gekke vraag!!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door knorretje, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje

knorretje Lid

29 mei 2006
    30
    0
    0
    Ik heb nog even een vraagje. Ik vroeg al eerder hoe lang ik ongeveer zwanger zou zijn. Dat horen we 20 juni.

Maar nu had ik op 17 mei j.l een echoscopie gehad omdat ik toen wat klachten had. Daarop zag de gyn. 2 vochtblaasjes in mijn linkereierstok. Maar nu is mijn vraag:

Kan je daarvoor al bevrucht zijn en is het normaal dat je na de bevruchting nog 2 vochtblaasjes in de eierstok hebt??

Had namelijk 29 mei getest en die was positief...dus neem aan dat ik al wel voor de 17e zwanger ben geraakt?!

Hoop dat je mijn vraag kan beantwoorden!!

Liefs Knorretje

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Knorretje,

Je kan voor de 17e al bevrucht zijn maar ook er na. Stel dat een van de twee vochtblaasjes 's avonds of de volgende dag geknapt is, dan de bevruchting, samensmelting, reis naar de baarmoeder en ondertussen de delingen en innesteling. En na een dag of 6, een positieve test opleveren. Er zit 12 dagen tussen, de kans is dus groot dat je minder ver zwanger bent. Maar het kan ook zo zijn dat er inderdaad nog vochtblaasjes na de bevruchting op de eierstokken zitten. Dus inderdaad dat je verder zwanger bent.
    De exacte datum en hoe ver je precies zwanger bent, zal de echo op 20 juni uitwijzen. Dit is mede afhankelijk van je cyclus, medicijngebruik, eisprong en bevruchting.

Wel alvast gefeliciteerd!
    Succes,
    Japke

3. knorretje

knorretje Lid

29 mei 2006
    30
    0
    0
    Bedankt!! :)

We zullen maar geduldig moeten afwachten...maar ben wel erg benieuwd. Tot die tijd weten we niet zoveel...ja dat we zwanger zijn. Dus nog 2 weekjes wachten!!

Ik zal laten weten hoe ver ik ben als ik de echo heb gehad.

Bedankt voor je antwoord!!

Liefs Knorretje

Deel Deze Pagina