Ik heb van alles gezien in het OV: - een jongen die zijn vriendin bevredigde, tot aan het hoogtepunt - iemand die een hele treinreis met zijn hand tussen de treindeur zat (omdat hij iemand hielp wiens viool-koffer er eerst tussen zat) - een man die zich verslikt in een appel en vervolgens alles onderspuugde - kotsende mensen - mensen die flauw vallen (zelfs een keer in mijn armen) - dronken lui - arrestaties ivm zwartrijders die gezocht werden - twee keer in een trein gezeten waar iemand voor sprong - vechtpartijen De raarste dingen gebeuren in het OV...
Een bloemlezing uit mijn 17 jaar Ov: -2 keurige nette mannen in pak die met elkaar in een gevecht raken omdat de een op de ander z'n plek ging zitten -een schoolklas waarbij een paar kinderen nog moesten uitstappen toen de deuren dichtgingen en de trein wegreed - Iemand die zich in een volle trein gaat aftrekken -een stapeltje kranten in de fik op het balkon waar ik uit moet stappen -iemand die tussen de trein en het perron viel en beklemd raakte -een meneer waarvan z'n moeder pas was overleden en die zo emotioneel werd dat hij me huilend om de nek viel -man die inclusief gebedskleed hardop in het gangpad ging zitten bidden - 4 uur lang in het donker in de vrieskou op de Moerdijkbrug stil staan zonder licht of verwarming.
In de bus heeel lang geleden een liefdes verklaring in mijn hand en gedrukt een brief... Bus keihard remmen vloog van mijn stoel... Kind met wagen en al in het gang pad de trap af zien vallen.
- druk breiende reizigers - verbale agressie tegen de conducteur - flauwvallen van reizigers - ruzie makende reizigers - de ik bel en wil dat iedereen mijn gesprek hoort reizigers (idem met muziek) - de reiziger die op de grond ging liggen, omdat ze het doodeng vond om met het openbaar vervoer te reizen. - de ik wil alvast bij de deur staan reiziger, die van zijn medereiziger te horen krijgt: ik moet er ook uit en nog even lekker wilt blijven zitten. Heel fijn de andere reiziger wilt er NU langs om bij de deur te staan, wat op zijn stemming werkt. - de overvolle bus die een noodstop maakt, waardoor een reiziger met staplek pardoes door de bus vloog en op een onbekende zijn schoot terecht kwam.
Ik heb mee gemaakt dat het plafon van Amsterdam centraal een stuk naar beneden kwam tijdens een storm een aantal jaar geleden. Was best eng! Maar ook dronke, kotsende mensen, mensen die de weg kwijt zijn. (Soms als ze aanspreekbaar zijn help ik ze nog wel eens) of laatst nog iemand die tegen zijn telefoon gilde 'waar ben je! Blijf daar dan, dan kom ik je slaan!!' Daar moest ik wel om lachen. Wie gaat daar nou op zitten wachten?
Het zal wel komen omdat het laat is en ik moe ben, maar om sommige dingen moet ik vreselijk lachen. Ik rijd ook al 15 jaar met het OV, maar niet hele gekke dingen meegemaakt. Wel een aantal keer dat er iemand de boel bij elkaar gaat gillen om je te bekeren of wat dan ook. Doen ze trouwens best angstaanjagend trouwens.
