Donsdeken, laken, slaapzak

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lilya, 15 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Er van uit gaand dat er geen domme vragen bestaan;

Waarin laat je je kindje eerst slapen? Een donsdekentje mag niet meteen, dus slaapzak en lakentje. Lakentje met dekentje dan? En hoe maak je dat dan op?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Dit kun je ook heel goed aan de kraamzorg vragen, die zullen zo rond deze tijd toch ook wel bij je langs komen (als je in NL woont tenminste).

Slaapzakjes zijn vaak nog te groot voor pasgeboren babies. Het beste is een lakentje en een dekentje. Ik hoop dat ze mij ook nog goed gaan uitleggen (voordoen) hoe je dat precies moet opmaken... ben daar niet zo'n expert in. Belangrijk is in elk geval dat je het bedje 'kort' opmaakt: dan ligt je kindje met de voetjes bijna tegen het voeteneinde aan. Anders kan hij/zij onder de deken kruipen met alle gevaren vandien. Verder mag het allemaal niet te los zitten.

3. Bri

Bri Niet meer actief

O ja, hier op het forum kun je ook vragen stellen aan de kraamverpleegkundige. Lijkt me dat ze deze ook wel voor je kunnen beantwoorden (misschien hebben ze dat ook al 's gedaan voor een ander, dus zoek de 'oude' vragen nog even door).

4. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik woon in België :)

Dat van dat kort maken had ik al gehoord... En goed idee om de oude vragen nog eens door te nemen!

5. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik gebruik ook geen slaapzak, komt later pas.
    Ik maak het bedje op met een lakentje met daarover een dekentje. Je vouwt dan het lakentje+dekentje aan de zijkanten en aan het voeteneind onder de matras.
    Eigenlijk precies zoals ze het in hotels doen!

6. Idd. zoals 2exzwanger zegt. En je kunt wel slaapzakjes gebruiken. Je hebt namelijk ook slaapzakjes vanaf maat 56. Als je kindje die al aan kan dan je die uiteraard al gebruiken. Die kan je oa bij de hema kopen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.281
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier heeft de kraamhulp het bedje opgemaakt na de bevalling, ik had alles klaargelegd. Nu maak ik het kort op en stop alleen de achterkant in. Binnenkort gaan we wel een slaapzak gebruiken aangezien Eva zich nu omhoog 'trapt'.

Deel Deze Pagina