buik aanraken, hoe gaan jullie ermee om?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zuss, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Gisteren was er een belangrijk evenement van mijn werk, waardoor er veel mensen van verschillende afdelingen bij elkaar waren. En toen gebeurde het weer een paar keer, vrouwen die ik nauwelijks ken (gedag zeggen in de gang, in de 6 jaar dat ik hier ben misschien 5 keer een beleefd woordje mee gewisseld) die vanuit het niets mijn zwangere buik aanraken... Ik kan het best hebben van familie en goede vrienden/collega's (zeg maar diegene die je ook met drie zoenen gedag zou zeggen), maar eigenlijk irriteer ik me mateloos aan anderen die dat doen. Ik ben ook steeds zo verbouwereerd als het gebeurd, en baal daar dan later weer van.
    Hoe gaan jullie hiermee om? Tips, truuks, ervaringen, allemaal welkom!

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Bij mij gebeurt dat dus niet. Terwijl ik een inmens grote buik heb.

Maar ik straal denk ik iets ui, van blijf van mijn buik af..

Mijn schoonma doet het wel, ik hou er echt niet van. Ga toch ook niet aan haar buik zitten.

Zou gewoon zorgen dat er een ruime cirkel om je heen blijft, je persoonlijke cirkel, en daar laat je alleen mensen in die jij wil toelaten....

Draai maar weg, loop maar door. Of hou je eigen handen erop...

Lastig hoor..

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mij hebben ook nooit 'vreemden' het geprobeert.
    Terwijl ik toch heel veel bekijks trok toen ik met 41 weken nog vrolijk rond liep met me mega buik.
    Ik denk niet dat ik iets speciaals uitstraalde want ik heb een vriendelijk uiterlijk verder, dus heb geen idee.
    Nu heb ik er ook (nog) geen last van.
    Van mij zouden iets bekendere mensen juist wel wat vaker een graai naar mijn buik mogen doen, dat gevoel had ik ook bij mijn dochter.

4. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    zooooooooooooooo herkenbaar vanuit mijn zwangerschap dat als ik er nu aan terug denk (mannetje is al 2) ik nog steeds kwaad kan worden.......

Ik hield inderdaad meestal mijn handen op mijn buik.
    Ik heb het een paar keer terug gedaan, dus gewoon bij hun over de buik staan wrijven......gek genoeg vonden ze dat dan wel raar hahaha.....mijn reactie was dan: tja, je vind het niet raar om bij mij aan mijn buik te zitten zonder toestemming, dus wil ik jouw buik ook even voelen........keken me altijd erg raar aan maar werkte wel......

Bij een vrouw werd het zo erg dat ze bijna letterlijk op mijn schoot zou komen zitten om me maar aan te raken. Die heb ik dus gewoon echt letterlijk gezegd: ok, en nu afblijven van mijn buik!! Ik raak jou ook niet de hele tijd aan!!

Bij haar was een directe aanpak gewoon nodig want anders drong het niet door......

Hoe dan ook, ik snap inderdaad ook niet waarom compleet vreemde opeens aan je moeten zitten als je zwanger bent. Irritant, maar ja die mensen zullen er altijd zijn....

5. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Heb er in het begin last van gehad. Maar nu leg ik mijn handen en armen over mn buik als ik zie dat ze aanstalten maken om mijn buik aan te raken hahaha schijnbaar werkt dat wel.
    Vaak zie je aan de houding al dat iemand je over je buik wilt aaien.... En dat ze zich dan weer snel terug trekken.

Moet ook zeggen dat ik het bij bepaalde personen helemaal niet erg vind als ze mijn buik aanraken. Maar zij vragen dat eerst.

Merk trouwens ook dat veel mensen terugdenken aan hun eigen zwangerschap en zeggen " zal je maar niet over je mooie buik aaien want daar hield ik ookal helemaal niet van".

6. Dootjuh86

Dootjuh86 Lid

19 mei 2012
    95
    0
    0
    ass. Manager/klant adviseur
    In het mooie Drenthe
    Ik had het gisteravond toevallig!
    Ik doe aan zwangerschapsfitness in een gewone sportschool, en er stonden nog een paar dames in de zaal te praten toen wij binnen kwamen, en voor ik het wist zat een dame gewoon over m'n buik te wrijfen!
    En idd ik was gewoon te verbaasd om een reactie te geven, pas later dacht ik van, dit vind ik helemaal niet prettig!
    De volgende keer ga ik er ook zeker wat van zeggen!

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Echt belachelijk, het lijkt me zo raar zoeen vreemde die inneens een beetje je lichaam gaat lopen betasten omdat je dan toenvallig zwanger bent...
    Misschien trof ik toenvallig met mijn dochters zwangerschap altijd mensen met een goed verstand ofzo. ;)

8. Svenja87

Svenja87 Lid

15 feb 2012
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Vrienden die ons de zwangerschap van harte gunnen, mogen er aan zitten, mits ze vragen. Mijn moeder ook, haar bied ik zelf aan de kleine te voelen, is haar erste kleinkind. Bij sommige mensen (aanstaande peettante van de kleine) weet ik dat ze even willen voelen, dus bied ik het aan omdat zij echt met ons meeleven.

