Toch hier maar eens vragen.. Wil het over 2 weken ook bij de verloskundige voor gaan leggen, maar misschien herkent iemand dit? Tijdens de zwangerschap is er nog weinig veranderd aan mijn borsten. Naar mijn weten zijn ze niet (veel) gegroeid en ik zie ook geen blauwe aders lopen. Wat ik wél af en toe heb: gekleurde tepels. Soms is het er eentje, soms zijn ze het allebei.. Ik kom er dan achter na het slapen of voor het douchen. Ik heb al een keertje gehad dat 1 tepel een beetje opgezet/gespannen was, maar dat trok na aanraking geleidelijk aan weer weg.. En verder valt me vooral op dat ze soms een paarsblauwe kleur hebben, soms in combinatie met een witte tepelhof. Ook dit trekt weer bij na aanraking.. Het doet verder geen pijn en het jeukt ook niet, dus ik zocht er verder niks achter.. Maar was wel benieuwd of iemand weet wat dit kan zijn en of ik de enige ben (vast niet)?
Bij mij zijn ze ook van kleur veranderd. Ze zijn niet paars blauw, maar wel een stuk donkerder geworden. Dat gebeurt zodat de baby de tepel beter kan vinden als hij op zoek moet strakjes.
Ik weet niet wat het is, maar ik heb het ook! Vooral tijdens het douchen, de tepelhof blijft dezelfde kleur, maar mn tepels worden echt donker paars/blauw, heel raar. Bij mij worden ze trouwens wel gevoelig op dat moment. Maar ze zijn verder niet donkerder geworden, als na het douchen het paars weer wegtrekt hebben ze weer gewoon dezelfde kleur als altijd.