Gekke gewoontes

Discussie in 'De lounge' gestart door Tranquila, 12 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Dit!! Ik wou het net zeggen haha

2. Maar als je die hele rij verplaatst naar de andere rij, zit je toch nog steeds met één hele lange rij? :D Het midden van een rij losmaken (of het deel wat je nodig hebt), gaat niet :p

https://youtu.be/tnzz-eFmKaw?t=88 < Voor jullie allemaal &#9829; :p

3. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Alles op de waslijn hangt op een 'vaste plek'
    - voorste lijn de babykleertjes, helemaal links de babysokjes
    - tweede waslijn links restant babykleertjes of niks (als het allemaal op de eerste lijn past), rechts hangen de sokken (allemaal netjes gesorteerd en alvast in paren bij elkaar)
    - derde lijn hangen de hydrofiele doeken, precies over de helft dubbel gevouwen, dan ligt het mooi recht in de kast)
    - vierde lijn eerst allemaal hangertjes met onze truien/blouses/jurken, daarna broeken en sportkleding aan knijpers, daarna boxers van mn man, daarna mijn panty's, daarna mij BH's en daarna mijn slipjes.
    Ook echt op die volgorde, want anders 'klopt t niet in mn hoofd'

Vorige week had mijn moeder me geholpen met het ophangen van de was, heeeeeelemaal verkeerd dus, hahahaha

4. Marchella

Marchella Niet meer actief

Neeeeeee, dat is pas fout!
    Wahahaha grapje hoor :p

Als ik zou beginnen met de glazen, dan stoot ik daarna steeds met het bestek en/of de borden er tegen aan óf ik moet het hoger "optillen". Zó niet handig...;)

Vind dit echt een leuk topic ;)

5. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik eet M&M's op kleur. De blauwe als eerst en de gele als laatst... De bruine eet ik helemaal niet, want bruin is saai.

Flesjes op tafel moeten altijd het met etiket naar voren. Overal. En niet alleen mijn flesje. Ook het flesje van de gene met wie ik ben. Het liefst die van de buurman ook.
    Sowieso moeten alle etiketjes altijd naar voren. Dus ook als ik mijn boodschappen op de band bij de kassa leg....

;)

6. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Ik heb het in de zomer met de waslijn buiten, ieder gezinslid heeft zijn eigen punt en aan het begin moeten de sokken per stel hangen en dan ondergoed en dan de grotere kleding!

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Kleding ophangen heeft hier ook een vaste volgorde en alles van 1 peraoon bij elkaar. Vreselijk als bijna alles hangt en er onderin ineens nog bv een t-short van mijn man ligt, terwijl zijn 'sectie' al aansluit aan die van een ander....

8. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik moet bij bepaalde taakjes programma's terug kijken op uitzending gemist. Tijdens het opmaken, koken, was opvouwen, vaatwasser in en uitruimen etc. Anders is het zo saai en duurt het te lang. Als mijn telefoon leeg is kan ik daar dan ook echt chagrijnig van worden. Het grappige is dat ik meestal dus ook niet echt kijk, maar alleen luister.

9. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Bij mij moet alles recht staan/hangen, 4 vingers tussen de kaarsenstandaards, en op de vensterbanken alles 1 vinger van de rand af.
    De doeken moeten zo in de de kast liggen dat je de naden niet ziet.
    Met de afwas moet het afdruiprek in de breedte staan (man mijn doet het in de lengte en zet de borden net anders neer wat ik doe dus dan vlucht ik de keuken uit). Alles moet schoon en opgeruimd zijn eerder ga ik niet weg, zelfs geen pen op de tafel laten liggen.
    Bij het boodschappen doen de lijst maken zoals het in de winkel ligt, en eerst de zware dingen op de band, en weer in het krat.
    Karretjes die op de weg staan omdat de rij te lang is verplaats ik. (niet per kar maar gelijk 7/8)
    In de kasten heeft alles een vaste plek en de was en het huishouden moet echt zoals in mijn hoofd want anders wordt ik heel onrustig.
    Was ophangen ook een bepaald systeem, en met strijken ook alles per persoon ophangen en strijken.

10. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik bewaar de snorharen van mijn kat als ze uitgevallen zijn :p geen idee waarom, ik vind ze gewoon mooi ofzo.

11. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    - Als ik de gewassen schone was op wil hangen 'ruik' ik om de zoveel tijd eerst even aan de schone was en dan hang ik het op. ;)

-Als iets al netjes gespiegeld is in de supermarkt en ik pak iets uit het 'nette' schap. Spiegel ik een product weer naar voren zodat het netjes staat in het schap.

-Als ik de deur op slot doe paar keer aan lopen duwen en trekken of de deur wel echt goed dicht zit.

-voor het warme eten moet ik altijd even plassen.

-dingen die ik bijv. nieuw voor bij het raam koop moeten perse in tweevoud gekocht worden.

Er zal vast wel meer zijn maar dat gaat vast onbewust ghehe.

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Overal, ook thuis, voordat ik naar de toilet ga haal ik een doekje over de bril. En dan pas ga ik zitten.

Mijn vriend heeft een rare gewoonte (vind ik) voor t plassen spuugt hij in de wc pot. Geen idee waarom. Toen ik t vroeg had hij t niet eens door.

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Als ik me verveel staar ik naar mn haar op zoek naar gespleten haarpunten.

14. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    ooooh, de M&M's! Die eet ik ook altijd per kleur op, mijn collega's verklaren me helemaal voor gek.
    Ik doe het met de M&M's, de Smarties én met de Skittles, hahaha.

En bij het avondeten is mijn laatste hap altijd het lekkerste wat op mijn bord ligt, meestal het vlees.

15. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Ik begin met poetsen van mn huis met t aanrecht,anders kan ik niet werken. Hahaha.

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als ik de was op hang moet elk kleding stuk dat ik ophang dezelfde kleur knijpers hebben en daarbij moet de kleur matchen bij de kleding kleur.
    Dus ik hang een shirt op met 2 rode, blauwe, groene, gele of grijze knijpers, maar ik zal geen oranje shirt ophangen aan rode knijpers.
    Daarbij is de rechterkant van het wasrek van mij en de linkerkant van mijn man, ik werk vanaf achteren en dan is het midden stuk voor de kleding van ons zoontje.
    Handdoeken vouw ik op met het sierrandje naar buiten toe, de handdoeken allemaal met de ruggen op elkaar en dan grijs en wit om en om.
    Sokken mik ik sowieso altijd in de droger, want heb echt een hekel aan sokken ophangen. En als het moet laat ik ze gewoon drogen over de rand van de wasmand. :p
    Volumeknop moet altijd op een voor mij logische stand staan, bv. 5-8-10-12-15-18-20-22-25 enz...
    Verder ben ik helemaal niet echt netjes of van de structuur ofzo, maar in deze dingen ben ik wel heel eigenwijs. ;)

17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Oh en wat betreft het eten van gekleurde snoepjes zoals m&m's en skittles. Ik pak dan een handje en tel ze uit. Ik eet eerst degene op waar ik het minste van heb en de kleur waar het meeste van is eet ik als laatste op.
    M'n moeder doet precies hetzelfde.
    Zaten pas allebei aan de keukentafel ons zakje m&m's om te kieperen en helemaal uit te tellen en te sorteren op kleur. :D

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hahaha die bruine zijn de enige zonder al teveel kleurstoffen en dus het 'gezondst'.:p

19. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    O ja... Van de etiketten heb ik ook! Mijn kruidenpotjes moeten met het etiket naar voren in het kastje staan, zodat je gelijk kan zien waar wat staat.
    Verder schiet me steeds meer te binnen: spullen op een vaste plek in de koelkast, bijv plek voor pakken, ontbijtspullen, overig.
    Ik ga altijd plassen voor ik naar bed ga of aan tafel ga, ook al ben ik 5 minuten daarvoor nog geweest.
    Als ik voor een stoplicht stil sta, schakel ik naar de 1, en dan moet ik dan altijd nog een keer doen ter controle.

20. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    ik doe het net iets anders. ik tel ze, en eet eerst de m&m's die teveel zijn zodat ik van elke kleur evenveel heb, vervolgens eet ik er steeds van elke kleur 1 tot alles op is

Deel Deze Pagina