oh weet er nog een paar: Ik MOET iets te lezen hebben op het toilet. als er geen boek ligt, pak ik de spuitbus/pak maandverband/verjaardagskalender, whatever, als ik maar iets kan lezen. Ik weet precies wat er op een spuitbus staat aan gebruiksaanwijzing, zelfs de Franse/Italiaanse of duitse versie.... En voordat ik wegga, maakt niet uit waar ik ben, moet ik plassen. doe ik het niet, moet ik zodra ik buiten sta eigenlijk al naar de wc. Ook voor het slapengaan is het laatste wat ik doe, naar de wc. Als ik daarna nog iets anders doe, al is het maar een kopje in de vaatwasser zetten of tandenpoetsen, ga ik daarna alsnog. Want anders moet ik halverwege de trap alweer.
Dit doe ik ook! T is gewoon fijner poepen als je iets te lezen hebt Ook ik hang de was in een bepaalde volgorde op. Haal m ook weer in een bepaalde volgorde van de lijn en vouw t in een bepaalde volgorde op. Mijn man mag de was absoluut niet doen. Ik veeg honderd keer per dag over t aanrecht, als ik een kruimeltje zie word ik gek.
Ja, dit heb ik ook! Ik lees dan ook de etiketten en gebruiksaanwijzingen van alles wat maar binnen handbereik staat.
Oh help ik dacht dat ik de enigste was maar ik doe PRECIES hetzelfde. Ik MOET lezen op de wc en net voordat ik in slaap val ook nog snel plassen. Maar ik plas ook wel mega veel trouwens haha
Ik heb lichte symmetriedwang. In de bestekla moet al het bestek dezelfde kant op liggen. Niemand moet het wagen om een theelepeltje met zijn kop de verkeerde kant op te leggen ofzo. Als ik iets afspoel onder de kraan en mijn hand wordt daarbij nat, dan MOET mijn andere hand ook onder de kraan. Ik kan er niet tegen als maar 1 hand nat is. Ik haal altijd een even aantal bananen (sta dus echt de 5e banaan van een tros af te trekken zodat ik er 4 heb) of even aantal appels. En kan er echt niet tegen dat in alle verpakkingen van worstjes die hier liggen in de winkel 3 of 5 worstjes zitten. Er moet gewoon een even aantal in zitten! Meestal laat ik ze liggen maar als ik echt veel trek heb dan neem ik 2 verpakkingen mee en gaan ze thuis in zakjes van 2 stuks in de vriezer. Dan is het weer gelijk. Er gaat ook altijd een even aantal aardappelen, spruitjes, boontjes etc. in de pan. Behalve bij doperwten, die ga ik niet zitten tellen Alles moet recht staan en recht hangen. En iedere avond als mijn zoontje in bed ligt sorteer ik al het speelgoed. Ik kan pas rustig zitten als alles weer helemaal ligt zoals het hoort. En als ik de namen van mijn katten typ erger ik me eraan dat er 2 zijn met dezelfde beginletter en de andere twee een andere beginletter hebben. Dus eigenlijk moet ik er nog 2 katten bij en die namen geven met een G en een S. Dan is het weer gelijk, heb ik elke letter 2 keer. Nou ja, ik kan nog wel doorgaan. Ik ben een beetje een raar mens
Als ik eten kook MOET ik de maatstrepen in de pan kunnen zien, vraag me niet waarom, want ik gebruik ze niet om iets af te meten of wat dan ook Maar de pannen staan dus altijd zo op de kookplaat dat als ik in de pan kijk ik die streepjes kan zien. Zo niet, dan draai ik de pan om O ja, en flesjes bier liggen altijd met het etiket naar boven in de koelkast
Herkenbaar! wel altijd uitgebreid lezen hoeveel waar in moet, maar ondertussen altijd wat meer toevoegen. Ik heb ook een tik om vaak aan mijn haar te ruiken. En als ik bijv. niet lekker ben en ik heb geen plannen, ga ik mijn haar wassen om vervolgens lekker op de bank aan mijn haar te ruiken.
Op onze overloop op de eerste verdieping zitten twee lichtknoppen naast elkaar (van de eerste en teeede verdieping) en die moeten van mij of allebei omhoog of allebei omlaag. Ik loop liever Eem keer extra naar boven/beneden, of in het donker dan dat ik die knoppen ongelijk achterlaat stom he
Ik ruik aan mijn handen als ik me verveel. Ik moet altijd plassen voordat ik ga, maakt niet uit of t voor 5 min is. En het moet ook als laatste, gaan er 2 mensen na mij dan ga ik opnieuw. (Heb t nu wel beter onder controle want het overheerste wel mn leven een beetje). Ik moet nootjes, m&m's enz aan de linker en rechter kant kauwen voordat ik t doorslik. En ik laat altijd een klein beetje over in mijn glas.
Ik heb vaak een schema in me hoofd wat er gedaan moet worden, gebeurd het niet of word het verkeerdom gedaan ben ik helemaal van me leg. Alles in huis is ingericht door mij, verschuift er iets of deelt iemand het anders in zoals ik wil of gewend ben moet het weer "normaal" staan. Ik plas altijd voordat ik ga slapen, anders kan ik niet slapen. Voor ik de deur uit ga ruim ik eerst alle spullen op, eerder kan ik de deur niet uit ookal zou ik te laat zijn voor afspraken of werk. Vaak moet ik ook eerst nog een stofdoekje door huis halen voordat ik vertrek. De gordijnen moeten savonds altijd dicht, is dit niet het geval dan krijg ik de kriebels. De gordijn die we in huis hebben hangen om warmte wat vast te houden mag niet dicht als we gaan slapen, ik word echt nerveus als die dicht zit en loop er me bed.voor uit. De badkamerdeur moet dicht zijn anders vind ik het iritant. Zullen vast nog een hoop dingen zijnn, denk dat ik perfectionist ben haha
Haha stelletje gekken bij elkaar (geintje) misschien is het toch mens eigen en heeft iedereen bewust of onbewust een tik.. M&M's doe ik ook altijd een handje vol eerst degene op eten waarvan ik er te veel heb en dan om en om. Bij winegums eindig ik met de lekkerste de paarse of rode.
Ik herken heel veel maar doe bijna niets meer ervan. Ik heb jarenlang lichte dwangneurose gehad, dit soort dingetjes maar dan heel veel en er dus bijna de hele dag mee bezig zijn. ik kon er prima mee functioneren hoor, maar ik was er zo ongelooflijk klaar mee. Het is best vermoeiend in je hoofd als je het met bijna alles hebt. Ik ben dus op een bepaald punt er volop tegenin gegaan. En dat is ook een proces van jaren geweest hoor. Maar nu doe ik al die dingen bewust niet meer. en soms ook juist bewust wel omdat ik de dwang ook niet op de andere manier wil En het voelt heerlijk om het allemaal niet meer te hoeven