gekatnapped

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjalou, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Iedereen zijn mening dit mag heb ik geen moeite mee, wel wil ik wat recht zetten.
    Hij heeft zelf gezegd dat hij hem gelokt heeft, en hij woont ook bij ons in de straat dus ef in ons blokje aanbellen en wij waren gevonden.

Mellow lag voorheen hier netjes in de achtertuin sins het voeren dus niet meer, ik geef je helemaal gelijk dat een ander geen last hoeft te hebben van mijn dieren, hier poepen ze in een stuk wit zand in onze tuin of op onze kattenbakken en komen niet verder dan de tuin van onze naaste buuf die dit niet erg vind.
    Sins het voeren gaat Mellow dus wel verder.

2. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Weet je waar hij woont? Toch eens langs gaan en even serieus met elkaar praten. Dat hij geen voer meer geeft, etc. Heel vervelend dit!!!!

Ps hier ook een mellow!

3. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Nee, maar denk dat hij achterin het andere blok woont en er nog niet zolang woont want kende hem niet.
    Het was een aardig iemand voor de rest hoor maar hoop dat hij nu stopt met voeren.
    Leuke naam he Mellow haha

4. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Ik zou iemand pas bedanken als hij hem naar het asiel zou brengen.. Dat wil je als je kat kwijt is.
    Je wilt niet dat iemand anders hem voert en dat je dus je kat kwijt bent aan iemand anders!

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Leuke naam zeg! Wij hebben het zelf wel eens gehad (kat kreeg natvoer, maar vanwege haar darmen kan ze daar niet tegen, dan gaat ze overgeven en aan de diarree maar dan wel thuis!) en het is opgehouden nadat ik eens hard in de tuin zei dat als ik erachter kwam wie dit deed, diegene de kots en diarree door de brievenbus kon verwachten. Ik denk dat het dus iemand uit de buurt was aangezien het nu over is :p

En heb bij een buurman eens gezien dat zij een kat kwijt waren, bleek achteraf dat iemand die kat binnen had gehaald en een aantal weken binnengehouden zodat dat voelde als zijn nieuwe thuis.

Zo misselijk dat mensen er niet over nadenken dat zo'n kat misschien ook wel baasjes heeft die hem heel erg zouden missen. Pff, snap sommigen echt niet hoor.. bemoei je niet met andermans dieren (tenzij je ziet dat het foute boel is dan toch) en neem anders lekker zelf een kat.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    tja ik denk dat dat de risico's van het los laten lopen van je huisdier is.

Als ze loslopen kunnen ze onder auto's komen, kunnen ze geaaid worden, kunnen ze gevoerd worden, kunnen ze meegenomen worden (en dan mag je hopen dat het een kattenliefhebber is die hem meeneemt)

De enige manier om dit tegen te gaan is je kat binnen houden of ervoor zorgen dat hij jouw tuin niet meer uit kan.
    Besluit je dit niet te doen, neem je de risico's en moet je ook niet zeuren.

7. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Nou dat vind ik ook, als je echt denkt das een zwerver dan breng hem naar het asiel ofzo.
    Maar Mellow glanst, is nu dus dik en ziet er echt niet als een zwerver uit word op tijd ontvlooit, ontwormt en geborsteld.

Onze andere kat heeft inderdaad nier en blaasgruis en.krijgt apart voer hiervoor, had hij dit vlees gekregen al die tijd was hij nu dood, want hij word dan lusteloos, plas en spuugt bloed en kan normaal eten niet aan.

En een kat binnenhouden, nou ja zeg koop dan zelf een kitten.

8. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Aan de ene kant heb je gelijk Pluk, aan de andere kant sommige katten willen niet binnen gehouden worden.
    Mellow is er 1 van.
    En niet zeuren vind ik kort door de bocht, dan kan je niks meer zeggen en is alles zeuren.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mijn oude buurvrouw vond het zoooo gezellig zo'n rode kater op d'r tuinbank. En hij was ook zoooo lief!

Dan riep ze hem binnen... Mocht ie zelf in de koelkast iets uitzoeken....
    Ja, je verwacht het niet... Maar meneer stak gewoon z'n neus in de koelkast en dan pakte ze waar hij aan rook.

Tot ze op dag ontdekte dat hij op het krukje in de gang lag.. Prima hoor.
    Kussentje erop... Gezellig!

En op een dag was het ineens over... Bed vol vieze poten en kattenharen.
    Boos dat ze was!
    Heb toen maar geopperd om hem vooral niet te voeren en binnen te roepen :)
    Helaas voor buuf was het toen al te laat want hij heeft tot het einde van z'n dagen in haar bloemperk geslapen en gepoept.
    E geloof mij.. Ze heeft heel wat geprobeerd om hem uit de tuin te jagen :)
    Maar wel d'r lesje geleerd ook :)

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Heb je ook wel gelijk in, het is ook niet echt zeuren (sorry).

Denkt toch dat als je bang bent dat hij je kat gaat "houden" het verstandig is om hem te laten chippen (en het te laten registreren) zodat je kunt bewijzen dat het je kat is.

Wij hadden hier ook een brutale kat in de buurt, die was zo erg dat hij (als je boven je ramen open had) hij gewoon door het raam naar binnen klom. Mijn overbuurvrouw is toen helemaal geflipt, haar (veel te vroeg geboren) zoontje wilde ze (was net 2 dagen thuis) uit zijn bedje halen en toen lag die kat bij het kindje in bed. :$.
    Is toen ook een hele rel om geweest hier in de straat. (Maar goed bijna iedereen had ook last van de kat)

11. Saskia78

Probleem is dat chippen het probleem niet oplost.
    Enige is dat je kunt zeggen "ziejewel, hij is van mij"

Maar dan is hij al gewend om daar gezellig eten en aandacht te krijgen

Overigens hier ook weleens bijna een poes geadopteerd. Elke dag zat ze bij de deur... E qua uiterlijk een kopie van onze kat dus oma liet d'r steeds binnen en vreemd genoeg werd dat door de poezen gewoon getolereerd.

