Kinderen nieuwe slaapkamer, drama met slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door fanny73, 13 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fanny73

fanny73 Lid

11 jan 2011
    70
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Sinds een maandje hebben onze 2 jongens van 5,5 en 3,5 jaar allebei een nieuwe slaapkamer op zolder.

Met name de jongste wordt elke nacht rond een uur of 12 wakker, is bang, wil bij ons in bed etc. Door zijn gehuil en schreeuwen wordt zijn broer ook wakker dus ik zit nu dagelijks (nachtelijks eigenlijk ;)) met 2 kinderen die overstuur zijn.

Het lijkt mij dat hij moet wennen aan zijn nieuwe kamer, we hebben zijn bedje al verplaatst zodat hij niet de 'enge donkere gang' inkijkt maar wat we ook doen, het houdt niet op (lichtjes aan, bij hem zitten, beloningsstickers bij in bed blijven etc). Het lijkt nu ook wel een soort gewoonte te worden dat hij elke nacht wakker wordt, hij verzint iedere keer iets nieuws wat niet goed zou zijn. Ik heb vannacht maar in zijn peuterbedje geslapen omdat ie dan ook slaapt. Ik weet nu al wat er vanavond gaat komen.. dat wil ie weer natuurlijk!

Inmiddels zijn wij doodmoe en ten einde raad... als iemand tips heeft hoe hiermee om te gaan, heel graag!!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Welke voorbereiding hebben jullie betrokken bij de verhuis? Hier hebben we de eerste nachten naast dochter geslapen op een matras, om haar te laten wennen. Zo werd ze nooit alleen wakker in haar 'vreemde' kamer. Daarna niet meer erbij geslapen, maar wel erbij gebleven tot ze sliep. En dan uiteindelijk weer alleen.

Of hebben jullie hem zonder boe of ba op zijn nieuwe kamer gelegd?

Deel Deze Pagina