Veel met het OV gereisd en veel van het bovenstaande meegemaakt, het enige fijne van het OV vond ik, dat als ik lang onder weg was, ik heerlijk kon slapen Dat vond waarschijnlijk de jongen, die een aantal jaren geleden naast mij in de bus zat, ook. Ken je die scene van Mr Bean, in de kerk, dat ie in slaap valt? En dat iedan heel zwabberig naar voren gaat hangen enzo? Nou ja, de jongen naast mij was zo diep in slaap gevallen dat ie geen controle meer had over zijn lichaam. Ik zag zijn hoofd al steeds verder naar beneden buigen en bij elke bocht hing hij steeds verder tegen mij aan. Tot hij, werkelijk waar, helemaal voorovergebogen met zijn hoofd haast in mijn kruis hing. Dat vond ik zeg maar, behoorlijk ongemakkelijk Ik heb hem toen omhoog geduwd (zachtjes) en rechtop gezet, waarbij hij wakker werd en mij heel vreemd aankeek, alsof ik HEM in een ongemakkelijke situatie plaatste en hem iets oneerbaars aandeed ofzo. Hij ging ook demonstratief heel dicht tegen het raam zitten terwijl hij mij onderzoekend en verwijtend aankeek
Eind van de middag zat ik in de trein (lang geleden) een jonge dame wordt gebeld. Luidruchtig neemt ze op: "Jaaaa ik heb gewoon een 10 voor *naam vak (geen idee meer!) De hele trein begint te juichen en te klappen de dame kreeg een rood hoofd en begon gelijk te fluisteren
Ook veel bizarre dingen meegemaakt in het ov - In de trein van 7 uur ('s ochtends) was nog 1 plekje! Helemaal blij neergeploft. Tot ik door had waarom dat plekje nog vrij was..... Ik zat naast een man die een uur in de wind stonk en aan een 1/2 liter blik bier zat. Een lege stond al naast hem. Na een uitleg waarom het heel normaal was dat hij dronk en zelfs pogingen om me af te sluiten niet werkten ben ik maar weggegaan - Er kwam een groepje binnen van 4 jongens. " Mensen, pas op je tassen. Somaliers in aantocht" Zijzelf dus - Er zat een man tegenover me een krantje te lezen. Hij kwam bij zijn eindhalte. Stopte het krantje erin en haalde er een blindegeleidestok uit
en die foto deel je zomaar, het kan een familie lid van iemand zijn :x of iemand met een geestelijke permerking en dan deel jij maar even voor de lol ik zelf heb diverse dingen meegemaakt in de ov chip kaart, maar onthouden heb ik het allemaal niet de enigste was ik heb onthouden is dat we een keer 5u lang vast hebben gezeten in de trein vanwege dat de trein gewoon niet meer verder reed of vanwege slecht weer, en dat was echt een lange zit ook werd en keer via de trein luidspreken gezegd van, hier rechts ziet u (was oostevaardseplassen) ziet u die en die dier soort, dus iedereen rechts kijken, ik dacht dat zeggen ze niet zomaar dus ik keek links, stond er trein stil op de andere rails, met duidelijk bloed op de voorkant, dier aangereden ? zelfmoord, ik weet niet, vond het in elk geval meteen raar dat ze zeiden rechs ziet u ook heb ik een keer door drukte in de spits gezien dat er kindje van een vrouw met nog 3 andere kinderen waarvan de overige 3 onder de 4 waren (er was een baby bij) uit de trein stapte en de moeder dat niet door had, toen de deur dicht ging en bijna vertrok werd er aan de noodrem getrokken door een andere passagier, kind helemaal huilend en zelfs moeder had het nog niet door mensen die om geld vragen, iemand die vraagt of mee wou naar zijn huis, mensen met hele levensverhalen seks in een rustige coupe,
Ik zat eens in mijn eentje in een coupe toen er een man binnenkwam die z'n jas in het rekje boven mijn hoofd neerlegde. Er viel een scheerapparaat uit, batterijen over de grond onder mij. Dus ik help m met opruimen. Pakt 'ie z'n jas en vertrekt weer. Ik dacht: ? hij wilde toch hier gaan zitten? Had die sukkel m'n portemonnee gejat. Mijn tas stond open, want zat toch alleen en zat te eten wat er in mijn tas zat. Ik was echt hels! Dus ik m'n spullen pakken en achter 'm aan. Zit 'ie een paar coupes verder bij ook een meisje alleen. Ik zeg: jij hebt m'n portemonnee gejat. Hij sprak Frans (ik erg weinig), maar wist maar al te goed wat ik bedoelde, want hij klopte op z'n zakken, zo van: ik heb niks. Hij mocht van mij die coupe niet uit, gelukkig kwam er op dat moment iemand die wel Frans sprak mij helpen. Zijn op het volgende station, dit was Rotterdam, uitgestapt en hebben hem bij de politie afgegeven. Helaas had ie m'n portemonnee al in een prullenbakje gegooid, hoorde ik later toen ik, na 2 uur op het politiebureau gezeten te hebben, net in Tilburg was aangekomen. Ze belden me dat m'n portemonnee was gevonden. Al het contante geld eruit natuurlijk. Kon niet bewijzen dat dat geld wat hij bij zich had van mij was helaas. Gelukkig was het maar 30 euro. Dit is 10 jaar geleden, iedereen verklaarde me voor gek en zei je had wel een mes tussen je ribben kunnen krijgen. Weet ook niet of ik nu hetzelfde zou doen als het weer zou gebeuren.
