Ik was even aan het neuzen in het topic wat iedereen kwijt is per week aan boodschappen Ik zelf probeer rond de 50 euro per week maar meestal ga ik erover heen (2 kids en een poes) Dus wie tips heeft voor mensen met weinig geld maar toch gezond eten kunnen klaar maken Hoe meer tips hoe beter zal er zelf ook even een paar neer zetten
Ja Pasta's met salade. Je kunt erg veel combineren. Pasta met brie ( hoef je geen vlees te doen) Pasta met parma kaas en salade Rode saus ( echte van tomatenpuree en tomatensap ) en gehaktballen. De tomatensaus in echt heel gezond.
ik denk groente en fruit bij de goedkoopste winkels halen en vlees echt in de aanbiedinig (evt in grote verpakkingen en dan overpakken in kleinere hoeveelheden) en dan in de vriezer.. Zoveel mogelijk vers maken en aardappels schillen (evt bij de boer halen das soms goedkoper) (bv gehakt pak ik grote verpakkingen en dan pak ik het over in kleine zakjes zet de datums erop) Rijst in grotere verpakkingen als je het vaak eet met bv kipfilet (ook in grote verpakkingen en dan overpakken in kleinere zakjes) Je hebt bv weinig verschil qua prijs tussen bruin en wit brood dus die keuze is makkelijk. Melk heb je ook budget (evt lang houdbare) Suiker en melk in je koffie / thee is ongezond en niet nodig dus je kan makkelijk zonder drinken (scheelt ook weer LOL ) even denken pasta met allerlei groentes is ook erg voedzaam en kan je voor meerdere dagen maken en dan in de vriezer gooien.. maar goed ik weet ook wel dat het in theorie altijd makkelijker is als in de praktijk hoor maar je moet beetje creatief zijn denk ik en vooral afwisselen (voor de gezondheid)