee of dat hij voorover gekanteld is of achterover. En of het nog steeds zo is. Maar er is mij altijd door mijn gyno
    verzekerd dat er niets aan de hand is, en dat ik gewoon zwanger kan worden. Als het langer duurt kan ook bij (gezonde mensen) zo zijn.
    :( Dat hoeft niet te betekenen dat ik er lang over zou doen. Maar goed het kan. Ik ben erg positief getemd op het moment.En het gaat ons zeker lukken! :D Bedankt dames en blijf net als ik optimistisch.
    Groeten jennie72

12. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Jenny72, zoals je in het artikel kunt lezen is een voorovergekantelde baarmoeder een normale baarmoeder. Dus als de arts zegt dat jouw baarmoeder gekantelt is, dan is deze achterover gekanteld.

13. Niet meer actief

he daar! sorry maar bergrijp je niet helemaal. Zou het dan toch niet goed zijn? :rolleyes: Hij is dan achterovergekanteld bergijp ik dan nog wel.
    Maar het is dus minder goed dan een voorovergekantelde?
    Nou ja ik hoor het wel van de gyno. Zij weet het wel denk ik.
    :) Ik ben gewoon heel positief dus.
    Groeten jennie72

14. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Het hoeft niet minder goed te zijn. Je moet het zo zien:

Normale vs gekantelde baarmoeder
    is hetzelfde als
    Voorovergekantelde baarmoeder vs achterover gekantelde baarmoeder

Tegen mij is destijds ook gezegd dat het geen probleem is. En zie, ik was snel zwanger.

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zou me er niet druk om maken. Is gewoon een variatie van de natuur.
    Net als: gewone neuzen, wipneuzen, enz.

16. Niet meer actief

:eek: Bedankt meiden. Ben gewoon vandaag heel vrolijk.
    En vol positiviteit. Ik neem het maar gewoon voor lief. het hoort er bij denk ik. :rolleyes: Zolang het geen kwaad kan is het goed.
    Zwangerse dames en niet te vergeten klusse!!! ;)
    Groeten jennie72

17. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Toen ik mijn spiraaltje liet zetten zag de gyn op de echo ook dat mijn baarmoeder gekanteld was. Hij zei inderdaad dat dat geen probleem is. Hij zei wel dat hij daar rekening mee hield met het plaatsen van het spiraaltje (in een bocht zeg maar). Verder zou het geen verschil maken.

18. sjaak

sjaak Actief lid

10 apr 2006
    154
    0
    0
    rotterdam
    Hoi Jenny,

Bij blanke mensen is de baarmoeder in ongeveer 2/3 van de gevallen naar voren gekanteld en in 1/3 van de gevallen naar achteren gekanteld. Bij mensen uit azie is dit net andersom (en de populatie in China is nog steeds groeiende.... ;) ;) )

Het enige nadeel is dat de baarmoeder met het lichamelijk onderzoek moeilijker te voelen is, that's all.....

Groet, sjaak

19. Niet meer actief

:eek: lieve mensen bedankt voot jullie reacties.
    Ik geloof dat ik het nu beter begrijp. :p en ik maak me hier echt geen zorgen meer over. ;) het kan geen kwaad.
    ik weet gewoon zeker dat het niet lang meer gaat duren, zwanger raken.
    :D groeten jennie72

Deel Deze Pagina