Hallo allemaal! Zijn er vrouwen met ervaring in zwangerschapscursussen en die hun ervaring willen delen? Ik ben wel benieuwd waarom iemand voor die cursus heeft gekozen en hoe die is bevallen, of waarom iemand juist niet voor een cursus heeft gekozen. Ik heb gelezen dat er veel mogelijkheden zijn, maar wat je er nu precies aan hebt verschilt eigenlijk niet echt veel. Alvast bedankt! Groetjes Susan
Tijdens mn eerste zwangeschap heb ik niets gedaan vanwege al mn klachten. Heb het ook niet gemist. Nu had ik bedacht zwangerschapsyoga te gaan doen. Om toch 1 avond in de week alleen maar met mn zwangerschap bezig te zijn. De 2e gaat er toch wat meer bij tussendoor dan de 1e. Gisteravond heb ik een proefles gehad. Ik vond het 1 groot drama. Heb de hele avond gedacht hoe ik de avond leuker/nuttiger had kunnen doorbrengen. Voor mij nu dus opnieuw geen cursus/yoga/gym meer. Ben wel van plan om vanaf mn verlof 1 ochtend in de week lekker te gaan zwemmen.
Ik heb zwangerschapsmensendieck gedaan. Ik vond het vooral gezellig om andere zwangere dames te ontmoeten en elkaars buiken te zien groeien. Eerst 9 lessen niet echt wat aan gehad, behalve de laatste, waarbij we gingen oefen met 'de bevalling'. Ik heb er serieus aan gedacht toen ik moest gaan persen. Een volgende keer zou ik geen mensendieck meer gaan doen, maar weet nog niet wat dan wel, dus ben ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen met andere cursussen. Groetjes Victoria
Ik doe aan zwangerschapsyoga. Dit omdat ik daar heel bewust leer ademhalen. Ik hyperventileer namelijk weleens. Ook kon ik in het begin niet heel beust van mijn zwangerschap genieten omdat ik hiervoor een miskraam heb gehad. Dankzij de yoga ben ik heel bewust met mijn lijf en mijn baby bezig. Dit doet me heel goed! De informatie die ik daar krijg vind ik erg nuttig en het is leuk om met de andere vrouwen te praten over hun ervaringen......
Ik heb er voor gekozen om geen zwangerschapscursus of iets dergelijks te doen. Op zich wilde ik het wel, maar ik was, vooral in het begin van de zwangerschap, heel moe. En ik heb een erg druk schema (2 voltijdstudies, bijbaan van ong. 24 uur in de week + nog oppassen ong. 3 avonden in de week, sport, etc.) waardoor ik er echt geen energie meer voor had. Bovendien wordt het bij ons in het dorp niet gegeven, dus zou ik ook weer naar de stad moeten, waar je toch al snel een 25 minuten voor moet rijden met de auto. Ik heb nog wel even op internet gezocht naar ervaringen van andere vrouwen, omdat ik toch zoiets had van: als je er echt iets aan hebt, doe ik het wel, maar daar stond eigenlijk ook al dat het helemaal niet noodzakelijk is. Toen heb ik in overleg met de vk besloten niks te gaan doen, en eigenlijk bevalt me dat wel prima zo.
ik moet nog gaan yoga'en, vanaf volgende week begin ik. En ik hoop dat ik dus hetzelfde bereik als chantje. Ook ik heb bewust voor yoga gekozen vanwege de hyperventilatie waar ik last van heb gehad en wat nog wel eens, zeker bij uitputting, terug komt. Dus puur voor de ademhalingstechnieken en om rustig te blijven dus. En ja, het lijkt me ook wel gezellig, ik verwacht ook niet veel meer dan een kennismaking van de eerste les...
Ik had eigenlijk naar zwangerschapszwemmen willen gaan, maar de zwembaden waar dat gegeven wordt zijn een beetje ver weg. Ik ben gister voor het eerst naar zwangerschapsyoga geweest. Ik vond het wel ok. Ademhalingsoefeningen voor tijdens de weeen, bekkenbodemoefeningen, doorbloedingsoefeningen (voor wanneer je lekker begint op te zetten) en tot rust komen. En daarnaast nog wat ervaringen uitwisselen met vrouwen uit de buurt, die ook ervaringen hadden met de gynaecologen en verloskundigen hier in de buurt. Of ik het uiteindelijk echt nodig heb zie ik wel tijdens de bevalling, ik vond het in ieder geval geen verloren avond. Volgende week weer!
Hoi, Ik heb aan zwangerschapsgym gedaan, was toch wel erg behulpzaam. Maar vooral gewoon erg gezellig, de meeste meiden op z'n gym doen het voor het eerst, dus je hebt gewoon een hoop steun ook aan elkaar. En straks na de bevalling heb je ook nog nagym met de baby's erbij. Tinkerbel
Hoi allemaal, Ik heb bij zwangerschaps gym gezeten toen ik zwanger was van me dochtertje Felicity! Hoe ik het ervaarde...ja ik vondt het wel leuk om bij allemaal vrouwen te zijn die ook zwanger waren!...bovendien was het ook hun eerste kindje ,dus alles was nieuw voor ons ,wat er allemaal bij kwam kijken tijdens de zwangerschap en tijdens de bevalling! Of ik wat aan de zwangerschapsgym heb gehad ,eerlijk gezegt niet tijdens de bevalling!...tijdens de weeen opvangen kon ik alleen nog denken nog effe Patricia! Als ik nu zwanger zal zijn van de tweede zou ik denk ik niet meer aan zwangerschapsgym doen ,maar dan totaal iets nieuws weer!yoga of zwangerschaps zwemmen!
Ik weet nog niet welke van de 2 ik wil gaan doen, ligt eraan welke hier in de buurt wordt aangeboden. Ook zou ik heel graag een borstvoedingscursus willen doen.
Ik ben 2 weken geleden begonnen met yoga en dat bevalt erg goed. Ik heb het erg druk en op deze manier ben ik 2 uur heerlijk bezig met mijn zwangerschap en baby. Ze geeft goede bruikbare tips mn voor je bekkenbodemspieren. Bovendien ben ik een moeilijke maar zij praat me aan het einde van de les in een diepe slaap heerlijk, ik vind het echt een aanrader. @consider ik heb me via de kraamzorg ook aangemeld voor een bv cursus, lijkt mij idd ook wel handig.
Tjee wat een reacties! Kei fijn! BV cursus had ik nog nooit van gehoord, maar klinkt wel interessant. Verder neig ik n.a.v. de reacties momenteel naar de yoga, maar ben pas net zwanger dus heb nog lange tijd om erover na te denken. Met name het contact met andere zwangere vrouwen lijkt mij een echt pluspunt! Groetjes Susan
Ik kom net toevallig van mijn eerste yogales af, en het is me 100 procent meegevallen. De info die je krijgt is erg fijn, en het bewust bezig zijn met je zwangerschap is ook heerlijk. Ben blij met mijn keuze. Ook ga ik een bv cursus doen, daar hoef ik pas in mei naar toe, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Groetjes Sil