Oké help. Ons mannetje van 11 weken weigert ineens de borst. Nooit geen problemen gehad (3 kids al bv gegeven, hij is nr 4) ook bij hem verliep alles vlekkeloos. Tot gisteravond. Krijsen, schreeuwen. Niet willen drinken dus. Uiteindelijk na een ware worsteling toch gedronken. Vanochtend ging het goed, vanmiddag begon het spel weer. Zo gauw ik ‘m in positie breng, begint ie te krijsen. Ik geloof niet dat hij pijn heeft, want hou ik ‘m in positie zonder borst. Is er niks aan de hand. Hij is wel al een dikke week verkouden, maar tot aan gisteravond dus geen problemen gehad mbt drinken. Afgelopen week is er bij de andere kids ook een rondje buikgriep door het huis gegaan (jottum!) maar zowel hij als ik, zijn tot dusver de dans ontsprongen. Kan het zijn dat hij ergens in de melk proeft dat ik toch ziek ga worden? (Tot dusver nergens last van…) ik snap er werkelijk geen snars van! Kan me dat van de andere kinderen ook echt niet herinneren. Tips, adviezen, ervaringen, héél graag!! Hij is verder ook gewoon vrolijk, lachen, alert, gewoon hoe hij altijd is. En dus ondanks z’n slechte drinkgedrag, kan ik niet zeggen dat hij kermt vd honger… wat ik heel apart vindt omdat hij dus echt maar het minimale binnen heeft gekregen.
Wat voor mij toen goed heeft geholpen is naar de kinder osteopaat. Toen we daarna thuiskwamen ging het gelijk weer goed
Kwam het bij jou kleintje ook zomaar uit het niets opzetten? Hij heeft hiervoor nooit niks van gekkigheid gehad mbt drinken…
Kinderen van die leeftijd (8 a 12 weken) moeten ook ineens bewust gaan drinken. De reflexen gaan verdwijnen. Dat maakt dat het drinken dus wel gaat in een soezerige toestand, maar niet in een wakkere toestand. Soms helpt houding veranderen, dus daarin ook mee groeien, maar dat weet je wel als het je voerder is . Wat ook kan helpen is afleiding zoals rondjes lopen tijdens voeden. In een donkere kamer. Net voeden voor of na slapen. Speelgoed wat voor jou niet te hard aan komt. Zingen. En uiteraard zelf relaxed blijven. Natuurlijk kan er ook iets anders achter zitten. Maar dat is lastig te zeggen vanachter een forum. Pijn lijkt het niet te zijn schrijf je, want anders dacht ik nog aan oortjes… misschien je cyclus die weer op gang gaat komen en de melk anders van smaak maakt. Geen ongemak in de mond? Zoals aften, blaasjes, spruw… Hopelijk neemt je kindje een extra nachtvoeding om het van overdag te compenseren. Evt zou je een ‘droom voeding’ kunnen geven.
Nee.. heb alles nagekeken maar zie nergens iets van spruw! Gekolfd nee.. maar dat is sowieso niet z’n ding. Hij heeft in z’n kraamweek 1 flesje afgekolfde melk gekregen, en daarna hebben we nooit meer echt geprobeerd. 3 weken terug wouden we het nog eens proberen, maar dat weigert ie met alles wat ie in zich heeft. Vanmiddag ook even wat afgekolfd, aangeboden. Maar zonder succes.. hij schreeuwt dan weliswaar niet, maar krijgt het drinken gewoonweg niet onder de knie.
Je menstruatie kan er aankomen waardoor het ts reflex te lang duurt of zwanger? Hier heeft osteopaat ook enorm veel geholpen bij mijn zoontje.
Hier was dat met de oudste ook rond 12 weken. Echt elke voeding boos woedend en was echt heel lang bezig met tot een voeding komen. Schijnt dat ze het echte reflex dan kwijt raken en dat ze zelf veel bewuster moeten gaan drinken. Gelukkig was het na paar weekjes weer over. Maar ik heb echt in allerlei houding gevoed en zelfs lopend gevoed etc.
