wie heeft er een leuk idee? de oudste heeft volgende week kerstdiner op school en dan neemt ieder kind wat lekkers mee al even op pinterest gekeken maar nog niet echt iets tegen gekomen
Wat ouders bij ons op school elk jaar wel maken is een mini knakworstje in bladerdeeg (hier bekend als ‘Jezus in de kribbe’). Ook danoontjes scoren altijd goed. Dit jaar maak ik zelf tomatensoep.
Salade caprese op spiesjes, groentefriet met dip, schaal huzarensalade, komkommer kerstboompjes, groente spiezen, pannenkoekrolletjes, gevulde eieren, bladerdeeghapjes, gehaktballetjes
Leuke ideeën de knakworstjes doe ik niet volgens mij genoeg andere ouders die dit al maken Heb zelf nog kerstvormpjes sterren en kerstboompjes Misschien iets met fruit of pannenkoeken vind ik ook wel een leuk idee
Ik maak mini gehaktballetjes met satesaus voor de oudste en voor jongste en middelste mini kwarktaartjes.
Oh, ik doe altijd heel makkelijk. Ik koop een pak naturel kwarktaart van dokter oetker en maak deze aan met mandarijnensap en doe er stukjes mandarijnen doorheen. Dan in cupcake vormpjes of in kleine glaasjes of wijnglazen.
Knakjes in bladerdeeg. Koude wrapstukjes met roomkaas en komkommer, roomkaas en ham, roomkaas en kipfilet.
De oudste wil poffertjes met fruit op een prikker. En de jongste mini pizza in de vorm van een ster, kerstboom etc. Lekker makkelijk dus.
Bij de jongste geef ik appelsap mee. Voor de oudste wilde ik wat leuks maken, maar ze had zelf al met de juf geregeld dat ze pannenkoeken mee nam.
Ik wil eigenlijk pizza doen, maar hoe houd ik die zo lang warm? Ik moet redelijk op tijd op school zijn, dus tussen het moment dat het uit de over komt dn opeten zit wel een uur.
Vorig jaar komt mijn jongste dochter thuis met de mededeling dat ze tegen de juf had gezegd dat ik wel een regenboogtaart zou maken. Dat was helemaal niet veel werk Dus dit jaar heb ik haar geïnstrueerd dat ze niet iets te tijdrovends moet kiezen. Het zijn mini pizza’s geworden.
Ik steek dit jaar plakjes worst en komkommer uit, en doe dit leuk op een kerstig bord. Bij mijn dochter (SO, cluster 4) is het een uurtje, en de kinderen zijn waarschijnlijk te opgewonden om echt veel te eten. Wat ik van andere ouders las wordt er ook wel al genoeg mee genomen. Het is goed zo.
Ik wil poffertjes gaan doen, omdat dat typisch NL is natuurlijk. Moet alleen nog even brainstormen over een leuke presentatie.