Hoe gebruiken jullie kussens om te slapen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bunnymoeder, 23 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bunnymoeder

20 feb 2009
    87
    0
    0
    Ik ben nu 30 weken zwanger en kom elke ochtend gebroken uit m'n bed. Als ik te lang op 1 zij lig dan gaat alles pijn doen en word ik wakker. Dan draai ik me maar weer om en duurt het een eeuwigheid voordat ik in slaap val om na ongeveer een uur weer wakker te worden voor een herhaling van het hele gebeuren. Nu heb ik vannacht geprobeerd met kussens te slapen. Wat een gevecht en uiteindelijk lagen dus alle kussens op de grond. Grrrrr.

Help! wie heeft tips hoe ik die kussens nu het beste kan gebruiken of moet ik zo'n voedingskussen kopen? En hoe gebruik ik dat dan?? Ik moet nog 10 weken dus echt alle tips zijn welkom.

2. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik ken het probleem , vervelend he ? :)
    Ik heb een voedingskussen maar die gebruik ik niet , vind hem veelste groot !
    Heb een extra (zacht) kussen en die leg ik onder mn buik als ondersteuning.
    Als ik wakker word dan ligt ie er ook meestal naast , maar het is heerlijk om mee in slaap te vallen.
    Het lekkerste vind ik als ie lekker koud is , en dan dicht tegen me warme dikke buik ! :D

Ik hoop dat je hier wat aan heb , en ik wens je suc6 met de laatste loodjes straks.. ;)

3. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Hahaha, pfff...t is idd altijd even zoeken naar de juiste houding. Ik vind zo worst heerlijk, zo langwerpige voedingskussen wat ook wel eens worst wordt genoemd. die leg ik vaak in mijn rug en dan met een kleine kussen tussen mijn knieeen.ik vind die worst dus echt ideaal, onderste deel tussen je benen en dan ga je met bovenlijf op je zij ertegen aan liggen, kun je m ook vasthouden alsof je een knuffelbeer vasthoudt. zelfs mijn man neemt m soms in beslag snachts. dat kussen ligt dan tussen ons in en dan liggen we er samen tegen aan. het voorkomt bij mij dat ik omrol en pijn krijg in mijn onderrug.

4. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik slaap nu al met een voedingskussen, omdat ik al niet lekker meer kon liggen. Ik heb de ene helft onder mijn hoofd, en de andere helft tussen mijn knieen, en dan past mijn buikje er net op. Ik slaap heerlijk zo. Ook mijn mannetje pikt hem wel eens in

5. Wendy123

Wendy123 Actief lid

26 mrt 2009
    109
    0
    0
    Visagist en gezischtsverzorgende maar nu vooral ma
    Ergens in Nederland
    zo lig ik ... een dun kussentje onder mijn buik (als je op je zij ligt) dat mijn buik wordt ondersteund. heb namelijk een acht pondertje in mijn buik en ben zelf 1.67 m groot.
    dus een beste toeter die steun nodig is.
    is echt lekker hoor! je voelt het verschil.

en dan op mijn zij liggen met het kussentje onder je buik, en dan met een kussen tussen je benen. zodat je heupen in een rechte lijn liggen.
    en ik lig nu tegenwoordig met twee kussen naast elkaar zodat ook mijn voeten op gelijke hoogte liggen als mijn heupen.
    en dan enorm goed ontspannen!!!! dat helpt ook echt.

adem met je buik, en heel rustig.
    hoe beter je ontspannen bent, hoe lekkerder je slaapt.
    en je voelt je pijn een heel stuk minder.
    maar ja ... het is niet DE oplossing natuurlijk.
    maar het helpt wel!

succes meid!

x
    Wendy

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Losse kussens is drama...
    Ik gebruikte (en ga zo weer) het voedingskussen, die legde ik dan languit met een deel tussen mijn benen, is ook beter voor je bekken en een deel of in mijn rug, of voor mijn buik, lekker omhelzen ;). Soms deed ik het voedingskussen ook wel in mn rug en dan pakte ik gewoon kussen om mee te knuffelen zegmaar ;)

Er zijn verschillende maten voedingskussens, dus even uitproberen wat je het prettigst lijkt.

