Hallo meiden, Ik weet niet of ik mijn onderwerp bij het juiste topic heb geplaatst maar ik wist het niet anders. Wij hebben 2 gezonde meiden. eentje van 4 en eentje van 2. Het begint bij mij heel erg te kriebelen.. een derde kindje. Mijn vriend wilt het niet want die ziet (terecht) veel beren op de weg. Financiele kosten, ruimte auto(daar maak ik me weer niet druk om want ik denk dat het past) en bijv vakanties. Veel vakanties boek je toch voor een gezin met 2 kinderen. Ook maak ik mezelf druk om het financiele plaatje. Straks 3x nieuwe schoenen, 3xstudie enz enz. De kleding wordt als ze groter worden ook niet goedkoper. Wij hebben een hypotheek van 1200 euro per maand waarvan we nog 322 terug krijgen. We hebben een goed inkomen. Gemiddeld netto 4000 euro per maand. Hoe ga je de kids naar school brengen als je op de fiets wilt, en nog iets.. Mijn ouders worden ook wat ouder en die passen nu nog op. Ik ben bang dat dat straks wegvalt en heb ik mijn schoonouders nog. Kdv is erg duur vind ik. Zoveel twijfels. Wie zitten of zatten ook in dit' dilemma' ? Help!!!
Ik meld me ! Mijn kinderen zijn ook 2 en 4 jaar. En de laatste tijd kriebelt het zó erg... Nog 1 x zwanger zijn, nog 1 x zo'n klein hummeltje, de kinderen zouden het geweldig vinden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar ook hier denken we aan de financiën, we kunnen nu goed rondkomen met zijn 4en, sparen en leuke dingen met ze doen. Maar inderdaad een kindje erbij betekent ook extra uitgaven (sport, studie, rijbewijs etc) en dat maakt me een beetje bang, bang dat we het financieel niet trekken... Ook zou er een andere auto moeten komen, daarnaast zijn de babykamer en kinderwagen allang verkocht. Kleding e.d. heb ik weggegeven dus we zouden echt alles weer aan moeten schaffen. En mijn vriend werkt onregelmatig dus het komt ook voor dat ik in de avond alleen ben en dan lijkt me dat 3 kinderen best pittig is.. Laten we hopen dat er heel veel positieve verhalen binnenstromen. Misschien leuk om elkaar op de hoogte te houden?
Ja damea dat is heeeel erg lastig.. Ik denk dat niemand voor jullie kan oordelen.. Ik vind dit een rot tijd,,, je kan maarzo ontslagen worden, en daar word je niet vrolijk van.. Iedereen heeft vaste lasten elke maand en met 2 kinderen zyn die kosten nog hoger,, toch denk ik dat 2 of 3 kwa geld niet veel uitmaakt.. Vooral als je nog zoveel van de andere 2 hebt.. Maarja als je alles al hebt verkocht moet je nog grote uitgaven doen ik zou er samen met je man/vriend goed over hebben... Voor en nadelen opschrijven.. Welk lijstje is dan het grootst? Krijg je geen spijt als je straks 40 bent en je had er toch 1 bij gewild nog? Suc6 met deze beslissing.. Wat jullie ook doen.. Als je je niks van anderen aantrekt lukt t je! twjfel niet aan jezelf,, een ander weet t toch altyd beter
Hier hetzelfde, 2 dochters van 4 en 2 jaar. De wens voor een derde is er...maar ook de twijfels. Kunnen we het wel aan? Is het financieel op te brengen? Maar de gedachte om geen kindje meer te krijgen maakt me zo verdrietig.
Veel minder! Ik wist zeker dat we nog een kindje wilde, toen was ik meer bang dat het niet gezond zou zijn. Die angst was helemaal weg toen ik zwanger bleek te zijn.
Tjah, of we jou nu kunnen overtuigen of niet (crisis gaat over, beter op financien letten, 2e hands kopen, geen vakaties etc.); je man wil het niet dus dan gaat het feest hoe dan ook niet door lijkt me.
