Gekke dingen uit je bevallingsgroepen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Viviennee, 17 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Wat maken jullie voor gekke mensen mee in jullie groepjes?

    Hier bij de groep van mijn eerste iemand die de zwangerschap, enge ziektes bij de baby, en vroeggeboorte had verzonnen.

    Bij mijn laatste groep hebben we er net iemand uitgetieft toen ze per ongeluk een foto had gestuurd waar de speen met elastiek op te zien was.
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  2. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113

    Die laatste snap ik niet?
     
  3. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Het kind kreeg gedwongen die speen in, vastgezet met elastiek. Daarvoor ook al verhalen dat vader het kind jankend ergens alleen wilde wegleggen, want dan hadden ze geen last meer van dat gejank. :rolleyes:
     
  4. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Oh zo. Gedwongen een speen.... Jah joh straks stikt zo'n kleintje. Rare mensen heb je toch.
     
  5. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, het is hartstikke gevaarlijk. Maar ook gewoon ontzettend naar om iets gedwongen in je mond te krijgen wat je niet kwijt kan.
     
    Madelie, Ysabella, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Met wat voor mensen ga jij om dan?:roflmao:
     
    Robijn89, bozoe, Iertje81 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik kies niet uit wie tegelijk met mij zwanger is :cry:
     
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Hahaha wat een figuren zeg. Die mensen van die speen is daar uiteindelijk nog iets mee gedaan?
     
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    WTF o_O
     
  10. Bernie

    Bernie Actief lid

    11 feb 2009
    250
    11
    18
    Niets wat we konden bewijzen, maar ik weet nog dat in een van mijn bevallingsgroepen een mama zat die werkelijk alle ziektes/problemen kreeg die je maar bij zwanger zijn kon verzinnen. Er was ook een mama die er echt iets heel dramatisch meemaakte (ze is nog altijd online) en ergens had ik altijd het gevoel dat de eerste mama naar vergelijkbare aandacht zocht. Dus ze was en onverwacht zwanger geworden en had tussentijds bloedverlies en kreeg hg en kreeg bbi en dan nog een tiental andere problemen. De helft van de gesprekken ging uiteindelijk over haar. Nogmaals, je weet natuurlijk nooit of iemand niet echt allerlei ellende meemaakt, maar dit leek er een beetje over als je begrijpt wat ik bedoel. Dit heeft er wel voor gezorgd dat ik me bij m´n latere zwangerschappen niet meer bij een groepje heb aangesloten.
     
  11. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Eigenlijk niks geks.
     
  12. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ik ben alleen hier lid van groepjes bij onze zoon ook op een fb pagina. Maar daar lijkte het vaak een competitie wie is het zieligste/ziekste etc tijdens de zwangerschap club.


    Nu dus bewust alleen hier lid van een groepje en niet op fb.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Een moeder die rookte als een ketter, te horen kreeg dat haar kindje veel te klein was en dat ze écht moest stoppen met roken. Maar toch bleef ze roken en dan bij andere zwangeren klagen over de vk, de gyn, de echoscopiste etc, want ‘nu mag ik ook al niet meer roken! en mijn kindje is helemaal niet te klein omdat ik rook!’. Ze heeft het echt de hele zwangerschap volgehouden, kindje werd dysmatuur en prematuur geboren, moest daarom ook in het zkh blijven, en de gyn gaf aan dat de kans zéér groot was dat het door het roken kwam. Nee hoor, want een onzin, natuurlijk niet! En ondertussen zette ze op fb;’Bevalling was echt een eitje, want ze is zo kleintje! Lekker blijven roken!’ met een foto van haar kindje met zo’n zuurstof-snorretje.
    Dat viel bij heel veel echt óntzettend verkeerd, toen is ze uit de groep gezet.
    Het ging later ook niet veel beter, de eerste hapjes bestonden uit vanillevla... Ik heb net nog eens gecheckt hoe het nu gaat - en zie tirades over jeugdzorg op haar fb... Vreselijk :(

    Bij de oudste iemand in de groep die loog over haar zwangerschap, toen mensen vragen kregen - ze had echt al echo’s laten zien etc, maar kreeg totaal geen buikje - had ze ineens een heel verhaal over dat het mis was gegaan.
     
  14. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Ik zat met jou in dat eerste groepje. Wie had alles verzonnen dan? :O
     
  15. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Oh shit. Ik lees dingen hier.

    Van die speen ken ik ook nog een variant. Was iemand die hem met luiertape vast had geplakt. Why?! o_O

    Ook is er iemand (is via fb en niet via zp) die ook echt altijd wel iets had. Als er bijv. iemand plaatste dat ze blaasontsteking had dan had zij chronische blaasontsteking en kwam met de meest kansloze tips en verhalen. Je wist gewoon dat als iemand iets plaatste over een gezondheidsdingetje oid dat zij weer met zo’n reactie zou komen. Mega irritant. :o:
     
  16. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.170
    4.233
    113
    Vrouw
    Volgens mij zitten jullie in de Powermommy's groep op FB. Kan toch niet anders o_O
     
    bozoe, Iertje81, Salentein en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zoals die laatste hadden wij ook in de groep... Ik had ernstige zwangerschapscholestase, meteen had zij ook overal jeuk (daarvoor nooit over gehoord), haar bloedwaarden waren prima, maar ik moest telkens aanhoren hoe belachelijk het was dat zij niet was opgenomen en geen ctg’s kreeg iedere dag en ik wel. Hoe stom het was dat ik wel werd ingeleid met 36wkn en zij niet. Ze had niks. Niks!
     
  18. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Dat was in de app, zat jij niet toch? Zij kwam later
     
  19. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Mijn groepen komen van hier.
     
  20. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Eeeewww serieus dat op facebook ook nog???
     

Deel Deze Pagina