Gekke bloedverlies, positieve test 6-7dpo

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lieverding, 25 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    In het kort: in september mk met 15.5 weken. Eerste cyclus 33 dagen, tweede cyclus start 7 oktober. Sex gehad op de 10-12-14 dpo. Geen idee waneer eisprong was. 16 dpo- werd ik ziek hoge koorts.
    17 dpo- bloedverlies in de ochtend verse bloed donker rood.
    Dat beide en koorts/verhoging en bloedverlies heb dus tot nu toe 5 dagen zonder veranderingen. Ik ben vast wel ziek want moet hoesten en heb elke dag koppijn. De bloedverlies is onverklaarbaar.
    Het is net als ongi maar dan 10x zo weinig (1 tampon per dag/nacht). Het is geen bruin geweest wel helder rood en donker rood kleine stooltjes). Gisteren (donderdag) onderzoek bij gyn gehad ze konden niets vinden waardoor het bloedverlies was. Ze dachten zelf aan innetellingbloeding of zo iets maar zo veel en lang??? Ze zeiden maak een test.
    Ik vond het gek haha maar dus heb toch net (middag vrijdag) gedaan (geen ochtend urine)... als ik het mij goed kan herinneren van de vorige 4 zwangerschappen komt het zo een beetje overheen bij mij met 7dpo.

    as woensdag heb ik afspraak bij mijn gyn die mijn eventuele zwangerschap gaat begeleiden (na 2 late miskramen heb ik dan soort van prenatale gyn of zoiets hoe dat ook heet die alle onderzoeken doet en snel handelt bij eventuele zwangerschap want ik moet misschien bloedverdunners krijgen..)

    waneer mijn NOD is weet ik niet
    O ja mijn hcg was 14 oktober 6.8

    Wat denken jullie?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    O ja ik weet dat deze testen dus meten hcg van 6,8 bij mijn zeker. Toen ik bloed liet prikken vorige x heb ik gelijkt testje gedaan met middagurine en die was net zo als deze, heel licht. Vanuit mijn vorige zwangerschappen testte ik volledig negatief 6dpo en lichtpositief 7dpo daarom denk ik dat het 7dpo testje is.
    zegt natuurlijk nog niet dat het zwangerschap goed blijft moet effe afwachten weekje maar het was meer om te kijken waarom heb ik die bloedverlies....
     
  3. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik denk dat dit nog van de miskraam in september is.. Ik ben 1 van de vrouwen die 8 weken na bevalling nog een posi test had..
    En vorig jaar met bbz heeft het 10 weken geduurd voor het helemaal op 0 stond.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik denk eerder dat je cyclus nog gewoon in de war is. Bij een hcg van 6,8 is het prima mogelijk dat je nog geen eisprong hebt. Mogelijk dat je nog heel licht positief test daardoor of dat je lh toeneemt nu waardoor je test ook iets reageert. Dus dat het wel je menstruatie was en nu pas je cyclus wat doet weer
     
  5. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    dat denk ik niet, want ik testte ook vorige week en test was toch echt mega nega. Mjn HCG zakte heel goed 7 okt 11, 14 okt 6.8. Waarom zou hij opeens uit het niets stijgen?

    het bloedverlies wat ik nu heb is echt geen menstruatie te noemen. eisprong had ik zelfs nog na miskraam 1e cyclus (gyn zag dat op controle foto). Als mijn hcg 14 oktober was 6.8 kan het nu 1.5 week zeker niet dezelfde of hoger zijn. Gyn gisteren zei dat het eigenlijk denkt geen menstruatie is omdat het in echo niet zo uitzag en omdat bmm dicht was en hoog (die is toch dacht ik altijd tijden menstruatie iets open en laag?)

    Nou ja natuurlijk kan er van alles zijn maar na 4 bevallingen heb ik gelijk eisprong en cyclus teruggehad van 28 dagen.

    ik ga nog maandag testen en woensdag vraag hcg test van de gyn dan.
     
  6. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik voel bij btw niet zwanger of zo wel ziek
    Wel steekjes die ik herken van vorige zwangerschappen in die periode die voelde ik dus altijd dag 3 dpo maar omdat ik ziek ben geef ik eventuele zwangerschap niet veel kans zoiezo
     
  7. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    maar heb je bloed geprikt? zoals ik zei
    7 oktober 11, 14 oktober 6,8 als ik vanuit deze lijn doorga week later 21 oktober 2.8. de test kan niets meten boven 5 want 0-5 hebben normale vrouwen. Hoe dan ook ik heb test gedaan 14 okt die was echt lijntje om te zoeken, 5 dagen later was niets.
    ik kom natuurlijk van late miskraam hcg hormoon daar veel hoger dan van bbz of vroege miskraam. Het is dus een bevallig geweest en gyn zei dat je als herstel kan beschouwen van normale bevalling.

    kan alles zijn ik snap alleen de bloedverlies niet maar artsen ook niet eigenlijk ze konden het niet verklaren
    Als het overduidelijk resten was zouden ze zeggen en te zien was op echo, als dat menstruatie was ook denk ik. Ze zeiden juist dat ik zwanger ben wellicht en test moet doen
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Eh nee hoe verder je komt, des te lager je hcg is juist. Dus iemand met een miskraam met 7 weken, kan een veel hoger hcg hebben dan bij 18 weken. En tegen de tijd dat iemand 39 weken is, is het weer lager.

    • 6 weeks LMP: 1,080 – 56,500 mIU/mL
    • 7 – 8 weeks LMP: 7, 650 – 229,000 mIU/mL
    • 9 – 12 weeks LMP: 25,700 – 288,000 mIU/mL
    • 13 – 16 weeks LMP: 13,300 – 254,000 mIU/mL
    • 17 – 24 weeks LMP: 4,060 – 165,400 mIU/mL
    • 25 – 40 weeks LMP: 3,640 – 117,000 mIU/mL

    Ik denk idd wel dat je hcg vrij bent geweest maar of je zwanger bent durf ik niet te zeggen.

