De titel zegt het al: ik ben flink ziek en pril zwanger. Voel me echt beroerd. Slaap nauwelijks meer en zot constant op/voor de wc. Houd niks binnen en heb zulke buikkrampen die voelen als weeen. Hoge koorts ook, sinds 3 dagen die niet echt daalt. Ben gisteren naar de huisartsen post geweest en heb iets gekregen tegen uitdroging. Ze wilden niks tegen de misselijkheid geven omdat ik een infectie heb. Ze hebben niet getest wat.. Moest het eerst maar aankijken. Sinds vanochtend ook nekkramp en hoofdpijn. Nu vroeg ik me af.. Deze week begint het hartje te kloppen van de baby. Kan het geen kwaad dat ik zo ziek ben? Moet ik weer bellen en kunnen ze er überhaupt iets aan doen. Het is al jaren geleden dat ik me zo verschrikkelijk ziek heb gevoeld. Heb met de kerst wel allemaal rauw spul gehad.. Daar begin ik me nu een beetje zorgen over te maken.. Straks is het listeria oid wil me ook niet aanstellen en me overbezorgd maken maar vraag me echt af of je van een buikgriepje zo ziek kan worden. Ik ben dat namelijk nog nooit geweest. Wie kan me wat geruststellen? Man en zoon zijn trouwens niet ziek.
Heb je niet de echte griep, omdat je ook koorts, hoofdpijn en nekpijn hebt?? Daar kun je inderdaad dan ook echt ziek van zijn! Meestal is een buikgriepje met 1 of 2 dagen wel beter aan het worden is mijn ervaring. Je kunt altijd nog contact opnemen met je eigen huisarts, maar van de kerst af lijkt mij wel lang geleden, dan zou het eerder iets van de afgelopen paar dagen moeten zijn.. (Maar ben geen dokter, dus) Koorts, griep en verkoudheid als je zwanger bent — Anababa