Gekke harde bult

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Josien, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi hoi!

Bij mijn vacuümverlossing heb ik een mooie knip gekregen die ze netjes gehecht hebben. De uitwendige hechtingen zijn door de VK netjes verwijderd en het ziet er allemaal prima uit.

Wat ik wel raar vind is een gekke harde plek/bult die ik rechts van mijn vagina heb zitten. De knip is links geplaatst, dus waar kan die plek rechts vandaag komen? En kan het kwaad? Het doet namelijk geen pijn ofzo.

Oh ja, ik heb ook veel aambeien die nu langzaamaan weg aan het trekken zijn. Maar daar kan het ook niets mee te maken hebben, toch?

Groetjes,
    Josien

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het kan eventueel een aambei zijn, maar het zou ook een bultje kunnen zijn, een cyste( een blaasje gevuld met vocht.
    Ik zou even laten kijken op de nacontrole, als je er last van hebt eerder een afspraak maken.

Mirjam

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Super thanks!

Nee, echt last heb ik er niet van. Het voelt alleen raar. Ik denk zelf ook dat het een soort vochtbultje is. Maar ik neem aan dat dat vanzelf wegtrekt, toch?

Groetjes,
    Josien

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Josien,

dat hoeft niet altijd, je hebt daar ook een klier zitten, de klier van Bartholini, soms raakt die een beetje verstopt en dan wordt dat zo'n bultje, dat gaat meestal niet vanzelf over. Dus je moet er wel even naar laten kijken, maar als je geen last hebt heeft dat geen haast hoor.

Mirjam

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Okidoki!

Als ik google op die klier is dat inderdaad wel precies dezelfde plek. Dus het zou kunnen. Maar ik heb er inderdaad geen pijn aan, dus dan komt het vast goed en kan ik rustig wachten tot de volgende afspraak.

Groetjes,
    Josien

Deel Deze Pagina