Hallo allemaal, Ik ben op zondagmorgen eens aan het inventariseren wat we allemaal al hebben geregeld voor ons kleine en opeens beginnen er vragen op te poppen waar ik geen weet van heb. Maar.....dit is natuurlijk DE PLEK om ze te stellen. Ik heb nu wel al pakjes voor de eerste week als de kleine is geboren. Maar nu bedacht ik me opeens: waar slaapt de kleine dan in? Ik zie op de uitzetlijst geen pyjama`s staan. Of slapen ze dan in zo`n pakje waar armen en voeten aan zitten? Ik heb echt geen idee. Wat mag / moet je allemaal wassen voor de komst van de kleine? Kleding en beddegoed en hydr.f. luiers enz. snap ik wel. Maar dingen als: sluier, dekentje ( heb zo`n duodeken met dekbedovertrek), knuffels......noem maar op. Hoe weet ik welke flessen ik moet aanschaffen voor de voeding. Mijn vriendin adviseerde al, om niet van één collectie alles te kopen, want het kan best zijn dat de kleine daar niet uit drinkt. Maar waar zou ik dan voor kiezen. Het is heel gek, maar er poppen steeds meer vragen op. Nu heb ik nog wel tijd en zullen dingen zich ook wel vanzelf wijzen, maar toch...... Zo denk ik b.v. ook wel eens na over de voedingen `s nachts. Stel dat de kleine zich meld. Wat doe je dan, haal je eerst de kleine uit bed, om vervolgens beneden voeding klaar te maken om vervolgens weer boven te voeden? Of laat je de kleine even liggen ( eventueel met speen), gaat dan de voeding maken en pakt hem / haar pas uit bed als je weer boven bent met de voeding? En huilt de baby dan niet te lang....? Ik hoop niet dat jullie moeten lachen om deze gekke vragen, maar ik wil het gewoon graag weten
Maar straks als de kleine er eenmaal is, zul je zien dat het allemaal vanzelf loopt. En merk je zelf wat je fijn vind, hoe je het zelf het liefste doet, op welke manier!
Pyama's hoeft helemaal niet, als je zachte shirts en broekjes hebt kan je beeb daar ook in slapen. Veel makkelijker zelfs, scheelt omkleden! en knuffels en sluiertjes is natuurlijk ook niet nodig, misschien wel leuk, maar daar zou ik me neit druk om maken. wbt flesjes; dat gaat meestal wel goed. Difrax en avent hebben heel verschillende spenen. Als je voor difrax kiest vindt je ook nergens een huismerk speen die net zo stug is. Koop gewoon 2 flesjes, dat is genoeg. Het zijn allemaal luxe vragen die je stelt hoor, waar ik me vooral niet druk om zou maken! Als je kindjes kleertjes, een dekentje en een bed heeft om in te slapen komt het sowieso goed
Misschien een tip: ik wil borstvoeding geven maar je moet natuurlijk ook wat voor flesvoeding in huis hebben mocht het niet lukken - ik wist ook niet wat ik daarvoor moest kopen, maar in mijn kadopakketten van de Etos en Kruidvat enzo zaten twee verschillende flesjes en een speentje. Dus nu heb ik in ieder geval wat in huis en dat geldt wel voor meer van dat soort - ik weet niet welke ik moet kopen maar wil het wel in huis hebben - dingen. Mocht ik toch op flesvoeding overgaan, kan ik dan nog altijd op zoek naar een geschikte fles, maar ik heb in ieder geval wel iets liggen.
