Ik heb een late eisprong met een lf van 7 dgn in een onregelmatige cyclus. Voor mijn zwangerschap was dit ook al. Koolhydraatarm gaan eten ivm tegen pcos aan. Tarwekiemolie geslikt, extra vit b. Geen resultaat. Uiteindelijk met clomid zwanger geworden. Na de zwangerschap 7 cyclussen gehad met weer een lf van 7 dgn. Vitex agnus gaan slikken, lf van 8 dgn en daarna 9 dgn, jippie. Maar de 3de ronde met vitex vanaf 4 dpo roze en bruinverlies en op 7dpo 's morgens al ongesteld. Een lf van krap 6 dgn dus! Temp is ook gezakt, hoopte eerst nog op een innestelingsbloeding. Wie heeft dit ook? Wat betekent dit als je zo vroeg al roze of bruinverlies hebt? Zakt je progesteron dan al zo vroeg? Normaal heb ik daar geen last van, word ik op 8dpo 's morgens ineens ongesteld. Wie is er zwanger geworden met een korte lf zonder MMM? Nog tips om mijn lf te verlengen? Mijn man wil niet meer de MMM in
Ja ik! Zelfde als bij jou. Bij de eerste heb ik utrogestan bollen gekregen om de lf te verlengen (is geen echte mmm hoor, maar kan je wel helpen als je progesteronniveau te laag is-kun je laten prikken door gyn). Bij de 2e, 3e en 4e heb ik geprobeerd de lf zelf te verlengen dmv tarwekiemolie. Bij mij hielp dit goed (maar geeft geen garantie dat het bij iedereen werkt uiteraard)
Welke tarwekiemolie slik je? En de hoeveelheid die op de verpakking staat? En vanaf wanneer? Hele cyclus of vanaf 1 dpo? Misschien toch nog eens proberen. Utrogestan kreeg ik niet, de gynaecoloog en daarna fertiliteitsarts gaven dit niet mee. Wilde met clomid een betere eisprong krijgen, dan zou de lf vanzelf langer worden aldus hen. Dus dan zou ik het via de ha moeten doen, als die al mee werkt. Bloedprikken op progesteron moet meestal op 7 dpo, maar dan ben ik dus al bijna ongesteld. De vraag is dus of het progesteron laag is na de eisprong of eerst wel goed stijgt, maar ineens snel daalt en ik daardoor al zo vroeg ongesteld wordt.
Het kan twee dingen zijn. Slechte eisprong waardoor je dus een laag progesteron hebt, of standaard een lage progesteron. Maar je schrijft dat je pcos hebt, dus ik denk zelf dat het aan de kwaliteit vh ei ligt.
De gynaecoloog zei dat ik geen pcos heb, de fertiliteitsarts zei dat ik ertegenaan zat. Geen 'echte' pcos dus.
Bij mij hielp clomid niet om lf te verlengen hoor. (Clomid alleen bij eerste kind gebruikt, daarna spontaan zwanger geworen van andere kinderen met eigen eisprong). Dus dat gaat niet altijd op wat de gyn zegt. Ik gebruikte tarwekiemolie van de kruidvat, maar ik kon ze later nergens meer vinden, dus weet niet of ze die nog in het assortiment hebben. Ik gebruikte het de hele cyclus eigenlijk. Maar je kunt het ook vanaf de eisprong pas gebruiken.
Ik lees ook even mee, ook een korte LF... ben nu Etos zwanger worden (zit Vinex angus in) pillen aan het slikken om te kijken of dat effect heeft, anders tarwekiem olie gaan proberen denk ik...
Ik had eerder een kortere cyclus (26 dagen) met een late eisprong (rond dag 18) en dus een LF van zo'n 8 dagen. Ik was bang om hiermee niet zwanger te kunnen worden, maar toch in ronde 5 zwanger (vroege miskraam) en in ronde 6 opnieuw (wel goede zwangerschap). Toevallig heb ik net die 2 maanden de "zwanger worden" pillen van de etos gebruikt, eerdere rondes niet. Die pillen moet je wel stoppen als je eenmaal weet dat je zwanger bent. Hoop dat t snel lukt!
Ik heb precies hetzelfde een cyclus van 26-27 dagen met mijn eisprong dag 18-19. Ben deze maand begonnen met Etos Zwanger worden pillen dus hopelijk hier ook een mooie test over 2 weken.
Nog even een reactie, heb normaal een LF van 8-9. Bij m'n zoontje de Etos zwanger worden pillen gaan slikken, gelijk zwanger. Deze maand ook weer gestart en nu pril zwanger, ze werken bij mij in ieder geval goed!
Ik heb ook normaal een lf van 8-9 dagen deze maand ook met de pillen begonnen zit nu op dag 26 ben nog niet ongesteld.. vermoedelijke eisprong gehad op de 17-18 .. test vandaag was negatief.. heb nog geen menstruatie klachten . Dus weet eigenlijk niet zo goed of ik hoop moet houden
Helaas net ongesteld geworden.. ik krijg het gevoel dat het ook te kort is met een lf van 8-9 dagen heb daar weinig vertrouwen in
Ik lees ook even mee, heb dan niet zo'n korte LF als jullie, maar ik zit op 10 dagen. Afgelopen cyclys eisprong op dag 14 gehad en de andere cyclussen varieert de eisprong tussen dag 16 - 18. 15 juni hebben we de vervolgafspraak bij de fertiliteitsarts, dus ben benieuwd wat ik dan te horen krijg, maar beginnen met tarwekiemolie klinkt als een goede optie die ik nu al kan toepassen.
Heb je al tarwekiem geprobeerd? Ik snap je punt helemaal, ik wou ook deze pillen weer proberen en de maand erop tarwekiem als het niets zou uitmaken. Verder gaan temperaturen om echt een goed beeld te krijgen zodat als ik naar de huisarts zou gaan een onderbouwd verhaal kon houden. Nu hopelijk niet nodig.
Kan ik ook proberen .. ben toch al 2x eerder zwanger geweest.. die zwanger pillen slikte jij ook de hele cyclus 2 per dag? En waar kan ik tarwekiem halen of bestellen? Die slik je vanaf je eisprong toch?
Hier ook een korte LF van 10 dagen en vanaf dag 8 al last van bruin verlies. Ik loop bij de gyn, (voor iets anders), en zij zei dat een LF van 10 dagen geen probleem was. Ik ga mijn bloeduitslagen afwachten en anders ook starten met tarwekiemolie. Hoe gebruiken jullie dat? Zag het gister toenvallig bij de tuinen staan. Kost rond de 10 euro en nu een aanbieding tweede flesje 1 euro. Ook die vitamines van de Etos gebruikt, maar dit maakte bij mij niet veel uit. MAar ga het toch nog eens een kans geven..
Inderdaad hele cyclus en 2 per dag - nu gestopt want je mag ze niet slikken als je weet dat je zwanger bent. Dacht tarwekiem vanaf je eisprong, maar lees ook wel dat dames het de hele cyclus gebruiken.
Een LF van onder de 10 is kort, het is niet onmogelijk om zwanger te raken met een LF van bijvoorbeeld 8 maar het maakt je kansen wel kleiner (logisch want je mist dagen dat het vruchtje kan innestellen). Heeft je gyn ook wat gezegd over het bloedverlies van te voren?