allergie krasjestest

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chocolat, 27 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Mijn dochter heeft een allergische reactie maar op wat????
    2 jaar geleden bij een bioresonantie praktijk geweest en daar kwam uit koemelkallergie, dus km vrij eten/drinken. Maar na een tijd kwam de allergische reactie terug en waar nu van ... zon/warmteallergie??
    Vorig jaar oktober een bloedtest gedaan in het ziekenhuis, op pollen etc. melk, noten en nog wat, maar die testen waren allemaal negatief dus geen allergie.
    Nu heeft ze sinds een paar weken vlekjes in haar nek/hals, en nu ook weer op haar armen en haar benen.
    De vlekjes in haar nek en hals zijn licht roze droge plekjes en op haar armen rode bultjes en roze droge plekken.

Nu willen wij toch bij de ha vragen naar een krasjestest dan weten wij eindelijk wat wij kunnen doen.
    Wie is er bekend met krasjestest bij kinderen?
    Hoe gaat dat precies in werking?

2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ja hier gehad, valt echt alles mee. Klein prikje en daar word een druppeltje op gedaan kwartiertje wachten en dan kunnen ze de uitslag aflezen.

3. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Dat ligt er denk ik aan hoeveel krasjes ze gaan doe. Ik heb toen ik jong was, jaar of 4, eens een krasjestest gehad. Pijn deed het absoluut niet hoor. Maar ik had op beide onderarmen 2 rijen van 9 krasjes, dat zijn er dus 36 in totaal..... Toen viel ik flauw, omdat het gewoon teveel was voor mn lijf ;) Voor de pijn hoef je het dus niet te laten, maar ik zou er zeker voor zorgen dat er niet teveel tegelijk getest wordt.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #4 piccolina, 27 apr 2015
    Laatst bewerkt: 27 apr 2015
    Huidtest doen ze pas va 4 jaar en in elk geval alleen als huid rustig is. Anders is als bioresonantie dus niet betrouwbaar want onrustuge huid reageert op alles positief.
    Huisarts zal geen test doen maar zal je naar dermatoloog sturen en daar bepalen ze wat ze kunnen doen.

Bioresonantie/electropunctuur is niet betrouwbaar als huid op dit moment onrustig is dan reageert het op alle allergenen en hystaminen ook is dat niet zo.

Dat huid vlekken wat jij beschrijft is eczeem en hoef niet allergie te zijn. Als het atopie is dan is vaak genetisch waarbij je huidcel mist.
    Dat gaat niet weg meestaal en maar in 50% pas na puberteit.
    Met hormoonzalf kan dat onder controle behouden worden maar elke sress moment: ziek, het weer, tanden, verhuizing vlamt dat weer op.

Ik speeek uit ervaring. Mijn dochter sinds ze 13mnd was erge eczeem met wissel soms niets tot erge jeuk en geen jeuk.

Bij electro/resonantie kwam ook intolerantie op alles, testen bloed gluten, polen, stof, mijt, voedsel negatief.
    Mijn kinderziekenhuis bijna jaar gelopen bij dermatoloog en kinderarts ivm slaap. Helpte niets ook triamsinolon niet en strenge dieten niet (ofwel antihystamine dieet wel maar mocht niet van arts langer dan 2mnd).

Nu zijn we onder behandeling bij S. Plasman eczeemcentrum kinderhaven rotterdam. Is echt eindstation voor eczeem/huid problemen. Ze doen veel onderzoek naar en hebben duidelijke afspraken. Bleek dat we dus al die maanden bij dermatoloog onder behandeld werden: te weinig hormoon en te zachte.
    Ze heeft direct antijeuk slaappakje gekregen, antihystamine en duidelijke schema met 2 hormonen afbouwen in 11wk.
    Je moet echt echt ve veel hormoon smeren( 2 vingertoppen op 1 been/-arm) ook al niets te zien volhouden want zit onderhuids.
    Gelijk na 1 week behandeling cultivate ze sliep door en geen vlekken geen jeuk. Bij afspraak 5wk had ze zo zuivere huid dat we konden snel afbouwen en vaseline niet nodig zo zacht huid was.
    Helaas vlak erna kreeg ze kies en ziek en ineen vlamde dat weer op en jeukte ook. Triamsinolon helpt weer niet dus we gaan weer 8 mei heen.
    Ze hebben gezegt dat bij elke kleine stress komt dat weer dus terug en zo is het ook gegaan.

Ze doen daar veel onderzoek naar en juist daar werd diagnose gesteld dat het niets met intolerantie of allergie te maken heeft maar puur huidcel genetisch en juist daar zeiden ze over dat het pas na puberteit weg gaat terwijk hier ka en dermatoloog hadden het over na 2 jaar zal vaak weg zijn. Laatst nog hebben we hoofdhaar gedoneerd aan hormonen onderzoek bij kinderen.

