Hoi, Ben vandaag 28 weken zwanger. Vanwege een laag, voorliggende placenta begin ik ons meisje nu pas echt goed te voelen. Dit heeft me vaak al een onzeker gevoel gegeven, dus ik ben blij om eindelijk wat beweging te voelen. In onze kennissenkring heb ik helaas in korte tijd twee nare verhalen gehoord. Een kindje die is overleden in de buik met 28 weken, en een kindje met 37 weken. En hier op ZP lees je toch ook best regelmatig verdrietige verhalen. Ik merk dat de angst om ons kindje te verliezen steeds meer toeneemt. Als ik ons meisje een dagje wat minder voel, schieten er al allerlei gedachtes door mijn hoofd. Ik snap dat er geen exact getal gegeven kan worden, maar hoe groot is ongeveer de kans dat een kindje het niet overleefd in de buik? We hebben een prachtige 20-weken echo gehad, bij de VK horen we steeds een sterk hartje kloppen. Geen redenen om te denken dat het mis zou kunnen gaan, maar dat dachten de twee kennisjes ook niet... Kortom, kunnen jullie me een beetje geruststellen misschien? Alvast bedankt!
hoi de kans dat het misgaat in de buik is echt minimaal klein. Ik snap dat dat op jou anders overkomt als je het twee keer meemaakt zo dichtbij. Maar echt probeer te vertrouwen op je lijf en op je kindje! Mirjam
Dat probeer ik ook inderdaad. Ik neem me voor om minder te piekeren en meer te gaan genieten . Bedankt voor je reactie in elk geval!