Verbouwen en bv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tanna, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn man geeft 's avonds altijd een flesje eerst afgekolfde melk en sinds een 1/2 week kv. Nu hebben we een nieuw huis en gaan daar verbouwen ik zal daar vaak zijn en mijn zoontje zal dan 1 voeding bij oma zijn. Nou vind ik het niet erg om te kolven, maar het zou lekkerder zijn als oma de kv voeding kan geven en mijn man dus niet meer. Dit gaat om de middag voeding tussen 12 en 3. Zou dit kunnen en na de verbouwing weer terug naar de avond voeding?
    Of gaan de borsten dan op teelt?
    Nu
    5/6 uur BV
    8/9 uur BV
    13/14 uur BV
    16/17 uur BV
    20 uur KV
    23/24 BV
    en soms 's nachts nog een voeding

tijdens verbouwing
    5/6 uur BV
    8/9 uur BV
    13/14 uur KV
    16/17 uur BV
    20 uur BV
    23/24 BV
    en soms 's nachts nog een voeding

Alvast bedankt

Tanna

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

je zal wat last van stuwing hebben en bij de volgende voeding denken ooo heerlijk dat hij mag drinken. Hahaha
    Je zal je voeding in de avond die je afgebouwd hebben wat moeten opkrikken en waarschijnlijk zal hij niet tevreden zijn daarna. Dan heb je een optie om weer kv te geven of gewoon hem te laten komen en denken na 3 a 4 nachten is alles weer stabiel.
    Zo zal het ook zijn als je weer terug gaat van de avond naar middagvoeding.

vraagje: waarom geef je kv? Ga je uiteindelijk helemaal over? geen zin om meer te kolven?

3. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Geen zin meer om te kolven en mijn man wilde ik wel een flesje per dag laten geven. Ik wil absoluut niet afbouwen. In het nieuwe huis hebben we nu ook nog niet zoveel privacy met alle aannemers. Dan zit ik ook niet echt rustig te kolven. Het gaat ook niet om elke dag. Sommige dagen zal ik het oude schema weer aan houden. Ik wil zeker tot 6 maanden maar 1 x kv geven. Daarna op een natuurlijke manier afbouwen door steeds meer bijvoeding. Ik kan wel goed kolven, maar vindt het echt helemaal niet fijn en prettig.

Tanna

4. Sweetlakecity

nee kolft niet makkelijk maar dan hebben de bouwvakkers ook een verzetje. (geintje) Heb ik ook 1x gedaan in een restaurant. Ja daar kan je rustig zitten...aha...NIET ik zat met de buschauffer van de touringcar wel in een grote ruimte maar toch zat ik niet fijn.

Maar het kan dus wel met wat moeilijkheden dus laat je niet uit het veld slaan!

5. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Ik ga het gewoon proberen en maar hopen dat het het goed gaat. Even een andere vraag ik heb nog al snel borst ontsteking. Heb het al 3 keer gehad waar van 1 keer ab moeten gebruiken de andere twee keer optijd met kolven en aanleggen en maseren enz. geweest. Is de kans groter om dit weer te krijgen als is dit ga uit voeren?

Het rare is dat ik het live voeden in gezelschap helemaal niet erg vind. Dit lukt me tegenwoordig ook heel goed zodat er weinig tot niets te zien is. Kolven met alleen al de kans dat iemand naast mijn man het ziet vind ik heel erg. Dit kan ik ook niet zo onopvallend doen.
    Daarnaast heb ik ruzie met de nieuwe avent ventieltjes. Deze vloepen er steeds uit bij mij. Ik baal er van dat de oude ventieltjes er niet meer zijn. Ik kolf het beste met de avent handkolf alleen nu is dit echt geen pretje meer. Als na een korte tijd telkens het ventiel er uit ploft.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou het gewoon proberen.

Het makkelijke van verbouwen en een baby gewoon bij de hand is natuurlijk dat je kind gewoon kan blijven eten, ook al zijn water en electriciteit afgesloten!

7. Sweetlakecity

ik heb geen ervaring met avent sorry.
    Misschien kan oma de kleine bij je brengen als je grote kans hebt op ontstekingen. Ik zou het ook des te enger vinden eigenlijk.
    hoe was de voeding eraf halen voor kv? Is dat goed gegaan?

8. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    De Voeding er afhalen voor kv ging goed. Ik kolfde die al van af 10 dagen en dat werd steeds minder. Dus is eigenlijk vanzelf terug gelopen door kolven. Op het laatst moest ik 's ochtends nog een keer na kolven om voldoende te hebben. Ik ga het gewoon proberen en als ik merk dat het niet lekker gaat. Voed ik hem zelf. Ik ga vandaag ook pas na de middag er heen en neem de kleine man mee. M'n dochter is met oma op visite. Ik vind het niet prettig om mijn zoontje al een hele dag mee te geven.

Ik ga het wel zien anders kom ik wel weer met vragen.

Groetjes

Tanna

9. Sweetlakecity

snap ik dat je hem heel de dag wegbrengen niet prettig vind.
    Ik vind dat door borstvoeding die navelstreng tussen moeder en kind lekker lang blijft zitten.
    Succes met het klussen!

10. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Vandaag kleine man mee genomen en hij heeft heerlijk gelapen in camping bedje dwars door drilboor enz heen. Drinken ging ook goed. Enige was vergeten schone kleding voor me zelf mee te nemen heb maar half ontbloot eten gegeven. Ik blij dat oude bewoners gordijnen heeft laten hangen. Ik denk toch dat ik daar ga proberen te kolven. Mijn borsten zijn nu zo rustig en goed op kleine af gesteld wil even niet gaan rommelen ermee.

bedankt voor jullie luisterend oor en mee denken.

groetjes Tanna

Deel Deze Pagina