een uitje en je hoort het op de dag zelf

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 14 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wij gaan uiteten, het was al in de planning maar man mijn wilde het regelen oké is goed.
    Maar hij verteld mij niet wanneer, ik pissig want ik wil wel weten wanneer, want dan ik er rekening mee houden.
    Hij wil het pas op de dag zelf vertellen, en dat vind ik dus echt niks want ik kan het dan niet bolwerken in mijn hoofd.
    Ik weet wel waar heen wij gaan want daar hebben wij het vaker over gehad, als ik niet wist waar wij heen zouden gaan maakt het mij niet uit maar ik zou wel graag willen weten welke dag.

Hou jij van spontane verrassingen?
    Op zich vind ik een spontane verrassing niet erg, maar zoals nu vind ik het wel lastig omdat ik wel een soort planning in mijn hoofd heb en als er dan plotseling wat veranderd wordt ik helemaal ril en druk.
    Daarom vind ik het ook echt lastig als er spontaan iemand aan komt.

Hoe ga jij er mee om?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Spontane verrassingen vind ik erg leuk! Ondanks dat ik altijd wel van de planning e.d. ben, kan ik dat op zo'n moment prima loslaten. Echter wel zeggen dat we uit eten zouden gaan en waar, maar niet wanneer.. Tja, dat vind ik dan weer niet zo: de verrassing is er dan wel een beetje af voor mij :p

3. Ik zou hier ook helemaal gek van worden, haha. Als ik helemaal van niets weet en het ineens zo is; nou, vooruit. Maar als ik wel weet dat het de komende week een keer gaat gebeuren, maar niet op welke dag.. Vréselijk :) Ik hou sowieso niet van verrassingen, ben een enorme control- en organisatiefreak :)

4. Chocolat

Als hij had gezegd 21 januari gaan wij 's middags weg met z'n 2'en, er is oppas geregeld etc. dan vind ik het niet erg. Maar gewoon de dag niet weten daar hou ik niet van.

Het is afgelopen maandag verteld maar ik het duidelijk gemaakt dat ik echt de dag wil weten want anders heeft hij een verkeerde aan mij.
    Ik heb gezegd dat ik toch weet welk restaurant en dat de kinderen naar familie gaan en dat ik de datum belangrijker vind.
    Mijn man is niet zo van spontane verrassingen of doet het op een "sullige" manier. (toen hij mij ten huwelijk vroeg dat was ook echt afschuwelijk zo dom grr) Heb mijn broertje ook op het hart gedrukt om zijn vriendin niet zo ten huwelijk te vragen.

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik snap het probleem niet. Het is toch juist lief en leuk?

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Met een verassing heb ik geen moeite maar met wat je man nu wil wel je weet alles al dan lijkt het mij logischer als je weet dat je een bepaalde datum iets gaat doen maar niet wat. Dit zou ik ook stom vinden, dit is toc geen verassing.

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dat ligt eraan wat het is. Spontaan uiteten gaan of een uitje met de kinderen vind ik juist leuk. Het gebeurd ook weleens dat we gebeld worden of we met de hele familie zullen ontbijten buiten de deur of dat iemand belt of we met de kinderen naar de ballebak zullen gaan of iets anders spontaans.
    Waar ik niet van hou is als mijn man bijv zou zeggen we gaan vandaag naar duitsland voor een weekend (hij heeft daar familie). Ik vind het wel leuk maar met kinderen erbij wil ik dat echt wel een week van tevoren weten zodat ik mezelf daarop kan voorbereiden.

8. Chocolat

Het is heel lief en heel leuk.
    MAAR: het restaurant is al bekend en ik weet dat we gaan. Maar in mijn hoofd kan ik dat niet bolwerken als ik het de dag zelf pas hoor, en hij had het een paar uur van te voren willen zeggen.
    Je zou toch denken dat je je vrouw na 13 jaar wel kent, ik wil voor dat ik weg ga alles aan de kant hebben, dus geen was, geen afwas en geen speelgoed op de grond etc. anders denk ik de hele tijd als wij weg zijn aan alles wat er thuis nog te doen is. Net of dat zo gezellig eten is, dan ben ik echt niet te genieten en heel jachtig.
    Als ik de dag weet is het geen probleem maar de locatie maakt mij niet uit dat mag gerust een verrassing blijven.

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Serieus? Omdat je nog was hebt of huishoudelijke dingen? Dat stopt toc nooit dus waarom druk over maken. Je huis is er voor jou om in te leven... Jij leeft niet om het huis..

