Gekke controle..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door honeyy, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee meiden!

zal het even in grote lijnen proberen uit te leggen ;)

met 28 wkn ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis, ivm een te klein kindje. met 33 wkn ben ik opgenomen met weeën en mocht gelukkig 4 dgn later weer naar huis. De weeën waren afgenomen, alleen moesten ze toen nog overleggen omdat de kleine een hoge hartslag had.. iedere keer over de 160.

Dinsdag moest ik weer voor een groei echo en op controle. Bij de groei echo is de hartslag weer gemeten en die was nu 183! de echoscopische heeft dit in het verslagje gezet en omdat ik daarna toch naar de gyn. moest was dit belangrijk.

Nou had ik een andere arts. de gyn liep uit en zij nam wat patiënte over. nou, zij was dus echt een arts! geen gyn. geen VK maar arts. oke hoef natuurlijk geen twijfels bij te hebben maar toch. ik moest zelf zeggen dat de kleine en hoge hartslag had, want ze had de status en het verslag er nog niet eens bij liggen. toen ik dat zie van de hartslag zei ze dat het zomaar een piek kon zijn en het ergers was als het te laag was.

naderhand in de auto ging ik toch wel twijfelen. ook omdat ik eerst niet naar huis mocht omdat de hartslag te hoog was. maar misschien was dit 183 wel geen piek en is dit nu constant. kleine zit al helemaal ingedaald, misschien dat ze klem zit? of verstrengeld?

ik ben er niet echt gerust op.. zou ik gewoon het ziekenhuis bellen of ze me voor de zekerheid toch wel aan de CTG leggen of afwachten tot volgende week vrijdag? pff.. maar ben dan bang dat ze me weer zon "zeikerd" noemen.. pff..

liefs xx

2. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Als ik jou was zou ik snel terug gaan naar het ziekenhuis..
    de hartslag is veelste hoog voor het kindje ...

3. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Hoge hartslag is inderdaad niet ok. Zou het ook voor de zekerheid laten controleren. Anders ook aandringen op hartecho baby.

4. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Goeiemiddag

Mijn kleine man had ook telkens een hartslag van 165 gemiddeld en met pieken van 195 dat was ook goed en hij is gezond en wel ter wereld gekomen. Maar ik werd wel telkens voor een ctg naar het ziekenhuis gestuurd werd er gek van en onzeker. Nu was het in mijn buik wel een erg actief kereltje. Is die van jou ook zo druk??

groetjes kim

5. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Jammer dan als ze je een "zeikerd" vinden. Het is jouw lichaam en jouw kind. Als jij het niet vertrouwd gewoon drammen tot je geholpen wordt. Beter 100 keer teveel dan 1 keer te weinig!

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik zou wel even bellen en aangeven dat je er toch niet helemaal een lekker gevoel bij hebt. Vind het vreemd dat je eerst niet naar huis mag en dat daarna een gewone arts je zonder te overleggen met een gynaecoloog je zo naar huis stuurt. Ik zou er zelf ook niet gerust op zijn.

7. ik zeg bellen!

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    ik zou even bellen meissie!!

zoals andere zeggen: beter 10 keer teveel dan 1 keer te weinig!
    het is voor jezelf veel fijner wanneer het even gecontroleerd wordt door de gyn. suc6!

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Op je gevoel vertrouwen en bellen!!!

10. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook even bellen, is toch de gezondheid van je baby (en jou)!

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou geen hele week afwachten tot je weer een afspraak hebt hoor, maar duidelijk aangeven dat je je zorgen maakt en liever nog een keer de gyn wilt zien.

12. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Idd gelijk opbellen !

Die arts zal er geen nacht minder om slapen er er iets gebeurd !

Deel Deze Pagina