Is het over?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Lindangel, Oct 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Zoonlief (van veertien maanden) krijgt sinds twee maanden alleen nog 's ochtends en 's avonds de borst. 's Avonds drinkt hij vaak wat minder (omdat hij een uur daarvoor nog gegeten heeft), maar 's ochtends vroeg wordt hij vaak op tijd wakker (zo rond zes-zeven uur), drinkt bij mij goed in bed, en gaat daarna weer zijn eigen bedje in.

Tenminste, zo was het een week geleden.

Sindsdien lijkt hij last te hebben van tandjes. Hij slaapt slecht. Wordt aan het eind van de avond (rond elven) wakker. Huilt, huilt, huilt. Wil niet bij mij drinken, geen bijtring, maar gisteravond dan opeens wel water uit een flesje (?).
    ' s Nachts soms nog een keer hetzelfde liedje.

En drinken aan de borst 's ochtends en 's avonds lijkt ook over. Hij drinkt 's avonds twee slokken en begint dan te bijten. Na vijf keer gebeten te zijn vind ik het wel leuk geweest, dus dan leg ik hem maar in bed, en dan gaat hij ook slapen.
    En vanochtend vroeg eigenlijk hetzelfde: toen vijf slokken en daarna bijten.
    Het vervelende is dat mijn productie natuurlijk ook keldert. Hij heeft nu al zo'n 48 uur amper gedronken, dus dan is het straks gedaan... :(

Ik vind het niet leuk als het zo eindigt, maar als hij niet wil, dan wil hij niet...

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier weigerde ze met 1 jaar 5 dagen. Ik heb toen zelf wel gekolfd 3x daags en daarna begon ze ook weer te drinken.
    Hier had ze toen last van haar oortjes.

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Tja. Ik zou wel kunnen kolven. Ik heb alleen mijn elektrische weggedaan, dus dat wordt dan wel even aanpoten.
    Het is ook niet zo dat ik per se door wil gaan met voeden, maar ik wil gewoon niet zo eindigen.

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je niet wilt dat het stopt kun je idd kolven en even zien of het weer bijtrekt. En de melk natuurlijk lekker in een flesje of bekertje geven :)

Als je stoppen overweegt, kun je dit nog eens lezen:
    Child-Led Weaning: It’s not Extreme; It’s Biological | Living Peacefully with Children

Vond ik hele mooie verhalen over stoppen, al dan niet op aangeven van het kind, allemaal iets oudere kindjes al. Het loopt niet altijd zoals mama wil, nou ja, mooie verhalen allemaal vond ik.

Share This Page