Hhmm zou als ik jou was ff de foto verwijderen. Kan nl ook iemand met een beperking zijn of iemand die ff heel erg met zichzelf in de knoop zat. Vind het persoonlijk niet netjes om een foto van een ander te plaatsen. Zat een keer in de trein en toen ik naar buiten keek zag ik een mag met zichzelf aan de slag gaan. Geen prettig gezicht.
Ik gebruik het ov ook dagelijks sinds mijn studententijd en kan me eigenlijk geen hele gekke dingen herinneren op het moment. Alleen 1x toen iemand voor de trein sprong en achteraf bleek hij/zij onder mijn raam te liggen toen ik iemand daar met een zeiltje bezig zag. OV hier in Engeland is ook lekker anders. - Er word bovenin de bus gerookt, terwijl dat niet mag, maar niemand boeit het blijkbaar. Zit nu dus standaard beneden. - Ik had zo'n 3 jaar terug een man met ontbloot bovenlijf met twee loslopende konijnen bij me in de bus. Die heeft er overigens niet lang in gezeten. - Een meisje rond de 12 jaar die een half uur op mijn schouder heeft lopen slapen. Vond het bijna zielig om haar wakker te maken toen ik eruit moest.
Heb een keer meegemaakt dat we bij een station stonden en er ineens een hoop geschreeuw was. Mensen vluchten weg. Ineens was er allemaal politie en we kregen de opdracht om zo snel mogelijk uit de trein in een trein aan de overkant te gaan. We werden begeleid door politie en het was echt in de trein en de deuren gingen dicht en de trein reed weg. De mensen die nog op het perron stonden werden ook weggehaald. Wat het precies geweest is geen idee, maar het bleek later dat het nogal een dreigende situatie was. Vond dat wel heftig.
Oh ik heb echt zat rare dingen meegemaakt in het OV. Een zwerver die opeens naar me toe liep en keihard tegen me begon te schreeuwen toen m'n telefoon af ging... Andere mensen die compleet in de war waren en tegen iedereen en alles tekeer gingen. Of inderdaad een keer naast iemand gaan zitten die echt een uur in de wind stonk naar zweet. (Echt zo erg dat de mensen in de tram hun neus en mond aan het bedekken waren.) Gelukkig nog geen echte vechtpartijen of mensen die exhibisionistisch gedrag vertoonden. En ik moet toegeven dat ik zelf ook weleens heb overgegeven in de trein. Ik moest ergens zijn en opeens voelde ik me niet zo lekker. Dus opgestaan en op zoek gegaan naar een toilet... Die was gesloten, dus toen helemaal naar de andere kant van de coupé gelopen voor een ander toilet... Ook op slot... Nog een andere coupé, weer op slot. Toen hield ik het echt niet meer en heb ik dus op zo'n tussenstuk staan overgeven. Ik voelde me wel ontzettend schuldig, maar ik wist ook echt even niet meer waar ik het dan wel kwijt kon... Had geen papieren zak bij me en je hoofd in zo'n prullenbak wurmen leek me ook geen doen. Gelukkig had ik niet veel gegeten, dus de schade bleef beperkt. Dat was een beetje rond de tijd dat de NS besloot dat mensen in de trein geen toilet meer nodig hadden. Toen had ik wel medelijden met bijvoorbeeld mensen die inderdaad ineens ziek worden, of onverwachts keihard aan de dunne zijn. Ik heb ook weleens gezien dat een man met een bruine vlek in zijn broek en een enorme poeplucht de trein uit stapte. Getverderrie, maar arme man...