avent kolf probleempje

Discussion in 'Borstvoeding' started by happymama, Dec 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo
    ik heb vanmiddag de handkolf van avent gekocht maar heb t idee dat er dan niet veel melk uitkomt.
    gebruikte eerst een electri en toen had ik veel meer melk maar die had ik geleend van iemand en die moet nu terug
    is er iemand die ervarig heeft met de hand kolf van avent

2. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ik heb altijd met de avent handkolf gekolft. Ik vond het ideaal, maar zit het tuutje wel goed? Dat had ik ook een keer en dan zuigt hij niet goed vacuum.
    Wat ik meestal deed was zodra ik de tsr had de spanning erop laten en dan hoefde ik niet een te "pompen"

3. happymama

nu zuigt ie wel goed maar er komt wel veel minder melk uit . dan die kolf met een snoer
    30 cc per borst das wel erg weinig gaat lang duren voor ik mijn vooraad heb om te gaan werken

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    denk dat je geen toeschietreflex krijgt.

Ene borst kolven, andere met de hand stimuleren (je tepel) wil nog wel eens helpen om een tsr te krijgen.

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Zit ie helemaal goed in elkaar? Uit elkaar halen en weer in elkaar zetten helpt wel eens. Dat kleine rondje met dat sterretje zit nog wel eens scheef.

Vind het een fijne kolf verder, maar soms als ik hem erop zet komt er echt niets en dan doe ik dat opnieuw en gaat het opeens als een speer. Wat ook helpt is met m'n ene hand de borst die ik dan kolf een beetje masseren... En inderdaad wat hier boven staat, eenmaal tsr dan hoef je niet meer te pompen.

Beetje uitproberen dus... 't is ook een heel andere manier van kolven, denk dat je even moet wennen.... Succes.

6. anira

anira Actief lid

Nov 23, 2008
    191
    0
    0
    ik kolf juist beter met de handkolf van avent dan met de elektriche kolf van avent.

Kreeg een in het begin een lame hand van de handkof en daarom een elektrische kolf van avent gekocht.
    Juist met de elektrische kolf ging mijn opbrengst sterk achteruit wat mijn een flinke productie dip heeft bezorgd. Ben snel weer over gegaan op de handkolf en dat gaat prima. Heb ook geen last meer van een lamme hand, raak er aan gewent.
    De elektrische kolf ligt hier nu werkeloos in de kast.

Misschien moeten jij en de lichaam wel wennen aan de handkolf, zou het niet meteen opgeven maar als het weinig blijft toch gaan uitkijken naar een elektrische kolf. Zou nu eerst ook eens een paar keer gaan kolven met de neusspray, kijken of dat helpt.

7. happymama

neusspray???

8. happymama

hoorde t ook van mijn zus . kan t vanmiddag halen bij de apotheek

9. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

Apr 22, 2009
    1,213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    neusspray kan inderdaad helpen om je toeschietreflex te stimuleren.

Er zit een stofje in die het helpt. We hebben het er net toevallig gisteren over gesproken tijdens de voorlichtingsavond over borstvoeding.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,071
    3,863
    113
    Ja, dat ding heb ik er ook eens ondersteboven ingedaan en toen deed hij het wel, maar niet zo goed.
    Ik vind het een fijne kolf.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,346
    36,205
    113
    Ja, bij mij helpt de neusspray echt heel goed!

Share This Page