Over 2 weken krijg ik m'n 20 weken echo. de standaard versie. bij dit echobureau heb je ook de mogelijkheid om tegen bijbetaling nog een stuk pretecho eraan te plakken. (kost 40 euro). met 15 weken heb ik een pretecho laten maken en dit heb ik op dvd en rond 25 weken wil ik een 4D pretecho laten maken van een half uur. mijn vraag: kijken ze bij die 20 weken echo zeg maar alleen naar alle onderdelen van het kindje of krijg je het ook af en toe in zn geheel te zien?? dus leuke stukjes?? oftewel, is het de moeite/het geld waard om er voor 40 euro nog een pretecho achteraan te plakken?
Ik heb dat ook gedaan (bij echobureau in Utrecht), maar dat was de moeite niet. Ze zijn amper langer beziggeweest en naar het geslacht kijken doen ze toch wel De echo vond ik wel heel mooi hoor, alleen die extra bijbetaling was niet nodig geweest.
Mijn 20 weken echo wordt ook bij echobureau utrecht gedaan. maar als ze er niet langer mee bezig zijn dan doe ik het niet en wacht ik wel tot de 4D echo. vondt het al gek want toen ik ze belde toen snapte ze in eerste instantie niet eens wat ik bedoelde met 20 weken echo extra. ze heeft nog op de site moeten kijken wat dat inhield. vervolgens vertelde ze me dat dat inderdaad kon en dat ze daar op die dag ook gewoon tijd voor hadden want de 20 weken echo duurde toch zowiezo 30 min. en die pretecho kon dan mooi ook in die tijd?? terwijl ik op de site juist lees dat je een 20 weken echo hebt en dan nog EXTRA 30 min. pretecho??
Ik zou het niet doen. Maar pas wat later een pretecho laten maken. Vond de 20 weken echo vanzich zelf al mooi en je zien alles. Met de pretecho zie je dan alleen wat 3d beelden extra.
Ik zou het niet doen. Bij ons duurde de 20 weken echo geloof ik al 30 minuten en we hebben heel uitgebreid ons kindje kunnen bekijken. De echoscopiste zei ook steeds wat ze aan het doen was en legde ons ook precies uit wat ze na ging kijken. Ondertussen liet ze het kindje ook steeds in zijn geheel zien.
Ik zou het zo vroeg in de zwangerschap nog niet doen, wij hebben bij 32 weken een pret echo gedaan, toen waren we er ook echt aan toe want van 20 weken tot de bevalling is wel heel erg lang, vooral voor mn man. De beelden waren toen echt zo mooi, dat schijn je vroeg in de zwangerschap nog niet te hebben omdat je kindje dan nog erg klein en mager is...
ik zou het ook niet doen! ik heb vorige week een heel kort pret echootje gehad in het ziekenhuis gratis...was open dag op de kraamafdeling...en ze deed heel even 3d...nou was gewoon eng om te zien haha...tis nog te dun/klein om een 3 of 4d echo te doen..als je dat wilt zou ik dat echt doen als je over de 30 weken bent.. dus voor nu zonde van je geld!
Ik heb besloten dat ik alleen de 20 weken echo laat doen en niet het extra stukje pretecho. even voor de duidelijkheid, het extra stukje pretecho zou dus ook in 2D zijn (dus niet in 3/4D) en zou dus een half uur duren voor 40 euro extra. maar als ik tijdens de 20 weken echo toch genoeg te zien krijg dan is het zonde van het geld. helemaal als ze zich toch niet aan de tijd houden die ze op hun site vermeld hebben. ik heb met 15 weken een pretecho laten maken in 2D en kreeg daar gratis 10 min. 3/4d bij omdat de echodame een beetje verslaafd was aan het echo maken ze heeft me toen ook gewaarschuwd dat het er eng uit kon zien omdat het nog zo klein was maar ik vond dat erg mee vallen. ik laat zowiezo rond 25 weken nog een 3/4d echo maken.
Hoi Droebeltje, Het lijkt mij de beste keuze idd. Het geld kun je beter aan een extra echo uitgeven dan aan een langere echo. Want echt langer was het niet. Normaal gesproken zou ik er wel iets van gezegd hebben, maar nu was ik compleet in een jubelstemming De echo op dvd laten zetten vond ik wel weer erg leuk. Veel pelzier!