SInds enkele weken heb ik last van pijn onderin mijn buik (denk de lies) aan de rechterkant, net boven waar je been begint. Het is 'eringeschoten' tijdens een wandeling. Nu kan ik bijna niet meer normaal lopen, en ben echt niet kleinzerig ofzo. Vanmiddag meende ik hier een bobbel te voelen, iets wat ik niet aan de linkerkant heb zitten. Als ik lig of zit, voel ik het niet, als ik gewoon sta ook niet, maar als ik mijn rechterbeen optil om een stap te zetten is het mis, en doet het pijn. Ook als ik gewoon zit, en moet mijn rechterbeen verplaatsen, dan voel ik dit. Is dit bandenpijn? Of moet ik hiermee naar de HA? Groetjes Kalush
hoi Kalush, wat jij omschrijft is geen bandenpijn. Het kan een zenuw zijn die wat bekneld is geraakt. Maar het kan ook een liesbreukje zijn, de bobbel die je omschrijft. Beiden onschuldig, maar wel lastig. Ik zou toch even naar de huisarts gaan omdat je zoveel last hebt. Eventueel verwijst hij je dan naar de fysiotherapeut om wat oefeningen te doen. Mirjam
Hai Bedankt voor je antwoordt, ben gisteren voor een pretecho geweest en daar hebben we ontdekt wat de oorzaak is van de pijn. De baby ligt zo laag, dat het gewoon op de zenuw drukt. Tijdens de echo was het hoofdje bijna niet te zien, zo ver zat het naar beneden. Deze mevrouw vroeg meteen van: heb je hier geen last van? Dus ik mijn klacht vertellen, en ze gaf aan dat het haar helemaal niks verbaasde. De baby heeft echt een voorkeurspositie, ligt altijd op dezelfde manier. Tijdens de echo met 18 weken, en ook toen met 12 weken, helemaal onderin. Nou wilde je dit niet onthouden, als het echt heel pijnlijk wordt, moet ik maar eens langs de huisarts, misschien is er iets aan te doen. Groetjes Kalush
hoi Kalush, fijn dat je nu weet waardoor het komt. Het kan inderdaad prima dat de baby een zenuw afknelt. Ik had niet verwacht dat dat nu al het geval zou zijn, meestal liggen baby's rond deze periode nog niet zo laag en diep. Kijk maar of je het uithoudt zo, en anders inderdaad even langs de huisarts! Mirjam