Hoe voelt een schimmelinfectie aan je geslachtsdeel?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sinitta, 10 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sinitta

sinitta Actief lid

29 mei 2007
    132
    0
    0
    School spw!
    groningen
    naja jullie lezen het al ik ben vandaag bij de huisarts geweest om mijn urine te laten testen op blaasontsteking dit had ik niet maar heb wel een pijnlijk en af en toe jeukens gevoel :evil: .. nkan iemand mij meer vertellen
    vind het maar niks.. :oops: .

groetjes

2. Niet meer actief

Nou dat had ik vorige week dus ook,
    ik ben ook getest op blaasontsteking mar dat had ik niet. Zaterdag werd ik wakker, ik kon gewoon niet meer zitten. Het leek wel of alles opgezwollen was, heel pijnlijk, plassen was ook pijnlijk. De afscheiding was iets anders als normaal, wat korreliger (sorry, voor details) wel doorzichtigwit en geurloos.
    ik heb toen gebeld met de gyn. en die zei idd een schimmelinfectie, heb 1 vaginale capsule gehad en nu is het bijna over! Pijn was direct minder.

zo was het bij mij, hopelijk weet je nu iets meer.

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Kan inderdaad een schimmel zijn. Het jeukt vreselijk. En het kan wat opgezwollen zijn. Even bellen naar de huisarts, er is vast iets voor te krijgen. Sterkte!

4. sinitta

sinitta Actief lid

29 mei 2007
    132
    0
    0
    School spw!
    groningen
    alles wat jullie nu zeggen heb ik ook last van dus ga er van uit dat ik het dus heb nja morgen toch afspraak bij de dokter bedankt dames:)

5. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

ja, ik herken de symptomen.
    Heb tijdens mijn 3de maand ook een schimmelinfectie gehad. Heel veel jeuk :( en roodheid (door het krabben waarschijnlijk). Ook de afscheiding was een ietsjes anders.
    Heb toen van de dokter gyn-dactarin voorgeschreven gekregen.
    Dit is een zalf die je met behulp van een soort buisje moet inbrengen, bij mij een dag of 10 , 2 keer per dag. De jeuk was gelukkig na een dag of 2 al weg en sindsdien geen last meer van gehad.
    Dus zo zie je maar: is heel onprettig, maar gelukkig niet erg en makkelijk op te lossen.

Groetjes en hopelijk gaat alles vlug beter! :)

6. sinitta

sinitta Actief lid

29 mei 2007
    132
    0
    0
    School spw!
    groningen
    hallo, onderzoekt de dokter j ook of moet je gewoon uileggen wat je hebt en je krijgt medicijnen?

7. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

Hey

weet natuurlijk niet hoe dat bij jouw dokter zit, maar bij mij hebben ze wel een uitstrijkje genomen om te laten onderzoeken en aan de hand daarvan zagen ze dat het een schimmelinfectie was. Ik vrees dat ze dat zo niet kunnen zien.

Alvast veel succes morgen!

8. Anique

Anique Niet meer actief

Ik heb (helaas) best vaak last van schimmelinfecties, tijdens de zwangerschap, gelukkig (even afkloppen...) nog niet.
    Bij mij gaat daar beneden gewoon alles jeuken en prikken en het zwelt vaak ook nogal op en het wordt rood.
    Bij mij is de eerste keer wel gekeken wat het was. Maar sindsdien kan ik gewoon telkens bellen voor een recept, en je MOET het behandelen, het gaat niet vanzelf weg.
    Ik heb al verschillende medicijnen hiervoor gehad.

Eerst had ik een creme die er op moest smeren. Daarna kreeg ik creme met inbrenghulsjes, en de laatste keer (was heel vlak voor mijn zwangerschap) heb ik 3 vaginale capsules gehad. Van die laatste had ik overigens bij de eerste nacht (je moet ze s'nachts gebruiken) héééééél erg veel last van een onwjs brandend en jeukend gevoel (nog veeeeeel erger dan het was!) Maar de tweede en laatste nacht was het gelukkig een stuk minder (kon ik ten minste gewoon slapen ;) ).