Op een dag besloten.. Als ze einde vandeweek nog steeds bij ons binnen komt elke ochtend... Dan kunnen we d'r wellicht een bandje om doen met de vraag of ze misschien van iemand is en d'r eventueel wel houden.
    En prompt 2 dagen later was ze verdwenen.

Maanden later... Zag ik dat ze in iemand in de voortuin lag en heb ik toch eens gevraagd of dat diegene d'r kat was en vertelt dat we hem bijna hadden geadopteerd omdat ze eigenlijk steeds bij ons binnen wilde.

Gelukkig kon ze er hartelijk om lachen.. Het was namelijk inderdaad een zwerfkat geweest maar het was het asiel nooit gelukt om haar te vangen dus uiteindelijk had die mevrouw gezegd dat zij dan wel voor hem zou zorgen :)
    Eind goed, al goed :)
    E waarom het asiel hem niet kon vangen is me echt een raadsel... Je kunt echt alles met het beestje doen.
    Inclusief optillen dus.
    (E ze loopt nog steeds regelmatig heel gezellig mee naar de bushalte 's ochtends :D )

12. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Hahaha ja die buuf van je heeft het op de harde manier geleerd doet ze vast niet nog een keer met een kat.

Geeft niet Pluk ik snap dat mensen het echt vervelend vinden dat katten van andere in hun mooie tuin zitten te poepen en plassen.
    Zou het ook niet erg vinden als ze dan een plens water over zich heen krijgen of dat ze ze laten schrikken, kan ik allemaal inkomen.

Maar als jij of wie dan ook op straat een kat ziet en je denkt ach wat een leukerd haalt snoepjes op en lokt hem mee ben je in mijn ogen verkeerd bezig.
    En ik ben idd heel bang Mellow kwijt te raken en ookal kan ik bewijzen dat hij van mij is maar hij gaat daar telkens heen, tsja wat moet je dan?
    Hou hem nu binnen totdat hij het echt niet meer uithoud en vanaaf hebben ze allemaal vleesje gehad hahaha

13. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Ja idd Saskia chip of niet, ben gewoon bang dat als straks ons meisje geboren is en wij druk zijn hij dan helemaal daar blijft.
    Zoals ik zeg het is echt geen onaardig persoon, maar wil mijn kat niet kwijt.

14. Saskia78

@sjalou: maar dat liever niet voeren ivm speciaal dieetvoer... Is wel een handige hoor :)
    Buiten dat hij dan ineens geen voer meer kan kopen in de supermarkt heeft ie vast ook liever een kat zinder nierproblemen of iets anders dat dierenartsbezoekjes oplevert.

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Als je niet wilt dat hij bij een ander komt, dan moet je hem binnen houden.
    Ik baal ook van die katten die tegen mijn kindertent aanpiesen, de hele dag in mijn tuin of op mijn auto loungen..

16. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Mee eens!

Onze ene kat heeft ook dat speciale voer en zal van ander (het goed bedoelde) voer dood gaan met veel pijn!

En een kat binnen houden is zielig! Die horen op jacht te kunnen.

Wij hebben onze katten een vlooienbandje om gedaan, maar die van de ene kat met vele adresjes wordt die steeds eraf gehaald...

Gewoon niet aan ander mans katten komen tenzij die kat hulp nodig heeft.

17. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Is ook duur voer, ik denk dat dat het ook is hier krijgen ze dat speciale voer maar daar mogen ze niet onbeperkt van eten omdat ze anders megadik worden maar Kiran heeft nou eenmaal die problemen.
    En ja toen kwam er een meneer met 2 x per dag lekker vlees en flinke porties dus dacht Mellow vas hou je nier/blaasprut maar ik krijg heel andere dingen haha en tsja geef hem ongelijk.
    Hopen dat het nu niet meer gebeurd anders kan ik zoiets wel gaan zeggen ja.

18. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

@Blemma ja en dat snappen sommige mensen niet, die denken aah hij word steeds magerder nog meer voer erin en dat is juist dus wat niet moet.

19. Saskia78

Hmm ik vind niet dat katten perse buiten moeten kunnen jagen.
    Maar ik vind wel... Dat je niet zomaar andermans kat kunt adopteren.

Ooit al iemand gezien die met mijn kat op d'r arm liep.
    Beestje is zo aandachtsgeil dat ze dacht dat ie heel zielig was.
    Moppie was stiekem naar buiten geglipt en ik moest dochterlief uit school halen dus op m'n gemak even over het hek van de buren klimmen was geen optie.

Aan de achterkant mag ze wel naar buiten.. Meestal blijft ze dan in de tuin. Prima. Poes blij, ik blij.
    Zit nu ook met 2 loungepoezen in de tuin :)
    Kan moeilijk hele dagen alle deuren en ramen dichthouden uiteindelijk.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Dan houd je hem in je afgesloten achtertuin....
    Kan hij ook jagen. Zeker een kat met medische problemen. Mensen hoeven hem niet doel bewust te voeren. Er zijn ook genoeg mensen die een bakje voer in de tuin hebben staan voor hun eigen kat.....
    Daar kan jouw kat ook van gaat eten. Hetzelfdeals dat jouw kat mijn vuilniszakken open kan scheuren om er restjes (zout) eten en vlees uit te halen. Dat is dan het risico dat jij neemt als eigenaar....

Deel Deze Pagina