Hallo allemaal, Ik heb van de week mijn eerste taart gemaakt en ik zou graag tips willen.over hoe je de taart mooi kan decoreren! Ik zie op internet taarten voorbij komen can Boemba, zand kasteel, fruit van marcepein op de taart vlinders die 'uitsteken'! Hoe maak je dit mey marcepein? Iemand tips voor mij zodat ik de taarten steeds mooier kan maken? Alvast heel erg bedankt!
Er zijn voor vlinders en bloemen (maar ook nog veel meer figuren) diverse uitstekers. En bumba kun je boetseren maar ook puzzelen met behulp van een kleurplaat. Google maar eens op puzzelplaatje taart
2D figuren kun je uitstekers van kopen of bijvoorbeeld een plaatje/kleurplaten gebruiken. Kun je hele leuke taarten mee maken. 3D heb je uitstekers voor maar kun je ook zelf boetseren, met een beetje creativiteit kom je een heel eind. Voor bloemstukjes gebruik ik voornamelijk sugar paste en uitstekers, eierdozen om te drogen als ze wat bol moeten zijn etc. Werkt bij vlinders ook! Ik werk zelf verder voornamelijk met fondant aangezien er in mijn omgeving veel mensen zijn met een notenallergie en ik het niet op mijn geweten wil hebben dat ze ziek worden! Een idee is mss om een keer een cursus/workshop te doen... Heb daar veel ideeen en tips op gedaan!
Dit zou ik ontzettend graag willen maken.. Maar hoe maak ik dit.. Wat moet ik et zoal voor hebben? Bedankt meiden voor jullie berichten! Ik ga eens googlen.op die kleurplaat. Het zou natuurlijk leuk zijn.als de taarten steeds origineler worden, mooier hihi! Boetseren.heb ik nog nooit gedaan ik zal eens kijken.of ik er op youtube iets over vinden kan en even kijken voor 2d uitstekers!!
Voor je foto heb je volgens mij de siliconen mal van pip nodig bloemen en takjes kun je ook maken met de wilton siliconen mal op de afbeelding staan dan ook dezelfde bloemetjes en takjes! Zal even opzoeken hoe die heet heb hem hier thuis liggen. 1 van de resultaten kun je bij mijn foto albums zien!
Sorry ik zie je berichtje nu pas! Heb je voor mij nog de naam van wat ik nodig heb hihi lijkt me zo leuk om te maken!!
Je taarten steeds mooier maken is een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen ... En geduld. You tube staat bol van de filmpjes De wilton mal kan je bij iedereen taartenwinkel kopen, de uitsteker van het vogeltje ook. Je kunt de takjes ook met de hand rollen overigens. Verders heb je een gekartelde ronde uitsteker nodig (2 maten om dat randje te krijgen waar her vogeltje in zit) en een plaque uitsteker voor de zijkant
op deze taart is gebruikt: creative plaque van pme robin uitsteker van pme blossom bloememn van pme rose cutter van pme FMM straight frill cutter nummer 2 of garrett frill
Er is binnen de lounge een heel taarten topic. Daar staan heel veel ideeën dus ik zou daar eens een kijkje nemen!
Wauw wat een hoop informatie hebben jullie mij gegeven! Ik zal het taarten topic eens opzoeken! Ontzettend bedabkt meiden!!
Door dat taartentopic ben ik ook begonnen! Met mijn dochters eerste verjaardag en daarna nog iets van 4. Nu bezig met de ideeen voor haar 2e verjaardag, ik vind het best verslavend. Vooral omdat ze steeds mooier worden! Jammer dat het zoveel tijd kost (mij wel tenminste, zal beter worden als je het vaker doet misschien)
Ik heb twee weken bij iemand mijn eerste taart gemaakt en de smaak te pakken.. Want ik krijg steeds meer ideetjes en wil ontzettend graag aan de slag.. Dus verslavend? ZEKER!! De eerste taart duurde ook vrij lang.. Alles maken.. Bakken.. Afkoelen en nog decoreren! Maar daarin zullen we idd vast steeds een beetje sneller worden!