Hallo dames, Ik vroeg me af hoeveel fruit jullie kindje eet? En ook of een kindje teveel fruit kan eten? Mijn zoontje was dol op koekjes/soepstengel etc, maar tegenwoordig wil hij als tussendoor alleen maar fruit. Hem niet geven is ook geen optie want dan gaat hij behoorlijk huilen omdat hij wel wat wil eten. Volgens mij kan fruit geen kwaad, maar vroeg me toch af hoeveel jullie kindje eet?
Hier meestal 2 stuks, soms meer soms minder. Meer als 4 stuks zou ik niet doen ivm de suikers en evt diaree. Maar 2 manderijntjes telt bv als 1 stuk.
Die van mij is pas 10 maanden, maar eet rustig 2 stuks fruit per dag. Vooral mandarijntjes en druiven zijn favoriet. Ik zou inderdaad ook niet meer dan 4 geven, maar een paar keer fruit is wel prima volgens mij.
2 a 3 stuks per dag met 9 maanden. En ze eet rustig een hele peer op, een hele kiwi, en als ik niet oplet ook een hele banaan. Hier ook een fruitliefhebber dus, maar ik let wel een beetje op.
ik heb altijd max 3 ( grote) ...klein fruit zoals druifjes/manderijntjes/pruim/kiwi etc telt voor 2 voor 1 ..verdeel het meestal gewoonover de dag. wat ook helpt is een bakje fruitsalade maken...steeds een paar stukjes kan mss tussendoor ook voldoende zijn..( klein bakje halve kiwi en paar partjes manderijn ofzo
Hier kindje van bijna 14 maanden, die eet sinds hij 6 maanden is twee keer per dag fruit en soms nog wat als toetje. Meestal is het gewoon één stuk per keer, een enkele keer een potje. Maar ik geef ook wel eens mango of frambozen uit de diepvries, en dan werkt hij het hele doosje weg. Hij krijgt er geen diarree van gelukkig, dan zou ik wel minderen. Het scheelt denk ik dat hij geen vruchtensap drinkt.
Zoonlief kan echt veel fruit op, met gemak (over de hele dag verspreid) 3 mandarijntjes, 2 bananen en een kiwi, ook omdat hij verder tussendoor niks wil behalve zn boterham. Misschien is het weer even een fase en eet hij straks ook zijn koekjes weer!
Dat lijkt me heerlijk, als je kind zoveel fruit lust! Mijn zoontje van 11 maanden eet over de hele dag verdeeld 1 stuk fruit op. En dan moet ik hem nog dwingen, want als het aan hem lag, at hij nooit fruit...
Waarom het eten van vers fruit afwennen ten bate van het eten van koekjes? Denk dat je blij mag zijn dat hij fruit boven andere tussendoortjes plaatst. Vers fruit is geen probleem, omdat je lichaam flinke moeite moet doen om alle suikers eruit te halen. Fruitsap is weer een ander verhaal. Lekker laten genieten!
Lekker fruit laten eten zou ik zeggen! Koekjes zijn ip nergens goed voor, alleen omdat ze lekker zijn. Zou ook de voorkeur aan fruit geven ipv koekjes... zou me daar echt niet druk over maken!
Mijn dochter at en eet enorm veel fruit. Met 15 mnd kwam ze met gemak aan 3 stuks achter elkaar. Op zich niks mis mee, maar let wel op wat er met de ontlasting gebeurt. Eet je kind te veel citrus, dan wordt de poep erg zuur, waar de billen helemaal stuk van kunnen gaan. Eet je kind te veel druiven, pruimen of ander laxerend spul dan wordt het gauw erg dun. Eet je kind te veel (niet helemaal rijpe) bananen, dan werkt dat juist verstoppend. Met veel variatie vond ik het verder nooit een probleem. Ze mag lekker fruit eten als ze dat wil, zoveel als ze wil.