Zal ik je mijn eerlijke doch ongenuanceerde mening geven: wat mij betreft mogen zulke mensen in de stront zakken. Degene die er aanstoot van nam bedoel ik. Degene die het confronterend vond,heeft pech. Ik zet maandelijks dingen op mijn fb over het feit dat ik geen kinderen kan krijgen en dat ze om me heen als paddestoelen uit de grond schieten.
Weet je... ik kan het me ergens voorstellen, de gedachtegang van je nicht... maar... dan had ik het alsnog voor me gehouden en (als jouw nicht zijnde dus) bij een eventuele volgende zwangerschap aan je gevraagd hoe je het zou vinden als ik 1 van die namen zou gebruiken... Ik vind het echt super sterk van je dat je dit zo geplaatst hebt. Fijn dat je een heleboel lieve reacties gehad hebt.
Ik heb alleen maar mensen die dierbaar zijn op fb en niet jan en alleman, dat is misschien een verschil.
Ik sluit me aan bij de meeste reacties vind het namelijk niet netjes hoe er door je nicht en vriendin gereageerd word. Vind het gedeelte dat je vriendin je in bescherming wil nemen ook eigenlijk nergens op slaan, komt ze je ook in bescherming nemen als er weer iemand aan je vraagt wanneer er onderhand kindjes komen? (Heb de vraag ook vaak gehad voordat ik kindjes kreeg en vind hem overigens zo ie zo erg asociaal) nee lekker posten als je dat wilt posten, schept duidelijkheid voor iedereen om je heen, mensen kunnen ervoor kiezen om het onderwerp uit de weg te gaan tegen je of er nou juist voor je zijn als je er wel over wilt praten!
Ik vind het heel kwetsend dat zij zo reageren. Heb er geen andere woorden voor. Dit is jóuw bericht, waarin jij heel persoonlijk bent en zelfs de namen noemt van de kinderen die jullie nooit hebben mogen krijgen... jeetje, ik krijg tranen in mijn ogen daarbij! Jij hebt récht op dit bericht, jij mag die namen noemen, want het zijn gewoon jullie namen. Dat een ander dan zegt dat ze diezelfde naam had bedacht... snapt ze dan niet hoe ongepast en kwetsend dat is? Dikke knuffel! Ik vind het een heel mooi, persoonlijk bericht!
Voor mij niet.. maar ik vind gewoon dat dat soort dingen niet op internet horen. Heb zelf ook geen Facebook omdat ik mij daar aan ergerde. Naarden nog. Als jij het wel wilt delen is dat jouw goed recht.