7. Wendy123

Wendy123 Actief lid

26 mrt 2009
    109
    0
    0
    Visagist en gezischtsverzorgende maar nu vooral ma
    Ergens in Nederland
    ja, je hebt ook die kleintjes die ze in het zkh gebruiken ... ideaal.
    maar heb ze nog nooit ergens te koop gezien, alleen die grote.
    en die heb ik ook, en zooooo onhandig in bed.
    waar zou je die kleintjes kunnen kopen?

kus
    Wendy

8. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik heb er eentje van de Hema die is niet te groot en niet te klein. Ik slaap er al vanaf dat ik 12 weken ben mee. Echt een heerlijk ding.
    Gaat denk ik ook nooit meer weg hahaha.

9. linde90

linde90 Niet meer actief

Hier ook echt voedingskussen verslaafd in bed, zonder kan ik echt niet meer liggen, alleen als ik weer eens naar de wc ben geweest, heeft mijn vent hem ingepikt hahaha, hij ligt er dan ook helemaal overheen:p.
    Maar terugpakken doe ik wel hoor hihihi:D

10. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    ook maar is een voedingskussen kopen beetje laat dacht hoort erbij maar hoeft dus duidelijk niet.Iemand nog tips voor goede betaalbare voedingskussens?

11. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

ik vind zelf een kussen iets te dik , ik gebruik dus 2 handoeken niet die hele grote maar de maat kleiner weet niet hoe je ze noemt, leg er 1 onder mijn buik en 1 tussen mijn knieen .

succes met het zoeken van een fijne houding !!

12. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Ik ken het verhaal. Ik gebruik inmiddels wel een voedingskussen die ik tussen mijn knieeen klem en waar ik mijn buik half op leg, dan is het wel goed te doen.
    En ik heb een gewoon kussen aan het voeteneind van mijn bed liggen voor mijn dikke enkels.
    Maar volgens mij is het normaal dat je op een gegeven moment slecht gaat slapen, is het niet door te lang liggen op 1 kant, dan wel om naar de wc te gaan.

13. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    als je een voedingskussen te duur vind (wat ik goed kan begrijpen) er zijn nu van die langwerpige kussens te koop (en in de aanbieding) bij de lidl of de aldi. ik heb zelf een voedingskussen aangeschaft bij 35 weken zwangerschap pas. straks kan ik hem ook nog gebruiken natuurlijk als de kleine er is en die van mij was bij een faillessements verkoop, dus ook flink afgeprijsd.

verder slaap ik dus met ontzettend veel kussens, als het voedingskussen in mijn rug ligt, dan 2 onder mijn hoofd en uiteindelijk 1 onder mijn knieholte, 3 onder mijn voeten... het is dus echt een kussenparade in mijn bed!

14. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik slaap met een kussen tussen mn knieen :) Maar ook veel op mn rug tegenwoordig, gaat prima!

15. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    kheb en kussen tussen mn benen liggen dan heb ik er een vast in mn armen en een onder mn hoofd.....wat een dilemma he dat slapen haha!!!meestal moet ik snacht wel een paar keer alles goed leggen maar dat komt door het draaien en mn manneke moet t tijdelijk even met 1 kussen doen haha!!succes....

16. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik slaap gewoon op mijn linker- of rechterzij. Ik heb alleen een extra kussen onder mijn hoofd tegen maagzuur. Maar voor de rest kom ik de nachten prima door. Ik wil alleen nog wel eens wakker worden door het eeuwige gesnotter en omdat ik naar de wc moet.
    Maar ik heb geen moeite om voor de nacht een goede houding te vinden. En als ik dat zo lees, heb ik daar ook weer mooi geluk mee.
    Meiden, succes!!

Deel Deze Pagina