Je moet er trouwens ook trouwens om denken dat het kan zijn dat je man of vriend nu ook drager kan zijn als jullie seks hebben gehad de laatste tijd (hij hoeft het niet per ce te voelen), dus stel dat je het straks weer terugkrijgt, dan kan het zijn dat hij het je teruggegeven heeft, dan moet hij er ook aan behandeld worden!

Sterkte ermee!

9. sinitta

sinitta Actief lid

29 mei 2007
    132
    0
    0
    School spw!
    groningen
    hallo,
    Ik ben vannochtend bij de dokter geweest en het bleek inderdaad een schimmeltje:( nu heb ik er medicijnen voor gekregen creme met inbreng hulsjes,, nu is mijn vriend ook gelijk naar de apotheek gegaan met mijn bijsluiter van mijn medicijnen en heeft hij er ook een creme voor gekregen..

Groetjes..

10. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Heb ik ook een vraagje...kan het kwaad voor het kindje als je een schimmelinfectie hebt? En dan vooral in de eerste 3 maanden? Heb hier nl. vanaf het begin al last van maar durf de creme niet in te brengen. Er staat nl. in de bijsluiter dat het onbekend is wat de invloed van het medicijn op de zwangerschap is...Dus heb het nooit gebruikt...Maar nu ben ik juist weer bang dat ik het juist wel had moeten doen omdat een schimmelinfectie misschien kwaad kan voor het kind....?

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Je moet er zeker niet mee blijven lopen. Volgens mij kun je het met de geboorte overdragen, maar pin me hier niet op vast. Ik zou even de apotheek bellen en vragen of je het echt wel kunt gebruiken tijdens de zwangerschap. Wellicht hebben ze een ander middeltje voor je.

12. Niet meer actief

Je kan de zalf wel gebruiken hoor, ik zou dan alleen de inbrengapplicator niet gebruiken, dat is het advies van de apotheek.
    Het kan geen kwaad voor je kindje zolang het nog in je buik zit, alleen tijdens de geboorte zou het ook een schimmeltje kunnen oplopen in de vorm van spruw (in het mondje), als jij er nog last van hebt.

13. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb het ook gehad aan het begin van mijn zwangerschap. Had eerst tabletten die niet hielpen. Daarna canesten vaginale tabletten. Drie stuks en dan ben je ervan af! Ik vind deze veel gebruiksvriendelijker dan die creme met inbrengbuisjes. Die heb ik ooit ook wel eens gehad en was daar echt bijna twee weken zoet mee. Nu na drie nachten ervan af :D

14. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Heb in het verleden al zooo vaak van die tabletten gehad, ook van die eitjes e.d. Helpt allemaal niets! Had op een gegeven moment wel 6 van die eitjes gekregen voor 6 dagen, daarna...nog steeds last! Heb besloten dat ik vanavond de zalf ga gebruiken...apotheek had ik al gebeld en die hebben zo'n boek erbij gepakt en daar stond ook in dat het onbekend is wat de invloed is op de zwangerschap (zoiets tenminste). Vind het wel een beetje eng....

15. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hoe moet ik dan die zalf inbrengen? Met een vinger? Komt het dan wel diep genoeg?

16. Niet meer actief

zover mogelijk in proberen te brengen, ja met je vingers, het is lastig maar het is niet anders nu!
    succes ermee

17. sinitta

sinitta Actief lid

29 mei 2007
    132
    0
    0
    School spw!
    groningen
    meestal krijg je van die applicators erbij ik heb die in iedergeval wel gekregen..

18. Niet meer actief

Ja klopt, maar die mag je juist niet gebruiken tijdens de zwangerschap!

19. sinitta

sinitta Actief lid

29 mei 2007
    132
    0
    0
    School spw!
    groningen
    volgens mijn dokter kan dat geen kwaad..:(

20. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Volgens mijn dokter ook niet maar in de bijsluiter staat iets anders!

Deel Deze Pagina