Waren dit weeen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi,

    Gisternacht om 12 uur kreeg ik opeens buikpijn. Het leek net alsof mijn onderbuik samentrok, soms voelde ik ook iets in mijn de buurt van (of in?) mijn vagina. Dit duurde een paar tellen, het deed wel pijn, maar niet heel erg. Dit kwam om de 10 minuten terug en duurde 2,5 uur.

    Toen ben ik in slaap gevallen en nu heb ik nergens meer last van.

    Wat is dit geweest? Is dit iets ergs? Waren dit weeen? En waarom is het dan gestopt?
     
  2. Niet meer actief

    O ja en mijn buik werd ook elke keer hard.
     
  3. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Nou Indy, volgens mij zijn het de 'oefenweeën' of 'voorweeën'. Je lichaam is zich klaar aan 't maken, ik heb het zelf ook al. Maar het betekent niet per se dat het onmiddellijk gaat gebeuren.
    Niet van schrikken en zoveel mogelijk blijven ontspannen. Wat ik overal 'in de boekjes' lees is: zolang je nog twijfelt of 't een echte wee is, dan is 't nog niet zo. Een echte herken je namelijk zo! (ik praat niet uit ervaring)

    spannend meid..
    succes, Amber
     
  4. Niet meer actief

    Hmmm, ik vraag me de hele tijd af of ik het wel zou herkennen, toen mijn moeder weeen kreeg herkende ze het ook niet.

    Ben wel benieuwd.
     
  5. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Inderdaad oefenweeen. Heb ik een week of 2 geleden ook een paar keer gehad en toen heb ik het aan de gyn gevraagd. Die bevestigde dat het voorweeen zijn.
     
  6. gemini79

    gemini79 Lid

    9 jan 2007
    34
    0
    0
    Dat kinkt inderdaad als oefenweeen. En wat ze zeggen is waar hoor, je twijfelt echt geen seconde als de echte weeen beginnen. Ik was ook heel bang dat ik het niet zou herkennen en bij ieder krampje dacht ik.. is dit het misschien. Totdat ik echte weeen kreeg. Bij de eerste wee dacht ik nog: zou dit een wee zijn, maar bij de tweede wee (15 minuten later) wist ik het heel zeker.
     
  7. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    en als je het niet na 1.2.3 weeen weet.... dan weet je het uiteindelijk een paar weeen later wel ;)
     
  8. Niet meer actief

    Doet het dan echt pijn ofzo?
    Ja sorry stomme vraag misschien. Maar ik ben zo benieuwd!
     
  9. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    ja echte weeen doen echt pijn. Ik vond het lijken op menstruatiekrampen, maar dan zoveel 100 keer erger. Tenminste met de bevalling van de eerste wel. Het is nog niet heel erg heftg maar dat komt naarmate de weeen sterker worden en vaker komen, en na het breken van de vliezen. Als dat eerst gebeurd kan het zijn dat je weeen gelijk heftig en dus pijnlijk zijn.
    Maar ja iedereen ervaart dit anders, bovenstaande is hoe ik het heb beleefd.
     
  10. Passoatje

    Passoatje Actief lid

    20 aug 2006
    318
    0
    0
    Sint-Truiden
    ik heb nog steeds geen oefenweeen gehad :) dus zou begot niet weten hoe het voelt
     
  11. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Zo ervaarde ik het ook... het werd frequent heviger en zeker nadat de verloskundige mijn vliezen had gebroken toen werd het heeeel snel TE erg om het maar zo te zeggen.
     
  12. Niet meer actief

    Moet je eigenlijk altijd eerst een slijmprop verliezen? Of kan ik b.v. vanacht weer weeen krijgen, echte dan, en dat dan evengoed de bevalling begint?
     
  13. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Nee je hoeft niet een slijmprop te verliezen kan ook tijdens de bevalling gebeuren of helemaal niet.

    Ik had op een zondag de hele dag helderslijm met bloeddraadjes en maandagochtend was het zo goed als weg en de nacht van maandag op dinsdag beviel ik!
     
  14. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik heb bij mijn eerste ook geen slimprop verloren.
     
  15. Niet meer actief

    Hoi,

    Ik heb vanaf 6 uur vanmorgen weer "weeen" ? Ik weet het niet, als ik lig weet ik zeker dat het weeen zijn, ze komen om de 10 min. Dan doen ze echt zeer, maar als ik sta of rondloop zijn ze een stuk minder pijnlijk.

    Kan dit?

    Is het nu echt begonnen? Ik weet niet wat ik moet doen, mijn man is gewoon werken en hij weet nog van niets. Maar misschien is het ook wel niets.
     
  16. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Het enige wat je kan doen is het in de gaten houden en afwachten.
    Wachten of ze heviger worden en of de regelmaat blijft en de pauzes korter worden.
    Je bent natuurlijk al over de 40 weken dus hou er rekening mee dat het idd begonnen kan zijn.
    Ga lekker douchen... ik geloof dat het na het douchen erger moet worden door de ontspanning die je hebt gehad.
    En ga dan lekker op de bank liggen met een kruik oid of als staan/lopen beter voelt ga je dat doen.

    Laat je het even weten?
     
  17. memke

    memke Actief lid

    15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    als ze echt zeer doen en het wordt steeds heviger, ja dan lijkt het dat het begint maar ja weet natuurlijk niet wat jij voelt,en elke bevalling is weer anders...Ik wist het gelijk dat het zo ver was,ik kon niet meer lopen...
    Laat het ons even weten ben zo benieuwd...Meid succes als het wel is begonnen! duim voor je!
    Annette
     
  18. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik zou gewoon ff de vlos bellen.

    bij mij heeft het bij de eerste de hele dag een beetje gezeurd.en kon ik de weeen goed opvangen met lopen vanaf 8 uur s'morgen en om 8 uur sá vonds werd het echt serieus en was ik binnen 3 uurtjes bevallen.
     
  19. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    Het kunnen zeker weeen zijn! Bij mijn eerste begon het ook zo om de 10 minuten en kon er ook redelijk mee doorlopen. Mijn vriend is toen ook gewoon gaan weken. En had ik de vk niet gebeld. Ze werden pas 's avonds wat sterker en pas de volgende ochtend kwamen ze sneller en begonnen ze nog pijnlijker te worden. Om 11 uur 's avonds is toen mijn dochter geboren, dus 36 uur later!
    Als het om de 10 minuten blijft kan het nog wel, maar als ze ineens sterker worden en vaker komen dan zou ik toch even bellen met je man en de vk! Succes en sterkte!
     
  20. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Bij mij gebeurde er een hele tijd niets met af en toe een buikkrampje. Ik verloor wel veel slijm, maar geen echte prop in één keer.

    Ineens kwamen de weeën zo heftig opzetten, dat er geen twijfel mogelijk was. Ik was dus ook bang het niet te herkennen, maar wees daar maar niet bang voor. Dit ziet er inderdaad uit als oefenweeën. Je hebt wellicht al enige ontsluiting daardoor, maar het kan nog best even duren hoor.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina