Zoontje gaat zijn hele bedje door, hoe doen met deken e.d??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lovelyme, 1 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Mijn zoontje is een echte buikslaper. Hij gaat best wel zijn hele bed door.
    Hij ligt altijd met een slaapzak aan, zonder dekens.
    Alleen vind ik het nu 's nachts wat frisser worden, nou zou ik hem graag onder een laken met of zonder deken willen leggen.
    Alleen vind ik het een beetje eng omdat hij niet rustig blijft liggen in zijn bed. Wat zouden jullie doen?

2. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    mijn dochter slaapt nu in een winterslaapzak zonder mouwen. Ze heeft dan een romper zonder mouwen en een shirt met lange mouwen aan.
    Dus misschien nu een winterslaapzak gebruiken? En anders een dekentje/lakentje alleen over de beentjes?

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik gebruikte ook een dikke winterslaapzak van de Prenatal, hij was 's ochtends altijd lekker warm als ik hem uit zijn bedje haalde!

4. Tyra

Tyra Actief lid

18 jul 2007
    156
    0
    0
    Levensgenieter
    Ergens op de Veluwe.......
    vindt de puckabag ideaal.
    Overdag is romper zonder mouwen erin en s'avonds een romper met lange mouw. De Bag is ook lang genoeg om de onderkant onder het matras in te stoppen zodat hij geen feestje bouwt in bed.

5. misa

misa Niet meer actief

Hier een ietsje dikkere slaapzak. En af en toe doe ik hem een lakentje over als wij naar bed gaan. En dan tot de helft van zijn lichaampje. Sochtends ligt hij er vaak niet meer onder, maar ja..!

Straks wil ik een dikkere slaapzak kopen, eventueel met mouwen, en eventueel een dekentje gaan gebruiken.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier al een hele tijd geen dekentjes meer. Nadat ik hier op t forum las over een kindje dat onder de dekens terrecht was gekomen, en ditzelfde ook nog eens bij een vriendin gebeurde, heb ik alles uit bed gehaald.
    Ook van de winter. Gewoon een romper met lange mouw, dikke pyjama en winterslaapzak. Ging prima.
    Denk dat ik dit jaar weer een deken neer ga leggen, maar ze is nu een stukje ouder.

7. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    We geven hier ook bij kouder weer een dikkere slaapzak aan. Als ze goed in slaap is dan kan ik soms een extra dekentje over haar heen leggen. Maar die schopt ze ook vaak weg.

8. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Hier heeft hij ook alweer een winterslaapzak aan. Romper korte mouw en pyjama trui aan maar niet altijd een broek...( ligt eraan hoe warm het is)
    Dekentje is nog niet nodig hier maar straks doe ik er lekker een dekentje bij tot zn buik ong.

O ja..heb een slaapzak van de prenatal...die is echt super fijn en dik!

xx

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

De mijne ligt in een zomerslaapzak met lange mouw romper. Als het kouder wordt krijgt zoonlief weer een pyjama aan. En als het nog kouder wordt een winterslaapzak met mouwen (en dan eerst weer met romper en dan pas met pyjama). Deken heb ik niet in zijn bed, veel te gevaarlijk.

Als je nu je kind al in een winterslaapzak hebt, wat doe je dan als het gaat vriezen? Zelfde heb ik altijd met voetenzakken.

10. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Bedankt voor de tips, zal idd van de winter wel van die lekker dikke slaapzakken kopen met mouwen.
    En zoals een paar van jullie schreven om ze een dekentje of lakentje over te leggen als ze slapen zal hier niet op gaan. Hij ligt 's morgens regelmatig met zijn hoofd net andersom dan dat we hem neer hebben gelegt, daarom durf ik dus geen deken over hem heen te leggen.
    Veel te bang dat hij er onder gaat kruipen.

11. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou ook geen laken en deken gebruiken. hier ook zo een klein tolletje :p
    Idd een dikke slaapzak. Wij gebruiken een combi-sleeper en dat gaat perfect. mocht het nog steeds te koud zijn, dan gewoon dikker aankleden in de slaapzak. Nu ligt ze in haar slaapzak in een rompertje, van de winter vaak met pyama in de slaapzak.

12. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Hier ook een die heel het bed doorgaat:)
    Gebruik nu een zomerslaapzak en een romper lange mouwen. Voelt in de ochtend altijd lekker warm aan. Mocht het wat frisser zijn dan doe ik er een t shirt bij aan of een broekje.

13. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind dit een super mooi ding!!! Maar liever een feestje in bed dan dat ik hem van onderen vast leg hoor...........maar dat moet je natuurlijk zelf weten...........

14. Fransa

Fransa Niet meer actief

Onze oudste slaapt sinds hij zo'n 6 maanden oud is alleen nog maar met een slaapzak. Wel die lekkere warme van de Prénatal. Afhankelijk van de temperaturen in de winter wel of geen pyama(broek) aan.
    In de zomer gewoon een dunne slaapzak of bij echte warme helemaal niets.
    Eigenlijk heeft hij het nooit te koud gehad. Je kunt best veel laagjes aandoen he. Romper met lange mouwen, lekkere warme pyama (die flanellen van de Hema bijv)...
    Onze jongste is inmiddels ook van de dekens af. Moet nog even wachten op de dikke slaapzak want heb nog geen nieuwe voor z'n grote broer kunnen kopen...

15. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ook ons mannetje woelt z'n hele bed door. Ik kijk altijd even naar de temperatuur op z'n kamertje. Is nu nog meestal zo'n 20 graden. Dan slaapt hij in een romper met zomerslaapzak. Wordt het kouder dan een extra laagje, bv. pyamabroek en shirtje. Wordt het echt koud 's nachts dan lekker in een winterslaapzak, met een rompertje.
    Ik vond mijn zoon telkens bovenop de deken, dus vond het zonde om steeds het bed op te maken en inderdaad bang dat hij een keer onder de deken zou belanden. Als ik 's avonds nog even bij hem kijk is hij altijd lekker warm. Soms een beetje koude handjes, maar meestal ligt hij op z'n handjes :) en dan zijn die ook lekker warm.

16. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    vanaf wanneer kunnen ze wel weer met dekentje slapen, in de zin dat 't niet gevaarlijk meer is en ze zelf het dekentje terug kunnen doen willen ze het benauwd krijgen??
    who knows! kan me niet voorstellen dat mijn zoontje van 12 maanden nu nog zou kunnen stikken in een lakentje maar weet 't niet zeker...

Deel Deze Pagina