Hoi meiden, Wanneer was het bij jullie raak? Na elke dag sex rond de eisprong? Na om de dag sex rond de eisprong? Na om de twee dagen? Na meerdere dagen onthouding? Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden. Groetjes Laura
De maand waarin ik zwanger ben geworden liep mijn cyclus anders als normaal. Maar het was op onze vakantie en zijn er praktisch elke dag voor gegaan Misschien in 3 weken tijd 2/3 dagen overgeslagen.
Na bijna een jaar aankloten elke maand is het bij ons gelukt in dezelfde maand als we ovulatietesten zijn gaan gebruiken. Had een positieve test en zijn er die dag voor gegaan (bleek ook wel dat mijn eisprong een paar dagen later was dan wat ik altijd dacht obv mijn cyclus).
Wij hebben eigenlijk om de dag seks gehad. En een weekje geleden had ik een positieve test in handen!
Deze zwangerschap komt door sex op dag drie en vier voor de eisprong. We hebben niet heel veel seks (nemen er graag de tijd voor, dus meestal in het weekend). Was tweede ronde na een miskraam, dus eigenlijk kwam het als een verassing. Ik heb een ladycomp, erg handig ding als anticonceptie, maar andersom net zo makkelijk. Dus sinds we met de kerst besloten dat het 'wel leuk zou zijn om een kindje te maken', was het twee keer heel snel raak. Maar we hebben er niet speciaal werk van gemaakt ofzo, want we vinden dat sex wel spontaan en relaxt moet blijven.
in een periode dat ik mijn vriend amper zag (wisselende diensten) welgeteld 1 keer sex gehad in die maand en inmiddels 13 weken zwanger het blijft gewoon ook een kwestie van geluk hebben
Ik heb 9 mei een positieve ovulatie test gedaan. Daarna 3 dagen achterelkaar seks gehad...En gisteren positief getest met de clearblue digital
Eerste miskraam zwanger na seks de dag van een positieve ovulatietest, daarvoor ong. 4 dagen onthouden? Daarna geen seks meer gehad. Tweede miskraam was met hormoonbehandeling, opnieuw dag van positieve ovulatietest, maar dan twee keer die dag en de dag erna 's morgens ook nog. Derde miskraam was opnieuw in eigen cyclus, zonder ovulatietesten, dus geen idee wanneer we juist seks hebben gehad, hadden die cyclus maar een keer of drie seks in totaal... Zwangerschap nu echt helemaal hormoon gestuurd, verplicht dagen onthouden voor eisprong, Pregnyl gezet en die avond en de avond erop opnieuw verplicht seks gehad. Rondes dat het niet raak was hadden we veel vaker seks, om de twee dagen of gedurende de vruchtbare periode iedere dag. Ook al is het zaad van mijn ventje meermaals uitgebreid getest en meer dan goedgekeurd is, lijkt het mij dus beter van minder maar gerichter seks te hebben.
Hier op de dag van de fm nog sex gehad. Eitje stond op springen. Daarna een weekendje weg dus het wel vaak gezellig gehad. Ze tellen nu in het zkh vanaf de dag van de fm, want anders zou de uk al eerder verwekt moeten zijn, want is wat groter op dit moment.
Bij alle zwangerschappen 1x paar dagen voor eisprong. In mijn geval klopt het gezegde "er is maar 1x voor nodig"
Volgens mn gyn is het het beste als je een voorraadje aanlegt. Wij vreeën gericht na een posi ovutest aangezien mijn cycli zo wisselend was dat ik geen zin had in drie weken verplichte seks om de dag en dan maar hopen dat je goed gegokt had. Toen ben ik gaan afvallen om mijn cyclus korter te laten worden rn vanaf dag 15 vd cyclus vrijen we gericht en zitten er soms nog verplichte nummertjes tussen maar niet veel meer gelukkig. Na het advies vd gyn (vaker vrijen en niet pas bij een posi ovutest) waren we zwanger geraakt. Nu proberen we dat weer toe te passen en hopelijk is het gauw weer raak!
In de eerste ronde na pilstop, voor de eerste keer in mijn leven voelde ik mn eisprong en die dag hebben we het gezellig gemaakt enja 2 weken later een positieve test in handen!
Eerste in de wittebroodsweken meerdere keren per dag lol! Was al wel een jaar van de pil af en woonde al 2 jaar samen. Bewust "klussen" sinds onze trouwdag in juni "11 juli "11 raak. Daarna geen anticonceptie gebruikt ja kalendermethode. Toen we bewust voor nr 2 gingen de frequentie weer opgevoerd naar dagelijks en weer gelijk raak.
Ik ben de dag voor eisprong zwanger geraakt en de dag van de eisprong (de laatste twee keer) de keren daarvoor weet ik het niet! Edit: De reden dat ik het van de laatste twee keer weet is omdat ik mijn ei goed voel sinds m'n bevalling...