Even advies nodig!

Discussie in 'De lounge' gestart door stef, 8 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hallo,

Wij hebben een huisje aangeboden gekregen maar dit is de eerste keer dat we echt op ons zelf gaan wonen.

Nou is mijn vraag wat ben je nou aan gas/licht/internet/kabel/telefoon kwijt?
    En wat kost alles als je net ben verhuist kwa aansluiten enzo?
    Ben zo bang dat we het allemaal niet gaan redden met geld!
    En dat we straks in de schulden komen. Hoop dat jullie ons misschien wat zekerheid kunnen geven.

Alvast bedankt!
    Liefs stef

2. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    bij de eneco ben ik 180 euro per maand kwijt volgens mijn is het iets van 25 euro aansluitkosten maar weet het niet zeker.
    telefoon hebben wij alleen mobiel dat is ongeveer 50/60 euro per maand. en dan internet 19,95 per maand. vergeet niet je verzekeringen dat is ook een hoop!

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    o ja kabel rond de 40 euro maar dat is volgens mij per 3 maanden of een half jaar

4. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ik betaald voor electra en gas 130 euro bij oxxio ( heb het 5 jaar vastgezet)
    voor telefoon, internet en kabel betaal ik 100 euro
    hou er ook rekening meer dat als het gezin inkomen meer is dan 1100 euro dat je misschien rioolrechten ect. appart moet betalen ( dit niet overal zo maar hier wel)

5. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    pff en dan wordt het behoorlijk veel als ik het zo zie ook omdat ik nog geen baan heb!

We hebben al eens samen gewoond maar alle was toen incl dus lekker makkelijk maar nu gaan we in zeist wonen dus moet je overal zelf voor opdraaien.

We hebben gelukkig al een inboedel verzekering van 10 euro per maand dus dat is gelukkig klaar!

6. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja maar dan komt er nog meer bij kijken wat verzekeringen betreft

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik woon in een kleine flat en zijn ongeveer kwijt
    300,- huur
    100,- gas electriciteit
    30,- water
    15,- kabel
    15,- digitale tv
    50,- internet
    50,- tel
    15,- inboedel en aansprakelijkheids verzekering
    en voor de rest kan ik er niet opkomen maar dit zijn waarschijnlijk kleine bedragen voor verzekeringen. ik vind het vgz nog het duurst haha en dit heeft niks met het huis te maken 2x 118 euro

en we betalen een keer per jaar voor riolering en gemeenschappelijke prullenbak 270,- per jaar

8. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Nou die verzekeringen vind ik ook het duurste en als ik het zo zie is mijn huur ook behoorlijk 491 euro :( maar water zit er wel bij.

9. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    270 euro? :confused: :confused: :confused: ik betaal 550!

10. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    en vergeet trouwens je boodschappen niet daarmee zitten wij al op 280 euro per maand.

11. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    daar gaan wij wel dik overheen nu omdat we bij me ouders wonen dus dan kan je lekker alles uitgeven dus we moeten ons leven zowiezo goed gaan veranderen

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    zo dat is schandalig veel, woon jij ook in een flat misschien ligt het anders daaraan. we hebben namelijk met 54 flats maar een prullenbak die geleegt moet worden dus dat is flink verdienen voor hun. anders misschien toch aan de gemeente tja verhuizen dan maar hahaha

13. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ff googlen er is een site waar je je kosten kan invullen en ook wat het evt kost
    probeer anders de site van postbus 51 of van nibud
    aan de laatste heb ik zelf heel wat gehad toen ik nog alleen woonde en ook krap zat... www.nubud.nl

suc6

15. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Bedankt!

16. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Wij betalen ook 450 euro aan de gemeente voor riolering en container :confused:

We zijn echt mega veel geld kwijt aan boodschappen en dan heb ik niet eens echt luxe dingen. Zeker zo'n 400 euro per maand

Gas/electra 150 euro
    verzekering huis/inboedel/ WA 45 euro
    water 30 euro
    kabel 15 euro
    internet + telefonie 19,95 (ex gesprekskosten)

Maar je moet eens uitzoeken of jullie recht hebben op huur en zorgtoeslag.
    Kun je vinden op www.toeslagen.nl

17. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ja nu hebben we recht op huurtoeslag maar als wij daar gaan wonen zie ik zeker wel in dat ik gewoon een baan moet gaan vinden en wil gastouder worden dus dan hebben we er geen recht meer op.

Ja wij zitten nu ook wel rond de 400/500 euro per maand mega veel dus!
    Soms snap ik niet eens waaraan het weggaat!

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Je moet er rekening mee houden dat het eerste jaar echt moeilijk wordt, je moet je ritme zien te vinden. En 500 euro boodschappen dat kan eventjes echt niet meer.
    Het helpt vaak al als je gewoon een boodschappenlijstje maakt voor de hele week. En een budget maken waar je niet overheen mag komen.

Ik heb voordat ik ben gaan samenwonen 2,5 jaar op mezelf gewoont in een huurhuis en dat ging best wel aardig vond ik zelf. Maar toen ging ik een huisje kopen met mijn man (toen nog vriend) en het eerste jaar hebben we echt lopen zoeken waar we het vandaan moesten halen. En nu zijn we weer op zoek naar een nieuwe financieel ritme, want ik ga veel minder werken (dus minder inkomsten) en we hebben dus wel uitbreiding van het gezin erbij (veel meer uitgave). Bij ons gaat het beknibbelen vooral naar het uiteten gaan... dat is makkelijk te schrappen. En ik ga ook weer een leefbudget maken voor ons zodat we onze boodschappen wat meer onder controle hebben.

En je weet nog niet hoe het gaat lopen met je gastouderschap, dus gewoon in eerste instantie wel de toeslagen aanvragen en kom je erachter dat je er echt geen recht op hebt, meteen opzeggen (anders moet je terugbetalen). Maar ik denk dat je er nog wel recht op hebt hoor!

19. Ik heb geen huis telefoon.
    En betaal voor gas en licht €100,-p.m. Maar kreeg ook na een jaar €500,- terug.
    voor water betaal ik ongeveer €25,-p.m.
    en verzekering voor t huis €25,-p.m.
    Verder weet ik het niet maar t eerste jaar hadden wij ook heel veel moeite om rond te komen maar door kleine dingetjes redden we het nu makkelijk.
    Een tip die ik je kan geven voor de boodschappen is pin de 1e van de maand een bep. bedrag voor boodschappen en doe dat in een potje en ga daar je boodschappen van doen hou je wat over aan het einde van de maand stop dat weg ken je naar een tijdje lkkr een keertje samen uit eten.

20. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ben je dan niet gruwelijk onderverzekerd?

Deel Deze Pagina