Gekke dingen in het OV...

Discussie in 'De lounge' gestart door Melrose, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Even van me afschrijven hoor! Ben zojuist behoorlijk geschrokken in de trein.
    Het is midden op de dag, de intercity is zeer lang en de coupes zijn vrijwel allemaal leeg. Ik ga zitten in de dichtsbijzijnde coupe. 1 man zit er ook, helemaal aan de andere kant van de behoorlijk lange coupe. Ik kreeg al een beetje een gek gevoel maar ja, ik at gewoon mijn lunch. Keek heel af en toe me heen maar niets te zien.
    Kijk ik na ca 10 minuten nog eens op....staat die man stil schuin achter me! In een hemd met blote armen, knalrood hoofd en he-le-maal bezweet!
    Ik schrok me rot. Hoe lang stond ie daar al?? De rest van de coupe was helemaal leeg! Ik stamel Hallo en hij zegt stoïcijns gedag, kijkt in een leeg bagaerek en loopt langzaam en zwijgend terug naar zijn stoel.
    Ben van schrik maar in een andere, vollere coupe gaan zitten...

Nog meer dames met van die rare aanvaringen? Ben echt even geschrokken.

2. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Hmm... ja, dat is schrikken!

Ik heb weleens in de tram gehad dat een man 'de hand aan zijn paal sloeg' en toen ik uitstapte bij mijn halte (en toen ik het pas merkte) ging hij voor het raam staan... er zitten rare mensen bij...
    En dat was ook op klaarlichte dag in een redelijk drukke tram..

3. rosaa

rosaa Lid

19 jan 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel rare dingen meegemaakt.

Mensen die met elkaar op de vuist gingen.
    Een man die een snuif nam in de trein.
    Een vrouw die belde in de stiltecoupe. Vervolgens waren er mensen die daar wat van zeiden. En toen ontstond er een heftige ruzie. Wat een tokkie was dat.

4. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een stomdronken man met een fles rode wijn in zijn binnenzak die vrij luid aan het praten was in het luchtledig. Toen ik uitstapte zag ik hem door het gangpad kruipen! Meteen de conducteur aangesproken maar die deed heel luchtig en stapte een andere coupe in. Ik was blij dat ik op mijn bestemming was.

Edit: in de trein

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ook van alles meegemaakt in het ov;

Een man die de hele deur van de bus onderkotste. Een aantal creeps, junkies en alchohisten. Paar jaar geleden liep ik met krukken en toen eistte een bejaarde dame dat ik opstond voor haar terwijl er genoeg andere plaatsen waren. En gisteren nog werd de geleide stok van een blinde dame gestolen, het arme vrouwtje was helemaal in tranen, er was ook niks wat we hadden kunnen doen om het te voorkomen, het was een extreem brutale roof.

6. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Dit vind ik echt heel erg :$ Maar wat moeten ze nou met een geleide stok? Om dit soort dingen kan ik zo boos worden.:x

7. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ja, ik heb ook iets heel engs en smerigs meegemaakt in de trein een jaar of 10 geleden.

Er zat een man schuin tegenover mij, en hij zat alleen in mijn zicht, er zaten wel meer mensen in de coupe maar alleen ik kon hem zien.
    Kijk ik opzij naar die man, en ik geloof mijn eigen ogen niet. Heeft hij nou zijn penis uit zijn broek? En ik kijk nog eens en nog eens. Hij zat er gewoon mee te spelen terwijl hij naar me aan het kijken was... Ik schrok me kapot en voelde me ineens zeer onprettig... Ik liep naar dat tussenhalletje waar op dat moment ook een conductrice was. Ik deed mijn verhaal en wees die man aan door het raam van de schuifdeur. Tegen die tijd was ik ook al bijna op de plek van bestemming. Toen ik uitstapte toen stapte die man ook uit en wilde me achtervolgen. Dat zag de conductrice en ze heeft me toen naar huis gebracht, heel vriendelijk...

Ik heb later bij de spoorwegpolitie nog aangifte gedaan tegen die man. Ik voelde me echt bedreigd of zo.

8. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    heel lang geleden stond er een man in de bus zichzelf aan het aftrekken terwijl hij naar mn vriendin aan het kijken was.
    vechtpartij meegemaakt

9. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Ik heb wel eens een lapdance gehad van een stomdronken student ( of nja hij probeerde het maar duwde hem zo omver en hij is toen in slaap gevallen )

Vechtpartij omdat iemand zwart reed.

Een vrouw die belde met haar internetliefde volgens mij want ze hadden elkaar nog nooit gezien en ze vond hem wel grappig zei ze.

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Erg he :( Het was zo zielig en zo brutaal. Ik snap ook niet wat ze met zo'n stok moeten. Misschien dag er iets aan vooraf aan is gegaan dus dat het uit nijd was maar dat weet ik niet en dan nog doe je zoiets niet. Ik ben met dat vrouwtje mee naar huis gelopen en ze ging de politie bellen.

11. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Jeetje, ik ging elke dag met de trein naar werk, maar meer dan dronke mensen en irritante mensen heb ik nooit mee gemaakt...

Alhoewel nu ik er overna denk; 1 keer heb ik gezien dat een conducteur werd aangevallen, niet zo fijn, gelukkig was de man snel gepakt.

12. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL

Dit heb ik ook eens meegemaakt ik moest zo hard lachen hij stopte hem snel terug hahaha.

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb ook wel eens minder leuke situaties meegemaakt.

Vorige maand was er nog een idioot die echt heel agressief was, iedereen die het lef had zijn kant op te kijken of erger nog, z'n mond open te trekken kreeg er flink van langs. Hij dreigde mensen te vermoorden en riep de hele tijd dat alle mensen zeker dachten dat hij bij IS hoorde ;)
    Bij het eerstvolgende station ben ik uitgestapt en de volgende coupé weer ingestapt en velen met mij deden hetzelfde. Was echt een angstaanjagende idioot ;)

14. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.049
    2.553
    113
    Limburg
    Ik reis al jaren met de trein maar heb toch nog nooit zulke rare dingen meegemaakt.
    Het raarste is een zwerver die in de trein een gigantische pot met augurken leeg zat te eten terwijl het sap langs zn baard droop...

15. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    #15 Daantjuh85, 21 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2015
    Hahaha afgelopen zomer had ik dit:

16. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Paar jaar geleden kwam er een Afrikaanse vrouw helemaal in haar klederdracht de bus in stappen met 1 of andere totempaal.
    Ze vroeg of ik haar palmpasenstok wilde vasthouden zodat zij haar kaartje kon betalen.
    Toen ze terug kwam hield ze een hele seminar over haar geloof.

Sorry, maar ik als niet gelovige zit daar niet echt om verlegen. :)

Dat zal vast heerlijk hebben geroken ;)

17. koala28

koala28 Niet meer actief

In de tram van alles in de vele jaren dat ik er mee reis.
    - blowen
    - snuiven
    - dronken mensen
    - scheldpartijen
    - mishandelingen
    - schreeuwende mensen (einde van de wereld, maak iedereen af, iedereen is een hufter, etc etc.)
    - iemand die stond te plassen
    - kotsen (meerdere keren meegemaakt)
    - mannen die tegen een vrouw aan rijden (gebeurt vaker als de tram vol is)
    - zakkenrollers

18. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Oja ik weet er nog 1, maar die is minder leuk.

Iemand die een epileptische aanval krijgt in de tram.

19. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    gelukkig geen vieze of nare dingen.

Gisteren alleen wat grappigs (vond het wel zielig voor de dame)
    Zo'n turks gastje had een kameraad aan de telefoon, loopt hij op een meisje af en zegt: "ik heb hier iemand aan de lijn en die zegt dat hij jou kent" dus dat meisje probeert hem af te wimpelen door te zeggen dat dat niet kon. Na 5 minuten snapte hij dat eindelijk en hing hij op. Ging hij vervolgens zelf of de versiertoer en ging naast haar zitten "mag ik je nummer? ik ben verliefd op je geworden". Nadat ze hem vriendelijk had afgewezen liep hij als een hond met z'n staart tussen de benen weg.

Zou me wel super ongemakkelijk voelen als je zo'n figuur op je afkrijgt die je probeert te versieren

20. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ooookay......:(;)
    Heul apart, haha.

Ik herinner me ook nog een gevalletje in de metro in België. Zitten ik en een vriendin netjes op de stoelen, metro loopt inmiddels vol en men moet dringen voor een staplaats. Maar naast de stoel waar ik op zat stond een man, hij stond precies zo dat hij met zijn kruis op mijn gezichtshoogte stond. Okay, kan gebeuren, maar wees fatsoenlijk en draai even de andere kant op of zo. In plaats daarvan kreeg ik dat kruis steeds in m'n gezicht gedrukt. :x Hij ging ook steeds meer met holle rug staan zodat zijn kruis naar voren wordt gedrukt, als je snapt wat ik bedoel. Ik probeerde maar weg te duiken in vriendin d'r schouder want het was niet bepaalde een prettige reis zo!

Deel Deze Pagina