En hier nog eentje haha! Heb ook twee kinderen, een van 2,5 en een van 4,5 en het kriebelt... Alleen zie ik net als jij zoveel beren op de weg... Een grote auto hebben we gelukkig wel en ik heb een bakfiets... Alleen dan nog... Hoe doe je dat met naar school brengen van de twee oudsten? gaan we dan nog wel lekker reizen? kan ik het wel aan? Kan ik de deur dan nog wel even uit? Met twee kinderen gaat dat toch wel makkelijk vind ik.... We gaan over 1-1,5 jaar verhuizen...is het nu dan wel handig? ENZ ENZ... We zouden eigenlijk rond juli beginnen....maar ik vind het zoooo eng haha
JNS 25, zeker leuk om elkaar op de hoogte te houden. Onze dochter wordt in juli 2 en dan wilt mijn vriend er verder over 'praten'. Wij hebben nu ook een grote auto dus ik denk dat het past. Alleen ik wil bijvoorbeeld dat mijn kinderen op goede schoenen lopen en dat maal 3. Ik vind het zo moeilijk. Maak me ook echt druk over het oppassen. Ik werk 15 uur verdeeld over 3 dagen. Best veel vind ik dat. Ik werk liever 2x 8uur. Maargoed.. Lastig
Tja... het blijft een beslissing die ieder op zijn manier neemt, en vooral samen met je partner! Hier ook... Wij hebben twee jongens, van 7 en 5. Mijn jongste heeft een verstandelijke beperking, zit op speciaal onderwijs. De keuze om voor een derde kindje te gaan hebben wij twee jaar geleden al genomen. Maar ondertussen is er veel gebeurt. Vorig jaar een miskraam. Een paar maanden daarna was ik weer zwanger, maar afgelopen februari is deze baby met 31 weken plots overleden. En nu? Buiten de rouw en verdriet van het verlies om verlangen we nog steeds naar een derde kindje om voor te zorgen! Er zijn ongelofelijk veel redenen die we bedenken om het niet te doen: financiën (die zijn er in twee jaar tijd niet veel beter op geworden). De angst (een zoontje met handicap en een zoontje verloren... wat heeft dat met elkaar te maken en wat is de kans op herhaling?) Hoe zou een volgende zwangerschap zijn? En al die praktische dingen die jullie ook opnoemen. Maar: er is uiteindelijk maar 1 reden voor ons waardoor we hebben besloten het toch nog een keer te gaan proberen (over een paar maanden) En dat is 'gewoon' omdat de wens zoveel sterker is dan alle twijfels! Moeilijk uit te leggen wat dat gevoel precies is, maar het is zo duidelijk... Wij gaan er over een paar maanden weer voor!
Wij hebben de stap genomen, alleen nu nog hopen dat het mag lukken. Manlief twijfelde ook maar is inmiddels helemaal om!
Wat hebben jullie een heftige tijd achter de rug .. Maar ik wil je ook veel succes wensen met zwanger worden over een tijd!
Hier nog 1 en wij zijn er al mee begonnen!! Onze kinderen zijn 5 en 4 jaar oud.. Ook wij hadden alles al weggedaan! En moesten een grotere auto kopen(die hebben we inmiddels al gekocht) Mijn man dacht eerst net zo en bekeek het van een andere kant als ik.. Maar nu wilt hij net zo graag hoor
Succes met zwanger worden! Wat voor auto hebben jullie gekocht? Jouw kinderen zitten die al beide in een zitverhoger?
Wij hebben een Mazda 6 gekocht.. Wij hebben 1 op een verhoger en de jongste zit nog op verhoger met rugleuning.. Wij denken zelf wetl dat er een maxicosi tussen past 😀 Onze jongste is nog steeds een kleine spruit haha
Dank je wel voor het succes wensen.. Helaas gaat het bij ons allemaal niet vanzelf dus we moeten hoop houden
Hier ook twee jaar lang op de wipwap gezeten,ene keer volmondig ja,andere keer door onzekerheid nee... Nu 12 weken en alle onzekerheid is weg!!dan maar minder dure kleren,minder lange vakanties enz!! Mijn man is van maandag tot vrijdag weg,dus ik ga een groot gedeelte alleen doen..maar ook dat komt goed!! Andere kids zijn 6 en 4