    Moet zeggen dat mijn cyclus na de bevalling ook sneller normaal dan na mijn bbz met 9 weken.
     
  9. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    #9 Lieverding, 25 okt 2019
    Laatst bewerkt: 25 okt 2019
    dat wist ik niet. Ik vraag mij gewoon af waarom het dan niet nieuwe zwangerschap kan zijn maar eerder iets van miskraam nog? Op 6-7 dpo kan je dus echt zeker lichte streepje hebben. Heb ik tot nu toe wel zo gehad ervoor 6dpo nega - 7 dpo licht -10 dpo duidelijke.

    maar eerlijk weet ik zelf ook niet van andere kan omdat je dat wil zie je overaal streepjes en verschijnselen van andere kant denk ik somber na miskraam. Ofwel het is 5 jaar terug wel in 3e cyclus gelukt (was identieke miskraam)... dus nog even wachten zit er niets meer op
     
  10. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Maandag getest ochtendurine, en was echt negatief ik kon hoe dan ik maar keek geen streepje te vinden. Gek want vrijdag middagurine binnen afleestijd toch wel een streep.

    de bloedverlies ia nog steeds hetzelfde niet minder niet meer. Lijkt mij geen ongi (al 8 dagen) en bij ongi heb je aan begin en eind altijd minder hier is begin gelijk aan alle dagen qua intensiviteit.

    ik test morgen ochtend nog voor de zekerheid, als ik vanuit kalender afga en bloedverlies koppel aan ei,dan is het morgen 9dpo
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Wellicht heeft de test vrijdag op lh gereageerd. Dat doen ze helaas.
    Vrijdag zat je namelijk op cd 19, dan een ei op cd 20-21. Met een lf van 12 dagen kom je dan weer op een cyclus van 33 dagen net als vorige cyclus. Je nod is dus dan rond 8 november pas.

    Ik zou er met zo'n test als vrijdag niet vanuit gaan dat je weer zwanger was.

    Ps, de dagen voor de eisprong tel/noem je als cd (niet dpo), en na de eisprong noem/tel je dpo.

    En het bloedverlies komt gok ik door het weer opstarten van je cyclus.
     
  12. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Nu je het zegt zou best kunnen. Ben net bij gyn geweest ze kon het bloedverlies niet verklaren. Alles echt meer dan netjes uit. Ze zag bij rechte eistok iets van alsof ovulatie al geweest en links een follikel maar ze kon echt niet zeggen waar zit ik zowat in mijn cyclus...

    Maar dus je denkt dat 8 november is mijn NOD en die tussentijdse bloedverlies hoort bij ovulatie? Of je bedoelt dat ik dan mijn nieuwe cyclus moet gaan beginnen vanaf laatste bloeding dus dan zit ik al op de 9e dag van mijn cyclus?

    gekke is dat gyn zegt dat eisprong heb je gehad of zal hebben dus het zit goed en omdat er niets geks van baarmoederslijmvlies en bmm etc kon ze de bloeding niet verklaren.. wel uitstrijkje genomen maar ze verwacht niet dat het bm halskanker kan zijn
     
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Nee je zit nog in de cyclus die startte op 7 oktober.
    Deze cyclus zal dan iets van 33 dagen duren, met je nod rond 8 november.
     
  14. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    okey snap ik. Maar hoe kan dat dan ik nu links wel follikels heb terwijl ik zou zeg maar 8november ongesteld zal worden?
     
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Dat ligt er aan hoe groot de follikel was. Je kan altijd follikels zien, maar dan zou de follikel wel heel klein moeten zijn ;)
     
  16. Chatty

    Chatty Lid

    17 mrt 2017
    11
    20
    3
    Ik heb na mijn late miskraam (14 weken) 9 maanden gevloeid zonder dat ze ook maar een oorzaak konden vinden.
     
  17. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    ja waren klein den ik maar dat kan dus? Ik dacht dat het enkel kan beginnen groeien pas als je ongesteld wordt
     
  18. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Bah! nou ik heb toch wel gewoon ongi gehad na 33 dagen en nu soort van ovulatiebloeding of zoiets...


    had je dan wel ook eisprong of dat dan 9 maanden niet? Ik kan zo lang niet wachten eigelijk haha.. gyn zei dat als het 4 december bij controle niet veranderd en heb ik geen idee van cyclus gaan ze cyclus monitoren. Het is een lastige situatie want we proberen zsm zwanger weer worden na laatste MK en zit er wel druk erachter ivm leeftijd (37) en leeftijdsverschil kids (6 en 4 jaar nu oudste)... dus gyn wel er alles aandoen dat ik zsm weer zwanger kan worden maar nu kan ze niets meer want anders zou ze een pil geven om het te resetten
     
  19. Chatty

    Chatty Lid

    17 mrt 2017
    11
    20
    3

    Er zat wel een soort van cyclus in. Geprobeerd om het te laten stoppen met de anticonceptiepil, niet gelukt, uiteindelijk een hormoonbehandeling om een eisprong op te wekken en toen was het over.
     
  20. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    ah ok snap ik. Ik heb dan wel eisprong gehad en groeien follikels in dus dat zit goed. En de pil kan ik ook niet zei gyn omdat ik zsm zwanger wil worden... hopelijk stopt het bloedverlies en klopt het dat ik rond 8 nov ongi krijgt anders wordt het moeilijk mer alles bepalen..
     

Deel Deze Pagina