ben ik de enige?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lottel, May 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lottel

Lottel Fanatiek lid

Jan 3, 2010
    1,188
    116
    63
    brabant
    Hoi allemaal,

Ik moet dit even van me af typen.
    Sinds 3 jaar zijn wij bezig met zwanger worden.
    Inmiddels ook al in het ziekenhuis geweest en daar kwam niks raars uit.
    Alles goed volgens de onderzoeken.
    Omdat ik niet tegen hormonen kan hebben we besloten geen vervolg traject in te gaan. Maar voor alsnog lukt t zwanger worden dus nog steeds niet.

Wat zouden jullie nu doen? En ben ik de enige die dit heeft?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    IUI (inseminatie) zou je ook kunnen doen zonder aanvullende hormonen, geheel in eigen cyclus. Het zaad wordt direct in de baarmoeder ingespoten, waardoor een aantal hindernissen omzeild worden. Dus dat zou misschien nog wel een optie kunnen zijn, als je dat ziet zitten.

Er is geen duidelijke oorzaak gevonden bij jullie. Maar dat wil niet zeggen dat er niks aan de hand is. Blijkbaar is er iets waardoor het zwanger worden niet wil lukken. Artsen kunnen alleen helaas niet alles onderzoeken en oplossen. Zwanger worden is nog steeds een groot wonder. Soms is er geen match tussen de eicel en de zaadcel. Als je het bij elkaar doet, kan het zijn dat er geen bevruchting optreedt. Misschien zijn de eicellen van mindere kwaliteit. De laatste oorzaken zie je echter pas tijdens het laboratoriumwerk voor IVF/ICSI. Het is eerder niet te onderzoeken of zichtbaar.

Ik denk dat je voor jezelf moet beslissen wat je wilt. Hormoonmedicijnen zijn er overigens in allerlei verschillende soorten en hoeveelheden. Het is niet te zeggen dat je op alles slecht reageert.

Succes!

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,350
    8,363
    113
    Amsterdam
    Gewoon even een vraagje hoezo weet je dat je niet tegen hormonen kan?

Als je bedoelt dat de pil of mirena niet goed bevallen zijn betekend niet dat je niet tegen de hormonen kan die evt horen bij iui, ivf/icsi.

Hier na 1.5 jaar nog geen resultaat en eigenlijk allebei zogenaamd vruchtbaar maar bij mij een kantekening dat mijn rechter eileider niet helemaal toegankelijk. Wij proberen het nog tot jan 2015 en dan worden we wel geholpen.
    Ik weet het het is echt ontzettend frustrerend!

4. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
    Je kunt uiteindelijk zelfs IVF of ICSI doen in eigen cyclus. Dan is het alleen het stukje tussen punctie (van 1 eitje) en terugplaatsing wat niet natuurlijk is.

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Hier ook bezig sinds 1,5 jaar en niks aan de hand. ook wij proberen zelf tot begin 2015 en bekijken dan verder wat we willen. (al hoop ik dat het voor die tijd gewoon lukt!!)

Er zijn inderdaad allerlei opties zonder hormonen.. misschien toch eens met de gynaecoloog bellen, wat de opties zijn? En misschien reageer je op sommige hormonen wel goed? Dat zou ik doen denk ik.

6. Esselte

Esselte Niet meer actief

Sterkte allemaal.. Moet echt verschrikkelijk zyn.. Hoop dat jullie gauw zwanger mogen worden

Liefsss

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hi Lottel, wat ontzettend jammer dat het zo maar niet wil lukken. Maar ook ik vraag me, net als Siepie, af op basis waarvan je weet dat je niet tegen hormonen kunt. Ik ben gestopt met de pil vanwege de reactie van mijn lijf op die hormonen dus ik zag ook op tegen de hormonen. Maar tijdens bijv. de stimulatie bij een poging voor ICSI, waar veel hormonen aan te pas komen, heb ik er niet zóveel last van dat ik het niet uit kan houden. Ja, je lichaam is bezig maar ik lees soms verhalen van veranderende persoonlijkheden tijdens het gebruik van de hormonen maar dat herken ik niet.

Zoals Jippie aangeeft kun je IUI proberen zonder hormonen? En als je bijv. heftig op de pil reageert is het zeker niet zo dat je ook heftig reageert op hormonen voor stimulatie bij IVF/ICSI. Als je het er voor over hebt is het zeker het proberen waard :) Succes!

8. Lottel

Lottel Fanatiek lid

Jan 3, 2010
    1,188
    116
    63
    brabant
    De reactie van de hormonen in de pil waren echt niet leuk, ik ben dan ook al zo'n 10 jaar van de pil af.
    Wat dat met mn lijf heeft gegaan geestelijk wil ik niet nog een keer doormaken. Vandaar mijn keuze om niets meer met hormonen te willen nu. In het ziekenhuis wilde ze ons wel doorsturen (om een traject in te gaan),maar wij hebben in samenspraak besloten dat we dat niet wilden.

Jippie :Ik kan idd eens kijken naar de IUI. Bedankt voor de tip !

9. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Heb je al eens overwogen om naar België te gaan voor verder onderzoek? Daar onderzoeken ze meer 'standaard' dingen dan in NL en ze interpreteren waardes anders.
    Bij mij was er ook niets aan de hand zeiden ze nadat ik 3 miskramen had gehad. Op mijn verzoek ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis in België. Daar bleek een bepaalde waarde te hoog te zijn. Voor Nederlandse maatstaven akkoord maar daar vinden ze het niet goed. Hiervoor medicijnen gekregen en nu gaat het wel goed.

Enige nadeel is dat je dit wel zelf moet betalen.. Maar qua kosten viel het mij heel erg mee. En de medicijnen, die ik nu nog steeds slik, krijg ik wel gewoon vergoed.

10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,350
    8,363
    113
    Amsterdam

Misschien moet je het dan nog eens heroverwegen. In de pil zitten namelijk de hormonen die het tegen moeten houden. En de hormonen die de stimulatie doen zijn totaal andere. Waarop je dus ook anders zal reageren, ik zou zeggen blokkeer de optie echt niet totaal.
    Want ervaring met de pil is totaal niet te vergelijken met hormonen bij een fertiliteitsbehandeling.

Heel veel succes!!

11. Lottel

Lottel Fanatiek lid

Jan 3, 2010
    1,188
    116
    63
    brabant
    Naar België gaan is geen optie,dat is financiel niet haalbaar voor ons helaas.
    De optie hormonen is in overleg met de huisarts echt een no go helaas.

12. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Vervelende situatie Lottel.

Ik had ook een hormoon te kort en kreeg hier medicijnen voor ipv extra hormonen. Is dit anders niet te proberen? Ik weet natuurlijk niet welke hormonen ze je dienen te geven om tot een oplossing te komen?

En zou je het ook niet 1 ronde met een lichte dosis kunnen proberen om te kijken hoe je reageert? Ik weet ook niet of je de hormonen vd pil kunt vergelijken met die om zwanger te worden?

Ps als je zwanger bent zit je ook vol met horrormonen ;)

Ik wens jullie heel veel succes!

13. Rodaina

Rodaina Bekend lid

Mar 9, 2013
    609
    48
    28
    Ik heb hier geen ervaring mee maar wil je alleen heel veel sterkte wensen en moge het gauw raak zijn!

Share This Page