Hij is vrijdag nog nagekeken door een arts vanwege wat verhoging (verkouden), die heeft ook naar z’n oortjes gekeken. Daar was toen niks mee. Kan natuurlijk zomaar omslaan, maar hij lijkt gewoon geen pijn te hebben.. niks geks in zijn mondje te zien, en ook mijn tepels zien er gewoon uit als normaal. Hij ligt nu te slapen, normaal gezien komt hij over een uur / ander half uur voor zijn laatste voeding. Ik hoop toch zo dat hij dadelijk goed drinkt.. Nachtvoedingen wil hij al een tijdje niet meer. Na zijn voeding van 22/23 valt ie als een blok in slaap. Afgelopen nacht wou ik hem ook een extra voeding geven, omdat hij naar mijn inziens zo bagger had gegeten. Maar op wat gekreun na, had ie geen zin om wakker te worden.. Cyclus zou wel goed kunnen.. bij de andere 3 was ik binnen de maand weer de gelukkige met een menstruatie. En indd hun konden mij precies aangeven wanneer het er weer zat aan te komen. Altijd onrustig drinken. Weliswaar niet zo krijsen en schreeuwen als wat dit mannetje nu doet..
Menstruatie zou kunnen.. na deze bevalling is het een groot zooitje. Bij de andere 3 werd ik binnen de maand weer ongesteld. Maar bij deze tot op heden nog niet. Moet ik wel bij zeggen dat ik op en af nog steeds bloedverlies heb van de bevalling, moet hier woensdag voor bij de gyn zijn. Op een echo vorige week bij de vk leek iets van een restje te zitten.
Kan ook dan op je eisprong reageren natuurlijk. Vreselijk he zo snel ongesteld worden weer had ik ook. Bloedde enorm lang en was snel weer ongesteld zo jammer hahaha!
Zou haast een ovulatie test nu willen doen…. Maar ja echt vreselijk! Kan altijd zo jaloers worden als je vrouwen hoort wat gewoon een jaar niet menstrueren door de bv…
Lekker in badje geweest, en nu drinkt meneer heel rustig… hopen dat hij dit zo gaat voortzetten. Fingers crossed.
Ik had dit ook met mijn zoontje, wilde niks meer van de borst weten, zelfs niet aanhappen of bij mij op de arm liggen. In een donkere kamer als hij erg moe was ging het nog wel (met moeite). Dit duurde bij mij een dag of drie. Een week later werd ik weer ongesteld. Kan natuurlijk ook iets heel anders zijn, maar heb in ieder geval geduld, kolf eventueel als het echt niet lukt om te voeden en volg je gevoel wat betreft hulp inschakelen. (en het was alleen die eerste keer dat ik weer ongesteld werd dat hij een paar dagen compleet weigerde. de maanden daarop dronk hij wel - ook soms wat moeilijk maar hij dronk)
Begint hij wel met drinken en wordt hij dan boos? Of direct al? Ik heb dit veel met mn middelste gehad en zij was te ongeduldig om op het toeschietreflex te wachten. Krijsen en niet meer willen drinken. Toen een speciale neusspray gehaald die het toeschietreflex opwekt en toen ging het goed. Maar zij had dat wel al vanaf het begin. Nog steeds een ongeduldig type
Je kan ook even wisselvoeden doen. De ene borst 5 minuten en dan weer de andere borst 5 minuten. Als hij wat verkouden is even neusje druppelen voor de voeding. Lekker huid op huid met een dekentje.
Nou. Na 2 dagen drama met aanleggen + effectief drinken. Gaat het sinds vandaag weer als vanouds! Zo blij mee. Wat er nu is geweest, ik heb nog steeds geen idee.. Toevallig vandaag wel een echo gehad, en daarop zagen ze een naderende eisprong. Wellicht toch iets in de hormonen? Hoop iig dat we nu weer op deze voet (borst) door kunnen!