O nee ik laat zo alles uit mijn handen vallen, daag huis tot straks. Maar ik vind het wel vreemd dat je alles weet behalve de dag.

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Dit geldt voor mij ook

11. Ik denk dat dit voornamelijk het probleem is. Wat een ander ervan zou vinden, is niet zo belangrijk en als het om iemand zou gaan die het lief bedoelt, terwijl hij niet weet dat jij je hier niet lekker bij voelt, zou het niet erg zijn. Je man kent je echter en die wéét dat het op deze manier helemaal niet leuk is voor jou.

Het zou inderdaad logischer geweest zijn als het andersom was geweest; dat je wél de datum wist, zodat je ervoor kon zorgen dat je dan niet aan het eten begon, wat tijd aan je uiterlijk besteden, etc., zodat je je prettig voelt bij het weggaan, en dat dan de locatie juist een verrassing zou zijn. Nu weet je dat het 'een keer' gaat gebeuren, maar niet wanneer precies. Vreselijk.. :)

Ik vind het al erg als ik weet dat ik tussen 12 en 13 gebeld ga worden (want dan gaat de telefoon 'een keer', MAAR WANNEER PRECIES?) of als de postbode tussen 11:30 en 14:30 komt (WANT WANNEER DAN???), dus ik zou dit ook echt, echt, écht niet kunnen waarderen, haha. Dat is voor een hoop mensen vast héél raar, maar mijn man weet het, dus van hem zou ik verwachten dat hij daar rekening mee houdt.. Klopt het dat jouw gevoel ook vooral daarmee te maken heeft?

12. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Vreselijk ik ben een enorme controlfreak en kan totaal niet tegen verrassingen. Dat weet iedereen gelukkig ook haha. Zo kreeg ik wel de datum te horen van mn vrijgezellenfeest omdat ik echt niet zomaar "ontvoerd" wilde worden. De rest was ntl wel een verrassing ;)

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als het onverwacht is vind ik het leuk. Als hij al vertelt dat we uiteten gaan en waar maar niet wanneer zou ik dat niet zo leuk vinden. Een verassing is leuk maar dan moet het een totale verassing zijn.

14. Manque

Manque Niet meer actief

Ik vind het ook niet leuk als ik het helemaal niet weet van tevoren. Ik wil min of meer weten wat er te wachten staat. Gaan we uit eten, dan zorg ik dat ik die dag niet te veel eet. Gaan we naar de sauna dan wil ik mijn benen geschoren hebben. Gaan we uit logeren dan wil ik rustig een tas gepakt hebben. Gaan we na het werk nog weg, dan wil ik me er mentaal op voorbereiden dat ik niet kan uitrusten, maar wat energie moet bewaren. Etc. Mijn man weet dit gelukkig, dus ik kan me voorbereiden op de manier die mij prettig lijkt.

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik zou er ook niet vrolijk van worden. Verrassingen hou ik wel van maar ik heb wel moeite als de planning verandert.
    Dus als mijn man zegt: op zondag moet je tussen 15.00 en 20.00 uur vrij houden vind ik dat prima. Weet ik nog niet wat ik ga doen maar ik kan het dan wel een plek geven in mijn hoofd.

Gelukkig weet mijn man dit inmiddels wel van mij al had hij hier in het begin van onze relatie wel wat moeite mee.

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik hou helemaal niet van verassingen. Je zou er mij echt geen plezier mee doen op die manier. Zou er zelfs erg chagrijnig van worden.

17. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja dit dus. Ik laat pakketjes op pick up points bezorgen zodat ik zelf kan bepalen wanneer ik er om ga.

18. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Zolang ik geen oppas van te voren hoef te regelen zou ik het niet erg vinden als ik mee word genomen op een last-minute uitje.

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik vind een verrassing, als in: écht van niets weten, leuk. Ik vind mensen die spontaan langskomen, mits leuke mensen, helemaal prima en we hebben altijd genoeg in de kelder of vriezer, dus dat zou ook goed komen.

Maar van dat halve gedoe, dat zou ik niet trekken. Of je verrast me en dan hou je je snavel of we plannen het samen.

20. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hier ben ik het mee eens, jeetje wat een gezeur zeg, laat je nou gewoon eens verassen, je geeft al aan dat je man niet zo handig erin is, en nu doet hij het een keer en krijgt hij dit gezeur, ik had met zo iemand helemaal niet meer gegaan :):):) bah zoals je ziet kan ik tegen dit soort mierenn**ken niet zo goed tegen sorry

Deel Deze Pagina