Mijn oudste dochter heeft de bijnamen...Caitje kwebbel,bep klep,Tante K(klets),Geloof dat wel duidelijk is waarom Kleinste hebben we nog niet echt iets vast voor.Komt wel.
Bij mij: Tante toos / Tante pollewop / Diva / Dotje / Mevrouwtje ongeduld / Liefje Mijn man noemt haar: Boelekke / Vetje () / Schatje
hmmm ukkepuk of pukkie is het meestgebruikt. Stinkebille voor als er weer eens een minder lief babygeurtje uit drijft en snuit / snoet voor als ze d'r ondeugende snuit op zet.
Vogeltje (hij had last van suiker bij de geboorte en fladderde daarom met de handjes) Timsalabim Kabouter Mister T Dwergje Apekop Copain Maareuh.... Visfrietje? nee, zo gek ben ik nog niet
evelientje/ stinkywinky/tienekepieneke toverheks/ienimienie/paddeltje dit is allemaal voor de jongste...de oudste heeft geen bijnamen...best raar eigenlijk
Tijdens de zwangerschap Pitou (om ons niet te verspreken) Nu noemen we haar meestal Piepeloe. En als ze huilerig is noem ik haar wel eens Mieke Jammergat
Voor onze oudse: tuttebollekakkie..is van zo'n boekje en als ze als een tuttebolletje doet zeg ik het wle eens,vindt z ehelemaal geweldig en grappig andere namen zeg ik niet ivm dat eventuele meelezers het dan misschien weten wie ik ben
froppie/woppie/frupke/mopmuisje/schatje/lekker kind/sieske/lieverd/heerlijk wiefke van mich..... heel veel iig
Mijn zoon van 6 was een huilbaby en die noemden we altijd jankepietje. (dan zongen we weleens.. jankepietje, zing eens een liedje)
Als ze Gizmo (de kat) weer eens op haar manier aait (lees slaan/staart trekken) noem ik haar monster(tje) of loeder(tje).. Wel liefkozend hoor... hahaha verder meestal vaak liefje of muppet..
Sam noemen we altijd Dibs, Dibbus, of Vlam (ooit begonnen met sammevlam en nu wordt het afgekort tot vlam hihi) en Dibs komt van dikke dibbus (was lekkere mollige baby) En Tom noemen we vaak, Tomster, Tommert of Baby Tooooommmmmmmmm (voor Sam) hihi
Binkie (als vanaf de eerste dagen) en nu binkie toy (van Dinkie toy hihi) Enne 's avonds als hij zijn slaapzak aanheeft (die witte met mouwen van de HEMA) Boeli! haha compleet met liedje! Een rode neus lalalala boelie boelie hahaha
hier was het toen ze net geboren was - kapitein een-oog, omdat haar ene oogje wat dik was en wat dicht zat daarna werd het lekkerding, scheet, poeperkontje, draak, muppet, felidebanelie, felikrokeli, en ook kleine jankballie (werd heel liefkozend gezegd hoor, maar ze huilde behoorlijk veel) eigenlijk vanalles whaha
Zoezoe Lieve Stinkie Bill (van de tekenfilm Blinky Bill) Tuttebel Heel soms gebruik ik ook haar echte naam
Toen hij net geboren was: Knerpie omdat hij zo lekker kon knerpen. Nu Knetterkont omdat hij zoveel scheetjes laat en dan zo lekker knettert. Squirmy omdat hij zo bewegelijk is. Verder; Lekker ding Moppiepoppie Liefiepiefiehartediefie Soms ook zeurpietie, zeurie, zeurkees en kwijlebabbel