Vorige woensdag moest ik ongesteld worden. Woensdag avond nog niet ongesteld en moest zeggen dat ik toch stieken een beetje hoop had. Donderdag ochtend dan helaas toch ongesteld geworden. Flinke buikpijn ervan en ben een dag of 4 ongesteld geweest denk ik. Nu ben ik vanaf gisteren steeds heel misselijk en heb ik last van maagzuur. Maagzuur had ik ook heel erg toen ik zwanger was van onze dochter... Bestaan de verhalen echt dat je ongesteld bent geworden en toch zwanger bent? of komen ze in werkelijkheid niet voor???
als je echt ongesteld bent geworden, dan lijkt me niet dat je zwanger bent. Wellicht ben je misselijk juist van je menstruatie of gewoon een virus. Volgens mij zijn de mensen die ongesteld blijven worden en zwanger zijn, meestal mensen die door de pil heen zwanger zijn geworden. Dat weten ze dan niet, gaan er ook niet vanuit en blijven de pil slikken waardoor ze ook gewoon de onttrekkingsbloeding krijgen.
Als je ongesteld wordt, dan breekt je baarmoederslijmvlies af. Daarin moet nu juist je eitje nestelen. Dus ongesteld = niet zwanger. Sommige mensen hebben wel bloedverlies, maar zijn toch zwanger, dat kan zijn omdat je nog niet genoeg zwangerschapshormoon hebt. Je hebt dan veel minder bloedverlies en het stopt ook eerder omdat je lichaam iedere dag dat je zwanger bent meer hormoon aanmaakt. Als je 4 dagen ongesteld bent geweest lijkt me de kans super klein dat je zwanger bent. Helaas.
De innesteling was een beetje roze verlies en was maar 2 dagen 3 drupjes per dag. Is echt heel anders dan gewoon ongesteld zijn en ook zonder buikkrampen. Denk ook dat het iets anders moet zijn.