gekatnapped

Discussion in 'De lounge' started by Sjalou, Jul 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,735
    7,501
    113
    Female
    Hier 2x mee gemaakt tijdens mn werk. (Thuiszorg). 1 client die groot katten liefhebster was. Had jaren katten opgevangen die verstoten waren. Had altijd voer in de tuin staan. Er kwamen heel wat katten uit de buurt mee eten. Steeds dezelfde. Op een gegeven moment kwamen ze ook naar binnen. Sliepen ze daar op bed enz. Die vrouw zag dit als zwerfkatten. Want tja, als ze daar hun buik vol zaten te vreten dan zouden ze thuis wel niks krijgen. Op den duur gingen een aantal katten ook niet meer naar het eigen huis. Zij had ze "geadopteerd". Liet ze op een gegeven moment ook enten. Zijn daar heeeeeel wat ruzies geweest in de buurt. Maar ze konden haar niks maken. Zlefs niet met chipbewijs. Dat is namelijk geen officieel bewijs dat een dier jouw eigendom is...l zo is het jammer genoeg niet geregeld in nederland. Mw kon bewijzen dat ze de laatste 2 a 3 jaar kat op haar kosten had laten enten dus het was haar kat....

2e client haalde 1 kat binnen en hield hem op den duur binnen. Buurvrouw kwam erachter maar ook hier hetzelfde verhaal. Eten geven, kat moddervet en kwam natuurlijk niet meer thuis. Toen heeft ze hem binnen gehouden. Politie erbij. Niks aan te doen. Ze had kat ook medisch laten behandelen, en andere medische kosten.

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wat is precies het probleem?

Jou kat heef het kennelijk bij 2 huisjes naar zijn zin en hij komt savonds toch gewoon weer naar huis?

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Sorry hoor maar jullie laten jullie kat toch buiten?! En blijkbaar bij vreemden in de tuin... Dan moet je ook niet zeuren als een ander naar hem omkijkt!

4. IS88

IS88 Fanatiek lid

Jul 8, 2012
    1,133
    1
    38
    NULL
    NULL
    ik heb ook een keer een horror verhaal gehoord over een gechipte raskat. deze was inderdaad gekatnapped (grappig woord ;)) en na een paar jaar werden de eigenaren gebeld door de dierenarts: "uw kat is binnengebracht en moet X behandelingen (duur!!) of je je kat wil komen halen en betalen. Uiteindelijk moesten de eigenaren het beestje zelfs laten inslapen en maar betalen. Vermoeden is dat de katnappers geen zin in de rekening hadden en deden alsof ze de kat gevonden hadden.

5. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Het probleem is, dat het mijn kat is en hij dat niet hoeft te doen, kunnen we heel goed zelf.
    Ja als hij naar buiten word gelaten komt hij naar huis.

6. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

LovelyDK, ik laat mijn kat niet bij andere in de tuin, iemand heeft hem meegelokt.

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

jammer genoeg kan een kat niet luisteren en komen de baasjes ook nooit de kots of poep opruimen :)

8. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Huh als jij een kat van mij binnen zou lokken en hij poept of kotst wat moet ik daar aan doen dan??
    En totdat Mellow gevoerd werd zaten ze hier altijd in de achtertuin/naaste buuf.
    En mocht het voorkomen dat hij bij iemand in de tuin zou poepen mogen ze hier aanbellen ruim ik het op geen punt.

9. Ons Kleintje

nee gewoon hier in de voor of achtertuin bedoel ik.
    Die beesten lopen de hele dag maar buiten rond en niemand die naar ze omkijkt. Dat doe je toch ook niet met een konijn of kind...
    Ik blijf het vreemd vinden, daarom heb ik er waarschijnlijk ook geen.
    Trouwens ik heb geen idee van wie welke kat is, hier in onze straat lopen er zo`n 40 rond.

10. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Onze kat heeft ook allerlei adresjes hier in de buurt, zelfs 3 :)
    Het is een kat die van mensen houd, die van ons komt uit het asiel.en kwam uit een thuissituatie met heel veel andere dieren en kinderen.
    Blijkbaar zoekt hij dat hier ook weer op met name als we aan het werk zijn.
    Hij eet ook daar. Ja we vinden het niet leuk,maar tja we laten hem zelf naar buiten dus dat risico zit erin.
    We hebben het aangeven bij de mensen dat we het niet prettig vinden, meer kunnen we niet doen en eigenlijk niet van ze vragen vind ik.
    Och ja, onze kat is in elk geval gelukkig en rond en gezond :D

11. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Ooh zo hahaha, ik snap het.
    Daar heb je gelijk, onze normale routine is sochtends ef met ons buiten zitten dan naar binnen eten en blijven.
    Smiddags als we thuis zijn nog ef buiten de tuin in dan wij eten en hun ook en dan moeten ze binnen blijven.
    40 pfff nee dat is hier echt niet, weet precies wie wie is.