De kleine inderdaad lekker in de gewone kleertjes laten slapen, die zijn zeker in het begin toch heel zacht. Ik heb knuffels ook altijd wel gewassen, aangezien ze die straks toch in hun mond gaan doen, vind ik dan wel zo fris. En gewoon een kort wasje, kleine moeite! Dekentjes heb ik ook altijd gewassen, maar als je een overtrek gebruikt lijkt het me niet nodig, want ze komen dan toch sowieso niet in contact met de deken zelf. En flessen, ik zou voor bijvoorbeeld Hema/Difrax kiezen, op die flessen passen verschillende spenen. Op de flessen van Avent is die keuze maar beperkt. Als je borstvoeding wil geven, hoef je in eerste instantie niets in huis te hebben, als het niet lukt is een fles en voeding zo gehaald. Maar ik had al wel een flesje en speen van Avent in huis die in een van de dozen zat. Ik heb uiteindelijk lang borstvoeding gegeven en ook gekolfd (weer aan het werk), maar Eva dronk niet goed uit de Avent, dus overgestapt op Hema fles en difrax speen. Maar dat is een kwestie van uitproberen.
Je vragen zijn niet gek, maar heel veel van dit soort zaken regelt zich vanzelf. En wat betreft het wassen ed, gewoon doen wat jij fijn vindt! Succes!
ik zie jullie allemaal reageren dat ze geen pyjamatjes nodig hebben. Ik snap best dat ze in de dag in eigen kleding slapen maar 's nachts doen jullie dan toch een pyjama aan? of niet?
Nee hoor, ook in de gewone kleertjes. Zelfs nu slaapt Eva vaak in haar t-shirt van overdag (maar het is ook niet zo'n smeerkees, dus haar kleertjes blijven meestal goed schoon )
Over de voeding 's nachts, ik heb dan wel alleen borstvoeding gegeven, maar vaak worden kindjes eerst een beetje pruttelend wakker en weet je aan het tijdstip wel of het tijd is voor een voeding. Dan kan je die dus al klaar gaan maken en tegen de tijd dat je kindje bijna gaat huilen/net huilt, heb je de voeding klaar
hmmm vind ik toch raar,sowieso geef je ze 's avonds toch een badje en dan kan je toch pyjama aan doen? en 's morgends terug de kleedjes aan? of zie ik dat helemaal verkeerd?
ja dacht al dat het persoonlijk was hoor misschien doe ik dat binnenkort ook wel haha als ik zelf ons meisje elke keer moet omkleden
Eva is haast nooit 's avonds in bad gegaan. Meestal 's ochtends en door eczeem ook niet elke dag. Nu nog steeds niet elke dag omdat ik het niet nodig vind en als ze gaat, gaat ze 's ochtends. Bij 's avonds in bad gaan, kan je de kleertjes voor de volgende dag al aan doen, vies worden ze over het algemeen niet van slapen (tenzij ze veel spugen). Maar goed, het is inderdaad heel persoonlijk. Heel veel mensen doen hun kinderen sowieso 's avonds in bad, wij hebben het bijna altijd 's ochtends gedaan.
Hier geen pyama's gekocht kleertjes zin lekker zacht. @Petatje: ik denk niet dat ons kindje dagelijks in bad gaat, wordt afgeraden door mijn kraamzorg. Maar je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt... Iedereen heeft z'n eigen ideeen toch?
Lana krijgt een droge huid als ze te vaak in bad gaat, dus badje is 2a3 keer per week met veel badolie. Ik doe haar eigenlijk altijd gewoon overdag in bad, savonds komt het er meestal niet van. Ook Lana slaapt gewoon in haar normale kleertjes, zou niet weten waar ze vies van word en omkleden vind ze nou niet echt leuk Wat betreft flessen, hier een grote fan van avent, maar Lana drinkt om eerlijk te zijn uit alles.. Hier is trouwens alles even snel gewassen.
ook mijn zoontje mocht niet iedere dag in bad vanwege zeer gevoelig huidje. hij ging om de dag en ik deed het altijd smorgens. Dan kreeg hij een schoon boxpakje aan. boxpakjes zijn toch net pyamatjes dus die droeg hij 24 uur (tenzij ondergepoept of gespuugd) na een week of 8 ging hij steeds meer "gewone" kleren dragen (broekje/overhemdje oid en dan kreeg hij voor de nacht wel een pyama aan.