Schoonfamilie niet omdat wij geen goede band met elkaar hebben, zij ons de zwangerschap niet gunnen en het toch al het 5e kleinkind is en dus niet interessant ... :(
    Dus vorige week gewoon handen op mijn buik gehouden. Trekt schoonmoeder in een keer zonder iets te vragen vrij brutaal mijn arm naar boven en begint hard over mijn buik te wrijven, alsof ze het kindje verder naar binnen wilde persen. Mijn man en ik waren sprakeloos, ook hij had zoiets nooit van zijn moeder verwacht. :x

Maar ja, gelukkig is de kleine toch meestal rustig als er andere mensen dan mijn man en ik de buik aanraken :)

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij mij zit er ook niemand aan mn buik, alleen mn man, mn moeder & een goede vriendin als ik zelf zeg moet je 's voelen hoe de kleine tekeer gaat. Van vreemden zou ik 't ook echt niet pikken. Maar mensen horen ook helemaal niet zo dichtbij me te komen, dan zou ik zelf al weggestapt zijn.

10. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien moet ik gewoon nog mensen in deze nieuwe situatie 'leren lezen'. Ik heb het nu zeker al 6 keer meegemaakt dat vage collega's (dus niet volledig onbekenden) opeens aan mijn buik zaten, en iedere keer zag ik het gewoon niet aankomen...

Moet eigenlijk eens kijken of er zo'n buikband bestaat met 'verboden aan te raken' erop ;)

@Esther15, stoer hoor, dat je gewoon ook over de buik van die andere vrouwen ging wrijven! Omdat het me steeds zo overvalt heb ik nog niet de mogelijkheid gehad om zo ad rem te reageren...

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik ga 'subtiel' een stapje achteruit.
    En meestal heb ik mijn eigen handen al op mijn buik, om te aaien haha, maar ook omdat ik onbewust vaak het gevoel heb dat kleine babietje te moeten beschermen. Iedereen staart er zo naar met zo'n bepaalde blik, daar gaat mijn beschermingsmechanisme van in werking :p.

Mijn man en zoon mogen er natuurlijk wel aankomen en anderen die dichtbij me staan ook hoor, als ze het even vragen. En van hen kan ik een kleine spontane aanraking ook goed hebben.
    En op het kinderdagverblijf krijg ik regelmatig een paar kinderhandjes erop. Dat vind ik prachtig :).

12. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    ze hebben nu leuke buikbanden met daarop^"don't touch" s mss vreemd zicht maar hier helpt t wel ,heb er eentje gaan halen toen er in de supermarkt aan de charcutterie ineens oude dametjes aan mn buik zaten

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    De wát?

14. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    "De letterlijke vertaling van charcuterie is fijne vleeswaren"

whahahaha lang leve Google!!!!!!!:D:D:D:D Ik had geen enkel idee waar het over ging.......moeilijk woord zeg....:):):)

Zuss, scheelt dat ik altijd vreselijk ad rem ben en dat werd gelukkig niet "aangetast" in mijn zwangerschap hahahaha

15. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    bij de vers-slager in de suppermarkt :) ff ter verduidelijking ,ik ben vlaamse ,dus Belgische :)

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hahaha ja dat dacht ik al. Ik was te lui om te googlen sorry. Warm hè ;).

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.196
    10.800
    113
    hier geen vreemden die aan je buik zitten hoor, en van de mensen dichtbij me kan ik t goed hebben - in mijn omgeving raken vrijwel alleen vrouwen mijn buik aan trouwens. Toen mijn opa dat laatst deed (hij lag in t ziekenhuis en was wat wazig van de medicijnen, normaal zou-ie t vragen denk ik) keek ik even raar op maar vond ik t eigenlijk ook wel best.

18. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat van die buikband is een goed idee!

Ik heb het gelukkig niet dat onbekende mn buik aan raken, lijkt me niks! Bekenden doen het ook niet al te vaak maar dat vind ik sowieso niet erg....

19. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ook bij deze zwangerschap zit er eigenlijk alleen maar een bekende of familie aan mijn buik.

Van mensen die je nauwelijks kent zou ik het ook wel raar vinden.

20. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik heb het een aantal keer meegemaakt dat ze mijn buik willen aanraken. Meestal steek ik snel me hand uit voor mijn buik. De automatische reactie van de betaster is dat ook om je hand vast te pakken en te schudden. :D
    Meestal is dat het moment ook alweer voorbij. Raken ze mijn buik toch aan, zeg ik er wat van op een vriendelijke manier.
    Laat ze zich maar schamen, en voortaan eerst nadenken.

Deel Deze Pagina