Ik zou dus echt daarheen gaan afspraak maken zodat ze kijken naar het ernstgt van huid en welk behandeling mogelijk is

Ps: kinderen met eczeem zijn heel vaatbaar voor boveb luchtwegen infectie: keel, neus,hoesten. Ze hebben vaak extreem gevoellige huid (mijn dochter is dat wel extreem). Dat droge roze vlekken wat jij beschrijft is eczeem en dat verspreid zich snel en helaas enige wat je tegen kan doen is hormoon gebruiken. In bad niet vaak en met groninger badolie fagron, ochtend met vaseline insmeren tegen droogheid en geen creams, gels, shampoo etc gebruiken verder of allee bij apotheek kopen atopische huid verzorging. Zonnebrand mag ook alleen voor atopie huid lijn

5. Chocolat

Hallo Piccolina,

Wat jij beschrijft komt mij bekend voor STRESS!!
    Wij hebben op dit moment wat spanningen met familie, en dat zal zij ook wel door hebben. Ook als zij tanden en kiezen kreeg en overgang naar school enz.

Donderdag heb ik een afspraak bij de HA en ik zal een doorverwijzing vragen naar een dermatoloog. De HA had het de laatste keer over de krasjes test misschien dat dat ook gebeurt.
    Ik heb thuis Lanettecréme met 50%vaseline via de ha en dat helpt wel. Maar als ik maar zeker weet waar het vandaan komt, dan weten wij zeker wat te doen.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #6 piccolina, 28 apr 2015
    Laatst bewerkt: 28 apr 2015
    Je kan beter vaseline gebruiken maar dat is enkel voor droge huid.
    Eczeem zonder hormoonbehandeling blijft onderhuids en komt steeds terug(erger). Ga naar goede dermatoloog en liefst dus gelijk naar kinderhaven rotterdan eczeem centrum.
    Huisartsen hebben daar niet erg veel verstand van behalve basis kennis.

Dermatoloog hier in kinderzh toen ze niet zeker wisten waar dat vandaan komt zei dat ze krasjes test pas echt later doen met 2 jaar kan je pleisters test doen op de rug maar zelfs dat vond ze haar te jong voor (2) en ze had het dus dat huid moest tota rustig zijn anders is niet betrouwbaar.

Ik kan je alvast zeggen dat waar dat vandaan komt zal je wellicht nooit weten of pas later leeftijd. Eczeem atopie is echt genetische aandoening en iets anders dan allergische reactie op iets. Kan uiteraad samen gaan maar dan moet je ook andere symphomem hebben naast rode irriterende huid. Ik denk voor 99% zullen ze niets van testen zien ala bloed was negatief. Maar ga beter naar dermatoloog dan via huisarts

Allergie kan je zelf ook testen sluit de meeste allergeneb uit eerst als melk, noten en kijk dat hoe dat gaat eerst.
    Ik had lang gedacht dat dochter slecht op koemelk geageert maar is niet zo nu drinkt ze dat gewoon zonder probleem en eczeem gaat weg dan komt terug maar zodra ze mij zeiden dat het ligt aan huid en niet aan externe dingen kwam alles op zijn plaatst en ik zie duidelijk verbanden met ziek, stress, tanden dan met iets anders.

Ps: ikzelf heb ook eczeem op handen die kan jaren uitblijven en ineeens maanden zitten. Ook geen oorzaak. Ik heb dat pas met 12jaar gekregen. Nu met zwangerschappen komt dat steeds terug vooral na de bevalling.
    Als dat eczeem iemand in familie heeft is zeker genetisch aanleg.
    Zon en zout water(zee) is zeer goed voor atopische huid hier in turkije in zomer 2wk zuivere huidje gehad geen eczeem te zien. Je kan zeezout ook in bad doen.

7. Chocolat

Vorige week zijn wij bij de dermatoloog geweest en het is eczeem.
    Ze heeft zalf gekregen van vaseline en parafine en een hormoonzalf.
    Na 1 keer smeren met de hormoonzalf waren de benen en de armen gelijk een stuk rustiger.
    De zalf van vaseline en parafine mag over het hele lichaam, dat smeren wij 2x per dag. De hormoonzalf smeren wij 's avonds en dat moet afbouwend.
    Vandaag had ze de regenlaarsjes aan zonder sokjes en vanavond zag ik dat haar benen weer rode vlekjes hadden, dus gelijk weer gesmeerd.

Deel Deze Pagina