onzekerheid blijft maar, maak mezelf gek!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maria80, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Hoi meiden,

Zoals de titel al zegt, ik maak mijzelf gek van onzekerheid. Ben nu ruim 15 weken zwanger en heb helemaal geen klachten! Nu weet ik wel dat ik daar blij mee moet zijn en er gewoon van moet genieten. Maar dat lukt dus niet zo goed; iedereen meldt 'er is nog helemaal geen buik te zien!'. Ja, dat zie ik zelf ook wel. Nu ben ik niet de dunste persoon (ook niet extreem dik hoor) en mijn placenta zit aan de voorkant, misschien speelt dat ook allemaal wel mee dat mijn buik zich nog niet laat zien.
    Dinsdag heb ik weer controle en dan hopen we het hartje weer te horen. Kunnen we daarna toch echt op zoek gaan naar een kinderkamer en-wagen, dat durf ik dus ook nog steeds niet definitief te beslissen. Kijken doen we wel, maar we hakken nog geen knopen door.

Wie is er ook zo onzeker en/of wie heeft er tips om hier mee om te gaan???

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    mijn vorige zwangerschap was ook probleemloos, echt had geen enkel kwaaltje. Geniet ervan, want nu,,,,,wow

Als je zo onzeker bent is t mss leuk om een angelsound aan te schaffen dan kun je je babys hartje horen zonder vk

3. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Ik heb ook totaal geen klachten, ook niet de eerst 12 weken.

Ik hoorde het hartje met 11,5 week thuis met de Angelsound en luister nu ook regelmatig. Ik vind dit wel geruststellend.

4. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb precies hetzelfde! Volgens mij is m'n buik wel een beetje gegroeid nu, maar de enige keer dat ik een 'bolletje' voel is wanneer ik 's ochtends met een volle blaas in bed lig.
    Verder nergens last van eigenlijk en ook volgende week (woensdag) weer een echo/hartje luisteren. Ik vind het ook spannend!!
    Ik heb ook nagedacht over een angelsound, maar de enige reden waarom ik dit zou doen, is omdat ik ongeduldig ben en het wachten op de echo's vervelend vind. Ik weet zeker dat ik begin met 1x per dag luisteren en dat de kans groot is dat ik 's ochtends en 's avonds ga luisteren en misschien nog wel meer.....omdat ik het uit onzekerheid zou doen en zelf geen rust heb.

Je kunt het natuurlijk kopen, maar denk wel even na over je motieven...waarom wil je het eigenlijk? En hoe ga je ermee om als je het in huis hebt denk je?

5. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Ik ben nog steeds onzeker, en zie banner:)!

Denk heel vaak dat ik de beeb niet heb gevoeld, maar als ik dan nadenk, is die net nog flink tekeer gegaan...

Gevoel blijft, zelfs als ze geboren zijn. Ga nog steeds bij m'n zoontje kijken als die een kwartiertje later wakker wordt dan anders....:(

En geniet nog even van je platte buik, gaat straks ineens heel hard hoor!

Komt allemaal goed, hoort bij de onzekerheden van een moeder denk:D

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik was ook heel erg onzeker bij de 1e, temeer omdat ik elke maand bloedingen had.
    Wat mij heeft geholpen is t besef dat je je wel zorgen kan blijven maken:
    Voorbeeldje:
    - Voor de 12 wkn ben je bang voor een miskraam
    - Voor de 20 wkn hoop je dat je echo wel goed is
    - Voor de 27 wkn ben je bang dat je kindje geboren wordt en niet kan overleven
    - Voor de 34 wkn wil je eigenlijk niet bevallen
    - De laatste weken kan een kindje nog in de buik overlijden
    - Kindje kan tijdens de bevalling overlijden
    - Kindje kan als t klein is overlijden, enz.....

Het komt ms wel flauw over, maar dat is echt niet zo bedoeld. Er is gewoon geen moment meer vanaf dat je zwanger bent je je geen zorgen meer hoeft te maken, ik ben er dus uiteindelijk maar mee gestopt...

7. Emma27

Emma27 Actief lid

11 aug 2009
    142
    0
    0
    Cuijk
    Hoi Maria80,

Zolang alle onderzoeken uitwijzen dat jij een gezonde baby in je buik hebt is dat voor jou een zekerheid! Iedere vrouw is op haar eigen manier zwanger, dus dat je buik nog niet zo hard groeit wil niet zeggen dat je baby dat ook niet doet.
    Alle opmerkingen komen misschien vervelend aan en natuurlijk zijn we allemaal onzeker (daar ben ik er een van... ook zwanger van de eerste!) maar volg vooral je eigen gevoel en geniet van je zwangerschap.
    Luister naar alle goedbedoelde adviesen, opmerkingen, maar doe ermee wat jij wilt!

Veel succes!

Deel Deze Pagina