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Of je probeert hem zes weken binnen te houden en geeft hem elke dag iets lekkers?
    Dan doe je een bandje om, met daarop niet voeren ivm allergie ofzo?
    Och meis ik weet t ook niet. Zou het vreselijk vinden als m'n kat ineens weg was

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Zo zijn wij ook een poes kwijt geraakt. Ook mensen die haar te eten gaven tot ze gewoon helemaal niet meer thuis kwam. Mijn moeder is naar die mensen gegaan (meerdere keren tot ruzie aan toe) maar ze stopten er gewoon niet mee :x Uiteindelijk hebben wij de poes weg gedaan omdat er steeds gezeik was met die mensen.
    Ik zou die man toch echt vriendelijk maar duidelijk gaan vertellen dat hij ermee moet stoppen. Katten zijn helaas te egoïstisch om daar te gaan waar ze het beste/lekkerste eten hebben.

14. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Tis gewoon erg moeilijk, iedereen die hier zegt ja dat is het risico heeft aan de ene kant ook gelijk ik snap het heel goed.
    Maar als Mellow zijn uurtje buiten niet heeft gilt hij alles bij elkaar (halve pers dus flinke stembanden;) ) en we zijn megagek van hem.
    Gaan nu ook proberen hem binnen te houden zolang het lukt en hij heeft net met vriendlief en Julia (zijn hondenvriendinnetje) samen een ijsje gegeten:)

15. Ons Kleintje

buren van mij hebben een hek met een schuin net erop (ik weet niet of het je duidelijk is) ze hebben heel bijzondere katten en daarom willen ze ze graag in de tuin houden. Zo kunnen de katten niet weglopen. Is dat voor jou een optie?

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar wie zegt dat die katten drollen van jouw kat is een niet die van de buurtkatten? Dat de buurman hem gelokt heeft ok maar dan moet hij dat in eerste instantie toch bij dat huis in de buurt geweest zijn. Ik neem aan dat die buurman niet alle tuinen langs gaat om katjes te scoren.

Ik zou je aanraden in ieder geval een halsbandje om te geven zodat mensen zien dat hij van iemand is. Misschien een tijdje aan een tuigje in de tuin zodat hij toch buiten is maar niet verder weg kan op zoek naar het vlees van de buurman een idee?

17. lena1

lena1 Lid

May 20, 2013
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een buurtkat die hier lekker op ons bed komt tukken overdag. Met kerstmis krijgen de achterburen van ons altijd een fotokaartje met hun kat en onze kat op een kerst dekbedovertrek. Nooit een rotgevoel van gehad, van beide kanten niet.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je nu je kat binnen houdt terwijl hij het hartstikke goed heeft nu. Hij is tevreden, scharrelt een lekker kostje bij elkaar.

Je verkiest je eigen geluk nu boven dat van je kat, terwijl het totaal niet nodig is.

Mocht je het nu echt verschrikkelijk vinden dan zou ik er eerder voor kiezen om bij deze mensen aan te geven dat de kat last heeft van z'n nieren oid en enkel dieetvoer mag hebben, zodat ze het voeren stoppen. Ik zou er zelf niet zo'n probleem van maken, het beestje heeft toch een goed leven zo en brengt nog extra geluk bij anderen.

18. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Klopt ken het, wij hebben hier ook inderdaad naar gekeken, maar kan niet aan 1 kant staan nl allemaal bomen dus dan zou hij er daar uitkunnen.
    Dank je voor de tip

19. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Net als mijn dikke Felix, die zag ik op een dag bij de buren op de bank liggen naast de buurvrouw! Felix werd alsmaar dikker en dikker, heb de buren verteld dat Felix al 14 jaar bij ons woonde ( nu is ze 17 )

20. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

@Twinklestar: omdat wij 3 katten hebben die geen andere katten accepteren in de tuin en ook de honden accepteren geen vreemde katten.

@Lena: vind het top dat het bij jullie zogaat niks mis mee.
    Maar wij hebben daar geen kat voor genomen hem alleen snachts in huis te hebben.
    En nee stel mijn geluk niet boven dat van andere, maar omdat ik een douche heb en de buurtzwerver niet moet ik die dan ook delen??Want dan is hij ook gelukkig.Ik zie dat dus totaal anders

Share This Page