In de tijd dat ik nog thuis was met zwangerschapsverlof had onze dochter gewoon overdag en 's nachts hetzelfde aan. Toen ging ze ook nog 's ochtends in bad (of mee onder de douche) dus deden we haar daarna schone, zachte kleertjes aan. 's Avonds geen gedoe dus met omkleden, die kleintjes zijn nog zo kwetsbaar. Toen ik weer aan het werk ging, ging ze meestal 's avonds in bad (nu, 21 maanden oud nog steeds) en kreeg ze daarna een pyama aan. Een baby van 3-4 maanden oud kan ook al veel meer hebben en heeft vaak al veel meer ritme en het aandoen van een pyama was voor onze dochter een duidelijk punt in dat ritme. Een jonge baby heeft dat vaak nog niet zo nodig. Je gaat er dus inderdaad vanzelf een manier voor vinden die bij je past!
Hallo allemaal, Ik ben op zondagmorgen eens aan het inventariseren wat we allemaal al hebben geregeld voor ons kleine en opeens beginnen er vragen op te poppen waar ik geen weet van heb. Maar.....dit is natuurlijk DE PLEK om ze te stellen. Ik heb nu wel al pakjes voor de eerste week als de kleine is geboren. Maar nu bedacht ik me opeens: waar slaapt de kleine dan in? Ik zie op de uitzetlijst geen pyjama`s staan. Of slapen ze dan in zo`n pakje waar armen en voeten aan zitten? Ik heb echt geen idee. Pyama's hebben die kleintjes eerst nog niet aan. Ze slapen gewoon in de kleren die ze overdag ook aan hebben. Wat mag / moet je allemaal wassen voor de komst van de kleine? Kleding en beddegoed en hydr.f. luiers enz. snap ik wel. Maar dingen als: sluier, dekentje ( heb zo`n duodeken met dekbedovertrek), knuffels......noem maar op. Ik heb de dekens wel uitgewassen. Het overtrek zou ik ook uitwassen. Tip je kunt 1 deel van de duo deken gebruiken voor op bed. Die sla je dan gewoon dubbel. Dan hoef je niet elke keer zo'n lange lap in te stoppen. De andere helft van de duo deken kun je dan gebruiken voor in de kinderwagen. Hoe weet ik welke flessen ik moet aanschaffen voor de voeding. Mijn vriendin adviseerde al, om niet van één collectie alles te kopen, want het kan best zijn dat de kleine daar niet uit drinkt. Maar waar zou ik dan voor kiezen. Dat is heel persoonlijk denk ik. Ik zou er voor kiezen om 2 flessen van hetzelfde merk te halen. Wil je kindje daar niet uit drinken kun je snel genoeg een andere fles aan schaffen. Het is heel gek, maar er poppen steeds meer vragen op. Nu heb ik nog wel tijd en zullen dingen zich ook wel vanzelf wijzen, maar toch...... Zo denk ik b.v. ook wel eens na over de voedingen `s nachts. Stel dat de kleine zich meld. Wat doe je dan, haal je eerst de kleine uit bed, om vervolgens beneden voeding klaar te maken om vervolgens weer boven te voeden? Of laat je de kleine even liggen ( eventueel met speen), gaat dan de voeding maken en pakt hem / haar pas uit bed als je weer boven bent met de voeding? En huilt de baby dan niet te lang....? Wij deden het altijd zo. Kindje uit bed in een wikkeldoek en dan legde ik hem altijd even in de box. Vervolgens fles klaarmaken en beneden voeden. Ik hoop niet dat jullie moeten lachen om deze gekke vragen, maar ik wil het gewoon graag weten
Ik heb over die knuffels gehoord dat je ze ook in de vriezer kunt stoppen, dan gaan ook alle evt bacterien dood... Tenzij het natuurlijk wat grotere knuffels zijn, dan past het niet....