Gekke dingen uit je bevallingsgroepen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Viviennee, 17 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja dat kan ook :roflmao: is alleen minder interessant haha
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik moet toch eerlijk bekennen dat onze oudste ook een poosje in de woonkamer heeft geslapen in zijn wiegje. Niet omdat hij huilde maar omdat onze slaapkamer waar zijn wiegje stond niet warm te krijgen was en hij steeds ondertemperatuur had. Hij was een zgn randprematuur, geboren met 35 weken midden in december. 10 dagen ziekenhuis en steeds rommelen met de temperatuur en daar lag die op een warme kinderafdeling. Thuis zat die de eerste avond direct al op 35,8 graden en iom met de afdeling moesten we hem in een warmere ruimte laten slapen en dit werkte goed in combinatie met 2 kruiken. De eerste nachten lag ik wel op een matras n de woonkamer maar dat ben je ook snel beu en de eerste weken heeft die dus ook in de woonkamer geslapen. Babyfoon aan en het kind warm en comfortabel. Ik zie eerlijk gezegd ook geen verschil of je je kind nu in de woonkamer laat slapen of in zijn eigen slaapkamer .Ik ken zat ouders die de baby nooit op hun kamer hebben laten slapen omdat ze wakker werden van ieder zuchtje en kreuntje. Knap je ook niet van op. Hier hebben ze uiteindelijk alle drie tot 4/5 maanden bij ons op de kamer geslapen.
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier overigens geen rare verhalen uit groepjes. Wel een verhaal van een moeder waarvan het kindje maar niet wilde indalen, eerste kindje. Bleek dat de navelstreng te kort was en het kind ook nooit had kunnen indalen. Gelukkig een doortastende vk die het niet vertrouwde en naar de gyn heeft gestuurd en kind werd dezelfde dag nog gehaald. Had deze moeder blijven lopen dan was de baby wellicht in de baarmoeder overleden. Heeft me toen wel aangegrepen dit verhaal ook omdat de moeder er nog erg emotioneel over was en het gewoon iedereen kan overkomen.
    Verder altijd leuke vrouwen, veel wonen hier in de wijk, kinderen hebben bij elkaar op creche gezeten en in de klas, leuk dat je elkaar dan iedere keer weer tegenkom.
     
  4. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Dat is ook zo. Maar jij legde je baby in de woonkamer omdat het beter voor hem was ivm zijn gezondheid, en je had er een babyfoon bij. Die andere baby lieten ze daar huilen de hele nacht. Dat vind ik toch wel een heel erg groot verschil.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  5. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    De beweegreden is heel anders dus in mijn ogen niet te vergelijken.
     
    Novi en Anouk2005 vinden dit leuk.
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is ook zo.
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heb je gelijk in.
     
  8. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja je hebt heus uitzonderingen, maar deze moeder had nul reden om grotere flessen te geven. Kind sliep ook van 22.30 tot 8.30 op de kleinere flessen enzo, was niks aan de hand.
     
  9. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ze gaf al jpbm vrij snel na de geboorte, voor t kind uberhaupt had gekotst.

    Sorry, deze moeder is gewoon echt niet wijs :roflmao:
     
  10. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Oh, ik ben de mosterd. Don't mind me
     
  11. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Sorry, maar ik kwam hier toevallig en vind de toon van sommige berichtjes best hard :oops:

    Er wordt nogal wat gevonden van sommige moeders en ik vind het lastig dat dat hier achteraf en achter iemands rug om geroepen wordt als soort van oordeel over iemand die daar geen weet van heeft en zich niet kan verdedigen. Ik leerde altijd: als je het niet in iemands gezicht zegt, doe het dan ook niet achter iemands rug.
    Zoveel kinderen, zoveel moeders, zoveel smaken. Er zullen zeker vreemde exemplaren bij zitten, maar dat kan relatief zijn en je weet de context niet of de uitleg waarom iemand zoiets doet. Bovendien, wat iemand ook ergens al zei: waarom iemand dan zonder meer uit een groep mieteren? Hopelijk is er eerst uitleg gevraagd, of, wie weet, hulp aangeboden? We weten allemaal dat het soms zwaar kan zijn als moeder.

    Ik weet het: lees het dan niet als het je niet bevalt. Maar ik moet zeggen dat ik deze toon hier nog niet eerder op het forum voorbij zag komen en het verbijsterde me nogal. Er is bijvoorbeeld ook een topic loedermoederacties en dat leest heel anders.

    Moest het toch even kwijt en ga nu weer verder niet-lezen ;)
     
    Maslov, Sado, Riverdale87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Wat ik hier zeg heb ik sowieso ook tegen die mensen zelf gezegd.

    Je weet niet eens of zij zonder meer zomaar uit de groep is gegooid. en wat ik wel of niet tegen die mensen zeg.

    Bij de persoon uit groep 3 waren er meerdere dingen die niet alleen een andere smaak zijn, maar naar kindermishandeling neigen. We hebben verhaal gevraagd, in elke situatie. De elastiekspeen was de druppel, maar OOK daar hebben we het eerst nog met haar over gehad. Deze vrouw wil alleen nergens aan.
     
  13. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens. Meer mom bashen dan wat anders dit :D en vooral het toontje kan best lager bij sommigen.
     
    Mammavantwee, Sado en Brejam vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina