Heb van mezelf aanleg voor blauwe plekken. Zit altijd onder. Maar nu sinds een paar dagen steeds meer kleine ronde blauwe plekjes op mijn bovenbenen. Niet van stoten oid maar gewoon, zomaar. Zijn maar speldeknopje groot. En pas sinds vanmiddag heb ik door dát het er meer worden. Zitten er nu een stuk of 10. En nu ben ik dus een beetje angstig dat er iets mis is. Zal ongetwijfeld te maken hebben met toegenomen bloed hoeveelheid maar ik ben er gewoon niet gerust op en zit mezelf hier een beetje over op te fokken in mijn eentje op de bank. Lekker onzinnig....ga morgen toch maär wel even de dokter bellen voor de zekerheid. Maar misschien hier wel iemand die het herkend?
Klinkt alsof je te weinig bloedplaatjes hebt. Iemand die ik ken had dat en die kreeg ook allemaal punt-bloedinkjes. Is wel belangrijk dat je dat laat onderzoeken. Er kunnen ook op andere plekken bloedinkjes ontstaan.
Bedankt voor je reactie! Ga Om 8 uur even de dokter bellen. Hoop dat ze Nog plek heeft vandaag. Moet wel werken maar Ga wel even heen en weer
Het enige wat ik ken waardoor je ineens blauwe plekken krijgt is leukemie... zijn het geen spataderen?
Dat geeft moed.... ga voor optie 2 dan maar @KoosAtillaLuna; ik ben vrijdag bij de dokter geweest. Ze weet niet hoe het komt, leek ook niet of ze het vaak gezien had, maar ze zei het niet direct heel verontrustend te vinden. Ik moest inderdaad wel bloed gaan laten prikken ivm stolling. Dat heb ik gisteren laten doen. Dus hoop morgenmiddag of dinsdag de uitslag te krijgen. Ik laat de uitslag weten!
Nee is geen bemoedigend antwoord sorry, ik hoop dat het onschuldig is uiteraard!! ik zou er ook niet gerust op zijn. Sorry voor mijn eerlijke reactie, het is echt de enigste ziekte die ik ken dat blauwe plekken spontaan kan veroorzaken... ik hoop dat je de uitslag snel hebt en dat het niet is wat ik heb gezegd... ja optie 2 dan... succes met wachten duim voor je dat alles goed is.
Omdat ze de grootte van speldenknoppen hebben; zijn het niet gewoon die puntbloedinkjes die super veel voorkomen in de zwangerschap? Meestal zijn die rood, maar misschien pakken ze bij jou net wat blauwig uit? Overigens betekent dat echt niet per se dat je te weinig bloedplaatjes hebt. Mijn bloedplaatjes zijn meerdere keren gecheckt afgelopen weken ivm PE en zijn gewoon goed, en heb beide zwangerschap veel puntbloedinkjes gehad, met name op borst en paar in gezicht. Was volgens mijn vk gewoon onschuldig. En trok na de bevalling vanzelf weg! Of anders beginnetjes van kleine spataderen (spider veins) waarbij je gewoon de hele lijn nog niet ziet.
Nou gelukkig bestaan er veel meer oorzaken voor puntbloedingen. Uitslag bloedonderzoek dus even afwachten.