Gek verzoek via Facebook onbekende

Discussie in 'De lounge' gestart door Niveah, 16 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Hoi!

Ik dacht laat ik het hier vragen. Ik kreeg een gek verzoek van iemand die uit het buitenland hierheen wil komen om te werken en wonen. Eerst wilde hij wat informatie alleen en ineens paar dagen later zei hij dat het duur is om hier naar toe te komen en wil dat ik een sponsor visa ofzo voor hem regel? Ik ga dat natuurlijk niet doen. Ik vroeg aan hem waarom hij dit allemaal vraagt en waarom ik dat zou doen.

Heel vreemd allemaal!

Wat zouden jullie zeggen?
    Jullie wel eens gekke verzoeken via internet gekregen?

2. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.803
    4.583
    113
    Blokkeren die handel..

Nehneh, Zulema en Niveah vinden dit leuk.
  3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Als je er zin in hebt kan je het meespelen, anders zou ik het gewoon afkappen ;)

spruitje80 vindt dit leuk.
  4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik wilde idd even kijken wat hij te vertellen heeft. Als het te gek word kap ik af idd.

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik krijg altijd van die aparte verzoeken via insta. Mensen die me willen volgen, terwijl ik ze helemaal niet ken.

Alle verzoeken van onbekende of vaag bekende mensen verwijder ik altijd direct op FB en Insta

Paardenbloem en Kukido vinden dit leuk.
  6. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Dat heb ik dan weer niet... Raar allemaal he? Meeste kap ik ook af maar dit was zo'n rare vraag..

G89 vindt dit leuk.
  7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Waarschijnlijk een Nigeriaan, al dan niet met een foto van een ander ;). Ik reageer helemaal niet op mensen die ik niet ken.

8. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nee, geen idee, hij heeft dus nauwelijks iets op z'n account. Geen foto's van hem. Hij is wel Arabisch volgens mij dat hij zei maar heb 't hele gesprek al niet meer. Ik wenste m paar dagen succes en het beste en daarna reageerde ik niet meer. Toen ie vroeg hoe 't ging en daarna zijn verhaal eruit brulde... Oh well...

9. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik zou diegene blokken, heb je opgezocht wat een sponsor visa inhoudt?

10. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja, maar niet of ik dus moet betalen? Niet dat ik het doe, ook niet als ik niet hoef te betalen maar hoe komt iemand erop dat te vragen... Die is dan echt geheel hopeloos.

11. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hopeloos hoeft hij niet te zijn. Waarschijnlijk kan hij geen andere visa krijgen dan wanneer er iemand van hier verantwoordelijkheid neemt voor hem (ook financieel etc). Je kunt je afvragen waarom dat de enige manier is om hier te komen maar dat is veelal niet alleen vanwege de kosten om naar nederland te komen.

12. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik bedoel ook met hopeloos dat hij geen andere uitweg meer zag...
    Want iemand vraagt dit niet voor de lol. Dat snap ik ook wel.. Maar hij kan dit niet zomaar aan iemand vragen. De kans is nihil denk ik dat iemand daar akkoord mee gaat via fb..

13. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Dat is oplichting. Zoveel mensen die daar in trappen helaas.

jojo85 vindt dit leuk.
  14. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Inderdaad. Ik reageer ook nooit op dat soort berichten en blokker diegene gelijk.

15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Dit inderdaad. Nigerianen. Er zijn zoveel programma’s op tv die daarvoor waarschuwen. En omdat dat redelijk bekend is van die Nigerianen, doen ze zich vaak anders voor.

16. Novi

Novi Niet meer actief

Lijkt me oplichting. Blokkeren en negeren. Geen energie insteken voordat je ongewenst ergens in verzeild raakt.

17. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik begrijp niet dat je er überhaupt op reageert ;). Lijkt mij ook oplichting.

Rannie, Prettykitty, mum2be2 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Wat apart dit.

Zelf heb ik mijn accounts van fb en insta op privé staan. En weiger verzoeken van eventuele vreemden.
    Dit vertel ik mijn kinderen ook continu. Alleen personen toevoegen die je in het echt ook (goed) kent. En niks openbaar plaatsen.

Chillin vindt dit leuk.
  19. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik heb 1x garant gestaan voor iemand die ik ken en zou het nooooooooooooit meer doen. Dus al helemaal niet doen voor iemand die je niet kent.
    Bij mij is er misbruik gemaakt van de garantstelling door te komen op een kortdurend visum en vervolgens is diegene niet meer vertrokken. Daarmee waren mijn man en ik 5 jaar verantwoordelijk voor haar en kon de IND bij een eventuele uitzettingsprocedure tot €10.000 per jaar op ons verhalen :eek:. Uiteindelijk zijn die 5 jaar gelukkig allang verlopen, maar mens loopt nog steeds illegaal rond in Europa. Of misschien heeft ze inmiddels op de een of andere manier wel een verblijfsvergunning geregeld, maar je snapt dat wij geen contact meer hebben ;).
    Geen idee wat voor documenten je zou moeten aanleveren voor een sponsor visa (weet niet of dat hetzelfde is als bij garantstelling), maar alle documenten en kopieën die je aan een ander geeft met jouw identiteit erop, daarmee kunnen zij op jouw naam van allerlei illegale praktijken uithalen. Dus lekker op de negeerstand! En raar idd dat je dat verzoek krijgt, nog nooit zoiets via Facebook gekregen.

20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Is dat dan raar? :oops:
    De meeste mensen die ik volg ken ik niet. Het gaat me ook niet zozeer om wie ze zijn, maar om wat ze er plaatsen (gedeelde interesse - daar zijn m.i die hashtags voor bedoeld?).

@Niveah ik zou er niet in meegaan, ook niet in het begin uit nieuwsgierigheid over wat ze allemaal zeggen.

einad en suus1983 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina